Elektryczne | 29.11.20

Premiera nowej generacji wodorowej Toyoty Mirai

Toyota prezentuję drugą generację przełomowego sedana Mirai, bezemisyjnego samochodu elektrycznego na wodorowe ogniwa paliwowe (FCEV).

Wizja Toyoty zrównoważonego społeczeństwa wodorowego opiera się na dostrzeżeniu wartości wodoru jako optymalnego środka magazynowania i dystrybucji energii. Wodór ma potencjał, by przyspieszyć dekarbonizację transportu, nie tylko drogowego, lecz także kolejowego, morskiego i lotniczego. Może stanowić także atrakcyjne źródło energii dla przemysłu, biznesu i prywatnych domów, które można transportować i dostarczać tam, gdzie jest potrzebny.

 

Toyota rozpoczęła prace rozwojowe nad elektrycznymi samochodami na wodorowe ogniwa paliwowe (FCEV) w 1992 roku. W efekcie w 2014 roku z sukcesem wprowadziła do sprzedaży sedana Mirai. To przełomowe osiągnięcie było możliwe dzięki doświadczeniom, jakie Toyota zebrała przy opracowywaniu, produkcji i sprzedaży samochodów hybrydowych. Napędy hybrydowe są bowiem kluczową technologią dla wszystkich rodzajów zelektryfikowanych napędów Toyoty.

 

Najważniejsze rozwiązania wypracowane podczas prac badawczo-rozwojowych nad napędami hybrydowymi znalazły zastosowanie zarówno w pełnych hybrydach nieładowanych z zewnątrz (HEV), jak i w hybrydach plug-in (PHEV), autach elektrycznych na baterie (BEV) oraz w pojazdach elektrycznych na wodorowe ogniwa paliwowe (FCEV). Każda z tych technologii ma swoje zastosowanie i najlepiej sprawdza się w określonych warunkach. Na przykład BEV to świetne rozwiązanie na krótkie trasy w mieście, HEV i PHEV sprawdzają się jako uniwersalne samochody osobowe zarówno na długie dystanse, jak i podczas miejskiej jazdy, FCEV może znaleźć zastosowanie w dużych samochodach osobowych oraz ciężarówkach i autobusach, zapewniając bezemisyjność transportu towarowego i komunikacji publicznej.

 

Mirai nowej generacji wynosi na wyższy poziom technologię elektrycznego napędu zasilanego ogniwami paliwowymi. Wraz z jego premierą klienci zyskują atrakcyjny stylistycznie, budzący emocje, bezemisyjny samochód o dynamicznym napędzie i świetnych właściwościach jezdnych. Całkowicie przebudowany zestaw ogniw paliwowych, inteligentne rozłożenie elementów na platformie oraz opływowe nadwozie o niskim współczynniku oporu powietrza składają się na to, że nowy Mirai zużywa o 10% mniej paliwa od poprzednika, a jego zasięg wzrósł do około 650 km. Samochód nie emituje przy tym żadnych spalin, a jedynie czystą parę wodną.



Pierwsza w pełni elektryczna limuzyna Volkswagena: światowa premiera modelu ID. AERO
Premiery | 27.06.22

Pierwsza w pełni elektryczna limuzyna Volkswagena: światowa premiera modelu ID. AERO

Dzisiejsza premiera studyjnego modelu ID. AERO w Chinach daje przedsmak tego, jak będzie wyglądać pierwsza elektryczna limuzyna Volkswagena.

Mercedes-AMG Project ONE moc formuły 1
MotorSport | 05.02.21

Mercedes-AMG Project ONE moc formuły 1

Moc adrenaliny ujęta w krótkim filmie.

Pierwszy w historii zelektryfikowany Chevrolet Corvette E-Ray z napędem na wszystkie koła
Premiery | 17.01.23

Pierwszy w historii zelektryfikowany Chevrolet Corvette E-Ray z napędem na wszystkie koła

Dokładnie 70 lat po debiucie Corvette, Chevrolet powraca z zelektryfikowanym układem napędowym i potężnym 6,2-litrowym silnikiem V-8.