Premiery | 14.10.21

Premiera zupełnie nowego Lexusa LX

Flagowy SUV Lexusa LX 600, drugi model marki nowej generacji po modelu NX. Wyposażony w nowy 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem.

Jako drugi model nowej generacji Lexusa po NX, Lexus zorganizował dziś światową premierę nowego LX w Królestwie Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Nowy LX, który uosabia zaangażowanie marki w zaspokajanie zróżnicowanych potrzeb i stylu życia klientów, ma trafić do sprzedaży w Japonii na początku 2022 roku.

 

Od momentu powstania w 1989 roku, Lexus zawsze był oddany duchowi innowacji i nadal podejmuje wyzwanie dostarczania nowych technologii i wartości swoim klientom. Od momentu wprowadzenia na rynek w 1996 roku LX jest dobrze odbierany jako flagowy SUV Lexusa ze względu na wysoką jakość, komfort jazdy i osiągi, które mogą wytrzymać wszystkie rodzaje dróg na całym świecie. Udało się to osiągnąć poprzez udoskonalenie podstawowych koncepcji modelu LX: „niezawodność”, „trwałość” i „wydajność podczas jazdy po nierównych drogach”. LX sprzedał łącznie około 500 000 sztuk w ponad 50 krajach i regionach do końca sierpnia 2021 r.

 

Nowy LX został zaprojektowany, aby zapewnić pasażerom pojazdu wyjątkowy komfort i wzbogacić ich życiowe doświadczenia. Zachowując tradycyjną strukturę nadwozia na ramie, aby zapewnić niezawodność, trwałość i właściwości jezdne, model odnawia swoje właściwości, stosując nową platformę GA-F, realizując redukcję masy o około 200 kg i osiągając cyfrowo opracowany wysoką sztywność ramy.

 

Nowy LX będzie dostępny z wysokowydajnym, wysokoobrotowym 3,5-litrowym silnikiem benzynowym V6 twin-turbo. Elektronicznie sterowane hamulce (ECB) i elektryczny układ wspomagania kierownicy (EPS) są również stosowane. Innowacje te, wraz z wprowadzeniem dwóch nowych dostępnych układów napędowych, przyczynią się również do poprawy efektywności środowiskowej, zmniejszając roczną emisję CO2 podczas użytkowania pojazdu o około 20 procent w skali globalnej w porównaniu z poprzednim modelem, przyczyniając się w ten sposób do realizacji społeczeństwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.

 

W trudnych warunkach terenowych, aby zapewnić bezpieczniejszą i bardziej komfortową jazdę, na desce rozdzielczej znajduje się pierwszy podwójny wyświetlacz Lexusa z 12,3-calowym ekranem górnym i 7-calowym ekranem dolnym, a także widok Back Underfloor View, który wyświetla obszar pod tylną częścią pojazdu jako pierwszy na świecie. Nowy LX jest bardziej spersonalizowany dzięki nowo dodanej klasie EXECUTIVE, która jest specjalnie zaprojektowana z czterema niezależnymi siedzeniami, aby zapewnić elegancką i bezpieczną podróż po wszystkich rodzajach dróg, oraz klasie OFFROAD, która jest dedykowana rynkowi japońskiemu. Jeśli chodzi o stylistykę, przy jednoczesnym dążeniu do projektu, który przyczynia się do sportowych osiągów i funkcji (perspektywa projektowa, która rozpoczęła się wraz z nowym NX), idealne proporcje wyrażają się poprzez połączenie wyrafinowania, mocy i prezencji charakterystyczne dla flagowego SUV-a. Wśród innych zastosowanych technologii, pierwszy w Lexusie przełącznik startowy z uwierzytelnianiem odcisków palców przyczynia się do zmniejszenia ryzyka kradzieży.



Hopium Machina Vision sedan z napędem wodorowym odsłania swoje wnętrze
Concept Cars | 14.06.22

Hopium Machina Vision sedan z napędem wodorowym odsłania swoje wnętrze

Rok po prezentacji pierwszego prototypu Hopium Machina, francuski producent luksusowych sedanów napędzanych wodorem, ujawnia dziś projekt swojego samochodu koncepcyjnego.

SKODA prezentuje swój siedmiomiejscowy samochód studyjny VISION 7S
Premiery | 30.08.22

SKODA prezentuje swój siedmiomiejscowy samochód studyjny VISION 7S

Samochód koncepcyjny może pochwalić się zasięgiem ponad 600 kilometrów w cyklu WLTP, to także pierwszy model z matowym kolorem nadwozia.

Lamborghini prezentuje Invencible coupe oraz Autentica roadster
Super Cars | 07.02.23

Lamborghini prezentuje Invencible coupe oraz Autentica roadster

Dwa jedyne w swoim rodzaju samochody, roadster i coupe, zostały stworzone, aby uczcić koniec ery supersamochodów V12, zapoczątkowując erę hybryd.