Premiery | 10.09.21

Premiera rajdowej ikony, nowego Subaru WRX piątej generacji

Subaru of America przedstawił dzisiaj zupełnie nowy model WRX z najbardziej zaawansowanymi funkcjami, wyglądem i wydajnością w swojej prawie 20-letniej historii.

Rajdowa ikona piątej generacji jest napędzana nowym, 271-konnym, turbodoładowanym silnikiem Subaru BOXER o mocy 271 KM, który współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub nową automatyczną skrzynią biegów. Dzięki dostępnemu 11,6-calowemu systemowi multimedialnemu SUBARU STARLINK w stylu tabletu o wysokiej rozdzielczości i technologii EyeSight Driver Assist najnowszej generacji, nowy WRX zapewnia większą wydajność, technologię i bezpieczeństwo niż kiedykolwiek wcześniej.

 

Nowy WRX dodaje również nową, topową wersję wyposażenia GT z nową automatyczną skrzynią biegów, Subaru Performance Transmission, w standardzie. Nowy WRX GT oferuje po raz pierwszy w historii WRX, nowe elektronicznie sterowane amortyzatory, które mogą dostosować osiągi dynamiczne do preferencji kierowcy za pomocą ustawień Comfort, Normal i Sport. Wybór trybu jazdy oferuje również dodatkowe opcje konfiguracji wyczucia kierownicy, ustawień amortyzatorów, ustawień SI-Drive i nie tylko, z maksymalnie 430 różnymi opcjami dostosowywania.

 

Po raz pierwszy WRX został zbudowany na platformie Subaru Global Platform, która oferuje zwiększone bezpieczeństwo, lepszą dynamikę oraz redukcję hałasu, wibracji i szorstkości (NVH). 2022 WRX będzie dostępny u sprzedawców Subaru na początku 2022 roku.

 

Linia WRX zawiera nowy, 2,4-litrowy turbodoładowany silnik Subaru BOXER, zapewniający 271 koni mechanicznych przy 5600 obr./min, szerszą krzywą momentu obrotowego z momentem obrotowym 258 Nm w zakresie od 2000 do 5200 obr. Zwiększona pojemność skokowa, wraz z turbosprężarką wyposażoną w sterowane elektronicznie zawory upustowe i obejściowe powietrza, poprawiają responsywność i przyspieszenie.

 

Każdy WRX jest wyposażony w legendarny Subaru Symetryczny napęd na wszystkie koła i Active Torque Vectoring. Z silnikiem Subaru BOXER współpracuje albo 6-biegowa manualna skrzynia biegów, która została wyposażona w zoptymalizowane przełożenia i udoskonalona w celu poprawy jakości zmiany biegów, albo nowa przekładnia Subaru Performance (automatyczna), która oferuje do 30 procent szybszą zmianę biegów (od 2 do 3.) i 50% szybsze redukcje (3. do 2.). Automatyczna skrzynia biegów zawiera adaptacyjną kontrolę przełożeń, która może szybko reagować, aby podczas hamowania dokonywać redukcji biegów dopasowując się do prędkości obrotowej, utrzymywać idealne przełożenie na zakrętach i szybciej reagować na wyjściu z zakrętu. Całkowity zakres przełożeń został powiększony, a niższe „stałe” przełożenia zostały zmienione, aby poprawić przyspieszenie i reakcję.

 

Działanie silnika i automatycznej skrzyni biegów można dostosować do preferencji kierowcy za pomocą trzech różnych ustawień SI-Drive Performance Management System. Aby uzyskać dodatkowe zaangażowanie kierowcy, można uzyskać dostęp do 8-biegowego trybu ręcznego za pomocą manetek przy kierownicy. Dostępna zewnętrzna chłodnica oleju przekładniowego poprawia trwałość i wydajność w wymagających warunkach.

 

Zastosowanie Subaru Global Platform zapewnia znaczną poprawę właściwości jezdnych i prowadzenia dzięki zwiększonej sztywności podwozia i niższej wysokości środka ciężkości. Udoskonalona platforma, teraz z pełną konstrukcją ramy wewnętrznej i zwiększonym wykorzystaniem klejów strukturalnych, zapewnia 28-procentowy wzrost ogólnej sztywności skrętnej i 75-procentowy wzrost sztywności punktu mocowania zawieszenia. Dłuższy skok zawieszenia zwiększa stabilność pojazdu i przyczepność boczną na nierównych powierzchniach. Tylny stabilizator, teraz montowany bezpośrednio do nadwozia (w porównaniu z ramą pomocniczą), działa wydajniej i przyczynia się do zmniejszenia szybkości przechyłów podczas pokonywania zakrętów.

 

Zawieszenie jest dostrojone do toru jazdy, co zapewnia wciągające wrażenia z jazdy. Zoptymalizowana geometria przedniego zawieszenia zmniejsza przesunięcie masy przedniego zawieszenia, a nowy dwuzębnikowy elektryczny układ wspomagania kierownicy oddziela wał wejściowy kierowcy od wałka wspomagania silnika. Razem te ulepszenia zapewniają szybszą reakcję na polecenia kierowcy, lepszą dokładność i bardziej naturalne wyczucie kierowania.

 

Wyposażony w wyczynowe opony letnie na 17- lub 18-calowych felgach aluminiowych i wentylowane hamulce tarczowe na cztery koła, model 2022 WRX osiągnął najwyższy poziom dynamiki i komfortu jazdy w swojej historii.



Pierwszy supersportowy samochód z konstrukcją przednią wykonaną w 100% z kutych kompozytów
Wiadomości | 14.03.23

Pierwszy supersportowy samochód z konstrukcją przednią wykonaną w 100% z kutych kompozytów

Zaledwie kilka tygodni przed wprowadzeniem na rynek pierwszego hybrydowego pojazdu elektrycznego typu plug-in, Lamborghini przedstawia unikalne rozwiązanie techniczne.

Powrót PEUGEOT Sport do sportów motorowych
MotorSport | 08.02.21

Powrót PEUGEOT Sport do sportów motorowych

Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (FIA WEC) i Le Mans 24. Godziny.

Pierwszy samochód na świecie, który osiągnął osiągi hipersamochodu o zerowej emisji
Super Cars | 15.03.23

Pierwszy samochód na świecie, który osiągnął osiągi hipersamochodu o zerowej emisji

Pininfarina Apricale. Radykalnie nowy projekt doskonale uzupełnia hiperwydajny układ napędowy uzyskany dzięki rewolucyjnej, wodorowej architekturze układu napędowego firmy Viritech.