Toyota oraz Lexus ogłosiły, że pod koniec kwietnia wprowadzą trzy modele BEV (Battery Electric Vehicle) na rynek chiński, formalnie rozpoczynając swój całkowicie elektryczny kurs od największego na świecie rynku motoryzacyjnego. Trzy nowe elektryczne crossovery, bliźniacze modele Toyota C-HR EV i Toyota IZOA EV oraz Lexus UX 300e, mają wejść na rynek chiński 26 kwietnia.
Lexus UX 300e
Lexus UX 300e to pierwszy model produkowany pod szyldem Lexus Electrified. Zasilany elektrycznie UX 300e został zbudowany na podstawie crossovera UX z jego charakterystyczną konstrukcją i zachowanymi cechami użytkowymi. Projektanci celowo nie podkreślają elektrycznego charakteru samochodu, zachowując stylistykę przedniego grila podobnąj do tej z wersji spalinowej. Silnik UX 300e zapewnia naturalny, a jednocześnie szybki sprint, a akumulatory o dużej pojemności umożliwiają zasięg 400 km.
Toyota C-HR EV i IZOA EV
C-HR EV i IZOA EV to bliźniacze modele produkowane odpowiednio przez GAC Toyota i FAW-Toyota. Oba są oparte na płycie podłogowej TNGA Toyoty (Toyota New Global Architecture).
Akumulator umieszczony bezpośrednio pod podłogą kabiny nie tylko oszczędza przestrzeń wewnętrzną, ale także zapewnia niski środek ciężkości. Poza tym sztywność skrętna modelu C-HR EV / IZOA EV jest zwiększona o 20% w porównaniu z istniejącym modelem, ponieważ akumulator jest zaprojektowany jako część ramy nadwozia.
Wykorzystując wiedzę zdobytą podczas opracowywania pojazdów hybrydowych, wydajność silnika i bezpieczeństwo akumulatorów są na maksymalnym poziomie. Poprzez otwory wlotowe zimnego powietrza są wykorzystywane do utworzenia strefy buforowej, aby chronić zestaw akumulatorów w miejscu, w którym znajduje się obwód wysokiego napięcia akumulatora.
C-HR EV / IZOA EV zostały wyposażone w baterie o mocy 54,3 kWh, które średnio zużywają 13,1 kWh energii elektrycznej na 100 km co zapewnia im zasięg około 400 km według klasyfikacji NEDC.
Nowe Porsche 911 GT3 R zostanie zaprezentowane publiczności podczas tegorocznego 24-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps.
Tam, gdzie wiele marek samochodowych mogło się narazić na pomysł stworzenia reklamy bez pełnej ekipy produkcyjnej, zatrudnionych aktorów i budżetu, Dacia dostrzegła możliwość zastosowania tego samego inteligentnego myślenia, które wykorzystuje w swojej wydajnej inżynierii i alternatywnym modelu biznesowym, aby stworzyć reklamę czasy.
7000 sztuk o mocy 390 KM i prędkości maksymalnej 250 km/godz i tylko 999 egzemplarzy modelu w unikalnym kolorze Taiga Grey.