Światowa premiera pierwszej hybrydy Mercedes-AMG o wysokich osiągach, która wchodzi do produkcji seryjnej i czerpie z techniki Formuły 1. Wideo.
Koncepcja obejmuje charakterystyczny układ napędu z silnikiem elektrycznym i akumulatorem na tylnej osi, a także wysokowydajny akumulator opracowany we własnym zakresie. Mercedes-AMG GT 63 SE PERFORMANCE łączy w sobie doskonałe osiągi i imponujące dynamika jazdy z maksymalną wydajnością dzięki specjalnemu układowi napędowemu. W ten sposób model E PERFORMANCE przenosi DNA AMG Driving Performance w zelektryfikowaną przyszłość. Połączenie 4,0-litrowego silnika V8 biturbo i silnika elektrycznego generuje moc systemową 620 kW (843 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy ponad 1400 Nm. Natychmiastowa reakcja napędu elektrycznego na tylnej osi, szybki wzrost momentu obrotowego i lepszy rozkład masy zapewniają nowe, bardzo dynamiczne wrażenia z jazdy. Podobnie jak w Formule 1, akumulator jest specjalnie zaprojektowany do szybkiego dostarczania i pobierania energii. Zasięg elektryczny wynoszący 12 kilometrów pozwala na praktyczny promień działania, na przykład w mieście lub na obszarach mieszkalnych.
Sportowe geny czterodrzwiowego coupé podkreśla jego ekspresyjny design – z nisko poprowadzoną płaszczyzną przedniego pasa, muskularną stylizacją, niskimi szybami i dynamiczną linią dachu. Z przodu uwagę zwracają szersze boczne wloty powietrza, które kierują strumień powietrza do chłodnic w nadkolach za pomocą trzech pionowych żeber. Z tyłu hybrydowy wariant wyróżnia zderzak z klapką kryjącą gniazdo ładowania oraz zaakcentowane na czerwono oznaczenie modelu, a także debiutujące tu zewnętrznie rowkowane podwójne końcówki układu wydechowego w kształcie trapezu. Na rodzaj napędu wskazuje emblemat „E PERFORMANCE” na błotnikach.
Podobnie jak w odmianach stricte spalinowych nabywcy AMG GT 63 S E PERFORMANCE mają do wyboru liczne odcienie lakieru (w tym matowe), pakiety i elementy wyposażenia, takie jak nowe wzory obręczy o średnicy 20 i 21 cali. Wygląd zewnętrzny można dodatkowo zindywidualizować, zamawiając np. nowy pakiet AMG Night II lub połączenie pakietów Night i Carbon. Sportowa hybryda jest również dostępna w ekskluzywnej, premierowej serii Edition.
Jako nowy okręt flagowy w gamie AMG GT 4-drzwiowego Coupé, hybryda AMG GT 63 S E PERFORMANCE jest szczególnie bogato wyposażona. Otrzymała wszystkie udoskonalenia wprowadzone przy okazji ostatniego liftingu, takie jak zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ z nowym systemem tłumienia. Standardowo na pokładzie znajduje się także szerokoekranowy kokpit i system multimedialny MBUX ze specyficznymi dla hybrydy widokami. W zestawie wskaźników kierowca może odczytać dostępny zasięg w trybie elektrycznym, zużycie energii, moc i moment obrotowy silnika elektrycznego oraz temperatury akumulatora i jednostki elektrycznej. Wysokiej jakości grafika na ekranie systemu MBUX dodatkowo wizualizuje przepływ siły napędowej w całym zespole. Pasażerowie tylnych foteli otrzymują informacje o przepływie energii oraz mocy i momencie obrotowym silnika elektrycznego na opcjonalnym wyświetlaczu systemu operacyjnego.
W kokpicie wzrok natychmiast przyciąga standardowa kierownica AMG Performance z charakterystycznymi, podwójnymi ramionami i „płynnie” zintegrowanymi panelami dotykowymi. Okrągłe przełączniki z efektownymi wyświetlaczami pozwalają na intuicyjną obsługę podstawowych funkcji auta i zmianę trybu jazdy bez konieczności odrywania rąk od wieńca. Przyciski na kierownicy pozwalają m.in. wybrać poziom rekuperacji.
Aby uczcić ostatni rok produkcji modelu NSX, wyprodukowanych zostanie zaledwie 350 sztuk NSX Type S, z których 300 będzie przeznaczonych dla klientów z USA. Wideo.