Premiery | 23.02.21

Nowa Klasa C Mercedes-Benz limuzyna i kombi

Od 1982 roku Klasa C była najczęściej kupowanym modelem Mercedes-Benz. Łącznie sprzedano ponad 10,5 miliona samochodów w tej kategorii.

Nowa Klasa C oferuje przyszłościową strefę komfortu na czasy globalnej transformacji. Jako pierwsza klasyczna seria modelowa Mercedes-Benz jest całkowicie zelektryfikowana, w czym zasługa hybryd plug-in oraz „łagodnych” hybryd ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem oraz instalacją 48 V.

Pojemny akumulator sprawia, że jako hybryda plug-in nowa Klasa C oferuje ok. 100 km zasięgu (WLTP) w trybie całkowicie elektrycznym. A ponieważ to jeden z najpopularniejszych modeli z gwiazdą, systematyczna elektryfikacja ma odpowiednio silny wpływ na ślad węglowy Mercedes-Benz. Lista nowości obejmuje także opcjonalne elementy, takie jak reflektory DIGITAL LIGHT oraz tylną oś skrętną.

 

Odmiany Limuzyna i Kombi debiutują wspólnie; można będzie zamawiać je od 30 marca br. Pierwsze auta pojawią się w salonach latem 2021 r.

 

W ostatniej dekadzie Klasa C była najczęściej kupowanym modelem Mercedes-Benz. Poprzednia generacja, wprowadzona w 2014 r., tylkow wersjach Limuzyna i Kombi trafiła w ręce ponad 2,5 mln nabywców. Najnowsza Klasa C robi kolejny znaczący krok naprzód w dziedzinie cyfryzacji i wysokiej jakości. Design jej nadwozia łączy zmysłową przejrzystość ze sportowymi i eleganckimi akcentami. Już na pierwszy rzut oka uwagę zwracają dynamiczne proporcje – krótki przedni nawis i dłuższy tylny oraz duży rozstaw osi, a także pokrywa silnika z wybrzuszeniami. Aby zachować klasyczne proporcje, przednia szyba i kabina pasażerska zostały przesunięte ku tyłowi.

 

Przy długości 4751 mm i szerokości 1820 mm wersje Limuzyna i Kombi są zauważalnie większe niż dotąd. Rozstaw osi wzrósł o 25 mm, do 2865 mm. Mimo zwiększenia gabarytów współczynnik oporu Cd powietrza pozostał na poziomie poprzedników (limuzyna: 0,24, kombi: 0,27).

 

Z większych wymiarów karoserii nowej Klasy C korzystają podróżujący – zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przestrzeń na wysokości łokci w porównaniuz poprzednikiem wzrosła o 22 mm z przodu i o 15 mm z tyłu. Miejsca nad głową z tyłu przybyło o 13 mm (kombi: o 11 mm). W połączeniu z nawet o 35 mm większą przestrzenią na nogi z tyłu podróżowanie w drugim rzędzie siedzeń jest jeszcze przyjemniejsze.

 

Już poprzednia generacja Klasy C wyróżniała się wyjątkowo atrakcyjnym projektem wnętrza. Nowe wydanie modelu reprezentuje w tym względzie jeszcze wyższy poziom. W kabinie obecne są liczne akcenty z nowej Klasy S, tyle że w sportowej interpretacji. Podkreśla to architektura kokpitu – deska rozdzielcza i centralny wyświetlacz są lekko pochylone w kierunku kierowcy. Funkcję zestawu wskaźników pełni wolnostojący ekran LCD o wysokiej rozdzielczości, dostępny w wersji o przekątnej 10,25” i 12,3”. Zwrot w kierunku cyfryzacji jest widoczny również w przypadku centralnego, dotykowego wyświetlacza (9,5” lub 11,9”). Jego pionowa orientacja jest korzystna szczególnie przy używaniu nawigacji. Oba ekrany zdają się wizualnie unosić nad deską rozdzielczą.

 



Nowy Opel Crossland kompleksowa zmiana
Premiery | 07.10.20

Nowy Opel Crossland kompleksowa zmiana

Opel Vizor obejmuje cały przedni pas wraz z grillem i reflektorami. Przygotowania w toku: już wkrótce można będzie składać zamówienia, a pierwsze samochody pojawią się u dealerów w całej Europie na początku 2021 r.

Za 365 dni zobaczymy nowego sedana Karma Revero GTE
Wiadomości | 20.04.20

Za 365 dni zobaczymy nowego sedana Karma Revero GTE

Karma automotive zapowiada nowego, w pełni elektrycznego sedana REVERO, którego zobaczymy na wiosnę 2021 roku. Od przyszłego miesiąca będziesz mógł zarezerwować zakup przez internet.

Porsche Vision Gran Turismo, wirtualny samochód wyścigowy przyszłości
MotorSport | 06.12.21

Porsche Vision Gran Turismo, wirtualny samochód wyścigowy przyszłości

Porsche i japońskie studio gier wideo Polyphony Digital Inc., spółka zależna Sony Interactive Entertainment, przedstawiają spektakularną koncepcję pojazdu.