Światowa premiera pierwszej hybrydy Mercedes-AMG o wysokich osiągach, która wchodzi do produkcji seryjnej i czerpie z techniki Formuły 1. Wideo.
Koncepcja obejmuje charakterystyczny układ napędu z silnikiem elektrycznym i akumulatorem na tylnej osi, a także wysokowydajny akumulator opracowany we własnym zakresie. Mercedes-AMG GT 63 SE PERFORMANCE łączy w sobie doskonałe osiągi i imponujące dynamika jazdy z maksymalną wydajnością dzięki specjalnemu układowi napędowemu. W ten sposób model E PERFORMANCE przenosi DNA AMG Driving Performance w zelektryfikowaną przyszłość. Połączenie 4,0-litrowego silnika V8 biturbo i silnika elektrycznego generuje moc systemową 620 kW (843 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy ponad 1400 Nm. Natychmiastowa reakcja napędu elektrycznego na tylnej osi, szybki wzrost momentu obrotowego i lepszy rozkład masy zapewniają nowe, bardzo dynamiczne wrażenia z jazdy. Podobnie jak w Formule 1, akumulator jest specjalnie zaprojektowany do szybkiego dostarczania i pobierania energii. Zasięg elektryczny wynoszący 12 kilometrów pozwala na praktyczny promień działania, na przykład w mieście lub na obszarach mieszkalnych.
Sportowe geny czterodrzwiowego coupé podkreśla jego ekspresyjny design – z nisko poprowadzoną płaszczyzną przedniego pasa, muskularną stylizacją, niskimi szybami i dynamiczną linią dachu. Z przodu uwagę zwracają szersze boczne wloty powietrza, które kierują strumień powietrza do chłodnic w nadkolach za pomocą trzech pionowych żeber. Z tyłu hybrydowy wariant wyróżnia zderzak z klapką kryjącą gniazdo ładowania oraz zaakcentowane na czerwono oznaczenie modelu, a także debiutujące tu zewnętrznie rowkowane podwójne końcówki układu wydechowego w kształcie trapezu. Na rodzaj napędu wskazuje emblemat „E PERFORMANCE” na błotnikach.
Podobnie jak w odmianach stricte spalinowych nabywcy AMG GT 63 S E PERFORMANCE mają do wyboru liczne odcienie lakieru (w tym matowe), pakiety i elementy wyposażenia, takie jak nowe wzory obręczy o średnicy 20 i 21 cali. Wygląd zewnętrzny można dodatkowo zindywidualizować, zamawiając np. nowy pakiet AMG Night II lub połączenie pakietów Night i Carbon. Sportowa hybryda jest również dostępna w ekskluzywnej, premierowej serii Edition.
Jako nowy okręt flagowy w gamie AMG GT 4-drzwiowego Coupé, hybryda AMG GT 63 S E PERFORMANCE jest szczególnie bogato wyposażona. Otrzymała wszystkie udoskonalenia wprowadzone przy okazji ostatniego liftingu, takie jak zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ z nowym systemem tłumienia. Standardowo na pokładzie znajduje się także szerokoekranowy kokpit i system multimedialny MBUX ze specyficznymi dla hybrydy widokami. W zestawie wskaźników kierowca może odczytać dostępny zasięg w trybie elektrycznym, zużycie energii, moc i moment obrotowy silnika elektrycznego oraz temperatury akumulatora i jednostki elektrycznej. Wysokiej jakości grafika na ekranie systemu MBUX dodatkowo wizualizuje przepływ siły napędowej w całym zespole. Pasażerowie tylnych foteli otrzymują informacje o przepływie energii oraz mocy i momencie obrotowym silnika elektrycznego na opcjonalnym wyświetlaczu systemu operacyjnego.
W kokpicie wzrok natychmiast przyciąga standardowa kierownica AMG Performance z charakterystycznymi, podwójnymi ramionami i „płynnie” zintegrowanymi panelami dotykowymi. Okrągłe przełączniki z efektownymi wyświetlaczami pozwalają na intuicyjną obsługę podstawowych funkcji auta i zmianę trybu jazdy bez konieczności odrywania rąk od wieńca. Przyciski na kierownicy pozwalają m.in. wybrać poziom rekuperacji.