Super Cars | 08.08.23

Cała produkcja modelu Venom F5 Revolution Roadster, każdy od 3 mln USD, wyprzedana

Hennessey Special Vehicles, producent hipersamochodów z siedzibą w Teksasie, prezentuje światowy debiut nowego hipersamochodu.

Hennessey Special Vehicles, producent hipersamochodów z siedzibą w Teksasie, prezentuje światowy debiut nowego hipersamochodu Venom F5 Revolution Roadster, który został wykonany z wyjątkowego, odsłoniętego włókna węglowego. Roadster Revolution to kontynuacja zeszłorocznej premiery bezdachowego Venoma F5 Roadster i tegorocznego debiutu gotowego do jazdy na torze Venoma F5 Revolution Coupe, łączącego najlepsze cechy obu modeli – dynamiczną jazdę pod gołym niebem z naciskiem na tor wyścigowy.

 

Nowy Venom F5 Revolution Roadster został kompleksowo przeprojektowany na podstawie swojego rodzeństwa Coupe, aby zapewnić najwyższą wydajność na drodze i torze dzięki lepszej zwinności, bezkompromisowemu prowadzeniu i większej sile docisku. Pakiet ulepszeń zorientowanych na tor obejmuje ulepszenia aerodynamiczne — znacznie większe przednie i tylne rozdzielacze, płaszczyzny nurkowe na przednim pasie i charakterystyczne tylne skrzydło — przestrojone zawieszenie, nowe koła i cyfrową telemetrię toru. Revolution Roadster ma wysoko zamontowany centralny wlot powietrza, przeniesiony z Revolution Coupe, który dostarcza świeże chłodne powietrze do komory silnika F5.

 

W odróżnieniu od modelu Coupe, dach modelu F5 Revolution Roadster został przeprojektowany ze zdejmowanym panelem wykonanym ze sztywnych kompozytów z włókna węglowego. Jednoczęściowy dach jest w pełni izolowany przed czynnikami atmosferycznymi i wyłożony miękką tapicerką z Alcantary (odporny na warunki pogodowe panel jest zabezpieczony czterema szybkozłączami i parą wytrzymałych zatrzasków, aby wytrzymać oszałamiające możliwości przyspieszenia hipersamochodu i siły aerodynamiczne przy ekstremalnej prędkości ). Lekki panel dachowy waży zaledwie 18 funtów (8 kg), dzięki czemu demontaż i montaż jest łatwy dla jednej osoby.

 

Podobnie jak wszystkie inne modele Venom F5, montowany centralnie w samonośnym podwoziu z włókna węglowego, znajduje się słynny podwójnie turbodoładowany, 6,6-litrowy silnik spalinowy „Fury” V8 firmy Hennessey o zdumiewającej mocy 1817 KM. Podobnie jak w przypadku F5 Roadster, Venom F5 Revolution Roadster jest standardowo wyposażony w solidne okno silnika z hartowanego szkła, które rzuca światło na potężną jednostkę napędową. Szkło, około cztery razy mocniejsze niż zwykłe szkło odprężone, jest zamknięte w zdejmowanej pokrywie silnika z włókna węglowego, która ma misternie wyfrezowane otwory do odprowadzania ciepła, które pasują do otworów w tylnym zderzaku.

 

Debiut Venoma F5 Revolution Roadster na The Quail, spotkaniu sportów motorowych, ujawnia pierwszy z pięciu modeli „Bare Carbon” z limitowanej edycji. Każdy indywidualnie zamówiony hipersamochód z tej serii może się poszczycić ręcznie układanym splotem włókien węglowych, metodycznie ułożonym we wzór w jodełkę, aby podkreślić wdzięczne linie F5. Głęboko wypolerowany lakier bezbarwny chroni odsłonięty kompozyt, a jasny kryjący lakier zapewnia oszałamiający kontrast wizualny pod każdym kątem.

 

John Hennessey, założyciel i dyrektor generalny firmy: „Nowy Venom F5 Revolution Roadster łączy nasz zorientowany na tor hipersamochód z otwartym dachem, zapewniając niezrównane wrażenia z jazdy. Ten pierwszy przykład, wykonany na zamówienie dla specjalnego klienta, debiutuje naszym wykończeniem z włókna węglowego z jego skrupulatnym, ręcznie wykonanym splotem odsłoniętych włókien węglowych. Nasz hipersamochód to ponadczasowe dzieło sztuki, które jest zarówno wizualnie inspirujące, jak i angażujące fizycznie, dzięki podwójnie turbodoładowanemu silnikowi V8 o mocy 1817 KM.

 

Revolution Roadster to czwarty model dołączający do rodziny Venom F5. Każdy z wariantów o mocy 1817 KM ma tę samą misję dziesięcioboisty — bezkompromisowe przyspieszenie, hamowanie i prowadzenie — ale wszystkie zostały indywidualnie zaprojektowane do określonej misji. Wyprzedany F5 Coupe ma na celu osiągnięcie maksymalnej prędkości. F5 Roadster z otwartym dachem zapewnia niesamowite wrażenia, a F5 Revolution koncentruje się na torze wyścigowym. Jednocześnie nowy F5 Revolution Roadster łączy w sobie najlepsze cechy tych modeli — łącząc instynktowną jazdę pod gołym niebem z koncentracją na torze wyścigowym.

 

Nowy Venom F5 Revolution Roadster zadebiutuje publicznie 18 sierpnia podczas The Quail, A Motorsports Gathering, podczas Monterey Car Week 2023. Cena od 3 mln USD i limitacja do zaledwie 12 sztuk — produkcja jest wyprzedana — ekskluzywność to mało powiedziane.



Rajd Śląska, mistrzostwa Europy FIA ERC. Niedziela 13.10.2024.
MotorSport | 13.10.24

Rajd Śląska, mistrzostwa Europy FIA ERC. Niedziela 13.10.2024.

Nowości i sprawdzone próby. Harmonogram finałowego etapu Rajdu Śląska składa się z trzech odcinków specjalnych. Każdy z nich będzie pokonywany dwukrotnie.

Główny inżynier Lexus Electrified przedstawia wizję elektrycznych samochodów marki
Wiadomości | 28.05.20

Główny inżynier Lexus Electrified przedstawia wizję elektrycznych samochodów marki

Takashi Watanabe, główny inżynier Lexusa, w specjalnym wywiadzie przedstawił najważniejsze aspekty koncepcji Lexus Electrified, która wyznacza ramy dla zespołów projektowych kolejnych elektrycznych samochodów marki.

Reaktywacja marki Hummer od GMC przełożona
Wiadomości | 04.05.20

Reaktywacja marki Hummer od GMC przełożona

Premiera pierwszego w pełni elektrycznego Hummer-a EV planowana na 20 maja została przełożona. Jak podaje właściciel marki GMC, prace rozwojowe zespołu nad projektem przebiegają zgodnie z planem.