Nowy model Volkswagena w niedużym nadwoziu łączy charakter SUV-a, topową technologię rodem z samochodów klasy premium i stylowy design. Ile kosztuje?
Dach pięciomiejscowego Taigo delikatnie opada ku tyłowi, w stylu samochodów typu coupe, ale nie ogranicza przestrzeni nad głową pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Liczący blisko 4,26 m długości SUV coupe wyznacza nowy standard w swojej klasie i jest dostępny w trzech wersjach – Life, Style oraz R-Line. Do wyboru są trzy silniki benzynowe o mocy od 95 do 150 KM, przekładnia mechaniczna lub 7-biegowa dwusprzęgłowa DSG.
Taigo jest ikoną stylu w swoim segmencie. Rozwiązania, które wpływają na wygląd samochodu można personalizować i sprawić, że każdy egzemplarz może mieć unikatowy charakter. Sylwetka Taigo ma znakomite proporcje, szczególną uwagę zwraca profil auta, który przypomina samochody typu coupe, z mocno pochylonym słupkiem C i opadającym dachem. Nadwozie Taigo wyróżnia się również ostrymi liniami, które wraz z dużymi kołami i wyraźnie zaznaczonymi nadkolami podkreślają charakter SUV-a.
We wnętrzu Taigo uwagę zwracają m.in. wielofunkcyjna kierownica i cyfrowa obsługa podstawowych funkcji. Systemy multimedialne MIB3 są wyposażone w Online Control Unit (eSIM) i bezprzewodową łączność App-Connect Wireless (w zależności od wyposażenia). Opcjonalna automatyczna klimatyzacja Climatronic ma minimalistyczny panel sterowania, który wyglądem nawiązuje do centralnego wyświetlacza. Obsługuje się go za pomocą dotykowych elementów sterujących i suwaków. Wygląda on podobnie, jak ten oferowany w większych modelach, jak Tiguan, Passat i Arteon, co podkreśla wysoką jakość wnętrza Taigo.
Również pod względem systemów wspomagania kierowcy nowy SUV jest bardzo zbliżony do modeli Volkswagena z wyższych segmentów. Nowy Taigo może być wyposażony w system Travel Assist – nowy aktywny tempomat ACC (automatyczna kontrola odległości z dodatkowym odniesieniem do ograniczeń prędkości i danych z systemu nawigacyjnego) oraz Lane Assist łączą się z innymi systemami i umożliwiają półautonomiczną jazdę do prędkości maksymalnej wynoszącej 210 km/h. Nowa kierownica wielofunkcyjna jest wyposażona w powierzchnie pojemnościowe, które rejestrują, czy kierowca trzyma na niej dłonie. Każdy Taigo jest standardowo wyposażony w systemy asystujące, jak układ monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i system Lane Assist. Niewiele modeli klasy Taigo oferuje aż tak szeroką gamę systemów wspomagania, które zapewniałyby tak wysokie bezpieczeństwo i znakomity komfort podróżowania.
Oprócz przyciągającego wzrok designu i zaawansowanych rozwiązań technologicznych, Taigo jest również bardzo wszechstronny – pojemność bagażnika wynosi aż 438 litrów.
Nowy VW Taigo jest dostępny w ośmiu kolorach nadwozia. Wszystkie, z wyjątkiem Deep Black, można łączyć z kontrastującym czarnym dachem (opcja). Rozmiar kół zależy od wersji wyposażenia i waha się od 16 do 18 cali. Na długiej liście opcji są m.in. duże panoramiczne okno dachowe, które można przesuwać lub uchylić, Digital Cockpit Pro z wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala, tapicerkę ArtVelours, sterowanie głosowe, pakiet stylistyczny Black Style dla wersji R-Line oraz system audio „beats” o mocy 300 W z 6 głośnikami.
Wszystkie elementy oświetlenia zewnętrznego, od reflektorów po tylne światła, są wykonane w technologii LED. W wersji wyposażenia Style, Taigo jest standardowo wyposażony w nowe matrycowe reflektory LED IQ.Light wraz z podświetlaną listwą w osłonie chłodnicy. W ten sposób Taigo nawiązuje stylistycznie do modeli z rodziny ID., a także do nowych – Golfa, Arteona, Tiguana Allspace i Polo, które również mogą być wyposażone w ten wyróżniający element. Z tyłu wzrok przyciąga efektowna listwa świetlna.
Volkswagen zmienił nazewnictwo wersji wyposażenia we wszystkich modelach, upraszczając je i nadając im większą przejrzystość. Elementy wyposażenia wybierane przez większość klientów, takie jak reflektory LED i cyfrowy kokpit należą do wyposażenia seryjnego Taigo. W przypadku nowego SUV-a ofertę otwiera wersja Life, do wyboru są jeszcze wersje Style oraz R-Line. Ceny Taigo startują od 87 190 zł. Wersja Style jest droższa o 13 000 zł i oprócz bogatszego wyposażenia oferuje silnik mocniejszy o 15 KM, który współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Ceny wersji R-Line zaczynają się od 102 190 zł.