EQE SUV to wielofunkcyjny wariant sedana EQE Executive. Podobnie jak ten ostatni, jest on dostępny z istotnymi innowacjami EQS, a jednocześnie jest bardziej dynamiczny.
SUV EQE to jeden z najbardziej przestronnych przedstawicieli swojej klasy. Jest jednak bardziej kompaktowy niż EQE Limuzyna. Jako czwarty model po dwóch limuzynach EQS i EQE oraz SUV-ie EQS, SUV EQE korzysta z nowej, całkowicie elektrycznej platformy.
Modułowa koncepcja napędu umożliwia SUV-owi EQE oferowanie szerokiego zakresu maksymalnych całkowitych mocy napędowych od 215 do 300 kW. W zależności od wyposażenia i konfiguracji pojazdu europejskie pojazdy mogą osiągnąć zasięgi WLTP do 590 kilometrów. W SUV-ie EQE akumulator litowo-jonowy składa się z dziesięciu modułów. W niektórych przypadkach innowacyjne oprogramowanie do zarządzania baterią, które zostało opracowane we własnym zakresie, może być aktualizowane bezprzewodowo.
Podwozie nowego SUV-a EQE składa się z czterowahaczowego zawieszenia z przodu i niezależnego zawieszenia wielowahaczowego z tyłu. Ze względu na stosunkowo krótki rozstaw osi wynoszący 3030 milimetrów i odpowiednie dostrojenie zawieszenia, nawet przy podstawowej konfiguracji jest szczególnie zwinny i zwrotny. Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+ jest dostępne jako opcja dodatkowa. Aby zwiększyć prześwit, poziom pojazdu można podnieść nawet o 30 milimetrów. Oprócz programów DYNAMIC SELECT ECO, COMFORT, SPORT i INDIVIDUAL, modele EQE SUV z 4MATIC oferują również program OFFROAD do jazdy w terenie. Opcjonalnie dostępny jest układ skrętu tylnej osi o maksymalnym kącie skrętu 10 stopni.
Dzięki adaptacyjnemu oprogramowaniu wyświetlacz i system operacyjny MBUX przedstawia spersonalizowane sugestie dotyczące licznych funkcji informacyjno-rozrywkowych, komfortu i funkcji pojazdu. Najważniejszym elementem wnętrza jest opcjonalny ekran MBUX Hyperscreen. Dzięki MBUX Hyperscreen (wyposażenie opcjonalne) trzy wyświetlacze łączą się ze sobą niemal płynnie, tworząc pas ekranu o szerokości ponad 141 centymetrów.
Proporcje SUV-a EQE łączą funkcjonalność i estetykę ze sportowym charakterem SUV-a. Nowy model, z charakterystyczną dla siebie konstrukcją, stanowi punkt zwrotny w swojej klasie. Zwisy i zespół przedni zostały utrzymane w kompaktowym rozmiarze. Koła w rozmiarach od 19 do 22 cali są ustawione równo z zewnętrzną krawędzią nadwozia i nadają mu władczą sylwetkę.
Produkcja SUV-a EQE rozpocznie się w grudniu w fabryce Mercedes-Benz w Tuscaloosa w stanie Alabama (USA). Fabryka akumulatorów w pobliskim Bibb County dostarcza akumulatory do tego modelu, a także do SUV-a EQS.
Pieszczotliwie nazywana „wyścigiem do chmur”, ta wspinaczka na wzgórze obejmuje trasę o długości prawie 20 km ze 156 zakrętami, rozpoczynającą się na wysokości 2865 metrów.
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie świętuje w tym roku swoją setną rocznicę, jednocześnie jest to 91. edycja wydarzenia, które do 2020 roku było uważane za jedno z najważniejszych na świecie.
Rozpoczyna się nowa era, gdy brytyjski producent samochodów luksusowych powraca do wyścigów Grand Prix. Debiut podczas Grand Prix w Melbourne w Australii 21 marca.