Flagowy SUV Lexusa LX 600, drugi model marki nowej generacji po modelu NX. Wyposażony w nowy 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem.
Jako drugi model nowej generacji Lexusa po NX, Lexus zorganizował dziś światową premierę nowego LX w Królestwie Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Nowy LX, który uosabia zaangażowanie marki w zaspokajanie zróżnicowanych potrzeb i stylu życia klientów, ma trafić do sprzedaży w Japonii na początku 2022 roku.
Od momentu powstania w 1989 roku, Lexus zawsze był oddany duchowi innowacji i nadal podejmuje wyzwanie dostarczania nowych technologii i wartości swoim klientom. Od momentu wprowadzenia na rynek w 1996 roku LX jest dobrze odbierany jako flagowy SUV Lexusa ze względu na wysoką jakość, komfort jazdy i osiągi, które mogą wytrzymać wszystkie rodzaje dróg na całym świecie. Udało się to osiągnąć poprzez udoskonalenie podstawowych koncepcji modelu LX: „niezawodność”, „trwałość” i „wydajność podczas jazdy po nierównych drogach”. LX sprzedał łącznie około 500 000 sztuk w ponad 50 krajach i regionach do końca sierpnia 2021 r.
Nowy LX został zaprojektowany, aby zapewnić pasażerom pojazdu wyjątkowy komfort i wzbogacić ich życiowe doświadczenia. Zachowując tradycyjną strukturę nadwozia na ramie, aby zapewnić niezawodność, trwałość i właściwości jezdne, model odnawia swoje właściwości, stosując nową platformę GA-F, realizując redukcję masy o około 200 kg i osiągając cyfrowo opracowany wysoką sztywność ramy.
Nowy LX będzie dostępny z wysokowydajnym, wysokoobrotowym 3,5-litrowym silnikiem benzynowym V6 twin-turbo. Elektronicznie sterowane hamulce (ECB) i elektryczny układ wspomagania kierownicy (EPS) są również stosowane. Innowacje te, wraz z wprowadzeniem dwóch nowych dostępnych układów napędowych, przyczynią się również do poprawy efektywności środowiskowej, zmniejszając roczną emisję CO2 podczas użytkowania pojazdu o około 20 procent w skali globalnej w porównaniu z poprzednim modelem, przyczyniając się w ten sposób do realizacji społeczeństwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.
W trudnych warunkach terenowych, aby zapewnić bezpieczniejszą i bardziej komfortową jazdę, na desce rozdzielczej znajduje się pierwszy podwójny wyświetlacz Lexusa z 12,3-calowym ekranem górnym i 7-calowym ekranem dolnym, a także widok Back Underfloor View, który wyświetla obszar pod tylną częścią pojazdu jako pierwszy na świecie. Nowy LX jest bardziej spersonalizowany dzięki nowo dodanej klasie EXECUTIVE, która jest specjalnie zaprojektowana z czterema niezależnymi siedzeniami, aby zapewnić elegancką i bezpieczną podróż po wszystkich rodzajach dróg, oraz klasie OFFROAD, która jest dedykowana rynkowi japońskiemu. Jeśli chodzi o stylistykę, przy jednoczesnym dążeniu do projektu, który przyczynia się do sportowych osiągów i funkcji (perspektywa projektowa, która rozpoczęła się wraz z nowym NX), idealne proporcje wyrażają się poprzez połączenie wyrafinowania, mocy i prezencji charakterystyczne dla flagowego SUV-a. Wśród innych zastosowanych technologii, pierwszy w Lexusie przełącznik startowy z uwierzytelnianiem odcisków palców przyczynia się do zmniejszenia ryzyka kradzieży.