Kia prezentuje globalną strategię dotyczącą pojazdów elektrycznych podczas pierwszego dorocznego Dnia Pojazdów Elektrycznych Kia.
Podczas wydarzenia marka zaprezentowała swoją wizję „pojazdów elektrycznych dla wszystkich” oraz strategię znacznego i szybkiego rozszerzenia gamy modeli pojazdów elektrycznych. Po pomyślnej ugruntowaniu swojej pozycji wiodącego dostawcy pojazdów elektrycznych wraz z wprowadzeniem na rynek modeli EV6 i EV9, Kia pokazała, w jaki sposób poszerza obecnie swoją gamę modeli o trzy nowe małe i średnie modele elektryczne, które oferują większej liczbie osób większe możliwości możliwości i dostęp do pojazdów elektrycznych.
Prezentacja obejmowała debiut EV5, kompaktowego elektrycznego SUV-a dla nowoczesnych osób z rodzinami, a także wprowadzenie dwóch modeli koncepcyjnych. Kia Concept EV3 ma zapewnić zalety Kia EV9 w kompaktowym SUV-ie, podczas gdy Kia Concept EV4 to nowa odsłona elektrycznych sedanów o uderzającym designie. Oprócz zaprezentowania gamy pojazdów podczas wydarzenia zaprezentowano strategię Kia dotyczącą pojazdów elektrycznych, mającą na celu poprawę wygody klientów i niezawodności oraz rozwiązanie typowych problemów, w tym infrastruktury ładowania.
Marka ujawniła także plany ulepszenia różnych ofert obsługi klienta. Obejmuje to usprawnienie różnych funkcji w przyjaznej dla użytkownika aplikacji na smartfony, wprowadzenie nowych usług w ich fizycznych lokalizacjach oraz zapewnienie klientom pokładowych usług sztucznej inteligencji (AI). Celem marki jest osiągnięcie rocznego celu sprzedaży wynoszącego milion pojazdów elektrycznych do 2026 r. i zwiększenie go do 1,6 mln sztuk rocznie do 2030 r., dzięki ujawnionym dzisiaj produktom i inicjatywom.
Kia ogłosiła plan opracowania szerokiej gamy pojazdów elektrycznych w cenie od 30 000 do 80 000 dolarów, obejmującej istniejące modele, takie jak EV6 i EV9, a także przyszłe oferty dostosowane do popularnych segmentów B i C. Celem marki jest wprowadzenie mniejszych pojazdów elektrycznych, takich jak EV5, EV4 i EV3, w cenach od 35 000 do 50 000 dolarów, aby przyspieszyć powszechne przyjęcie pojazdów elektrycznych.
Na rynkach wschodzących, na których tempo wdrażania pojazdów elektrycznych jest wolniejsze, początkowa premiera skupi się na modelach EV6 i EV9, a następnie wypuszczą na rynek modele strategiczne, w tym EV5, EV4 i EV3. Takie podejście ma na celu dywersyfikację oferty produktowej i zaspokojenie różnorodnych preferencji klientów.