Aston Martin Valhalla, pierwszy seryjnie produkowany supersamochód tej ultraluksusowej marki z silnikiem umieszczonym centralnie, limitowany do 999 sztuk, ma wejść do produkcji w 2024 roku.
Aston Martin Valhalla, pierwszy seryjnie produkowany supersamochód tej ultraluksusowej marki z silnikiem umieszczonym centralnie, czerpie korzyści z najszybszego na świecie laboratorium, Formuły 1. Rozwój technologiczny w F1 przyspiesza potrzeba szybkości, niezawodności i wydajności. Sprawdzone w wyścigach metodologie, wiedza i technologie wykorzystywane przez zespół Aston Martin Aramco Cognizant Formula One (AMF1) są wdrażane przez Aston Martina w celu zintensyfikowania rozwoju przyszłych modeli.
Marco Mattiacci, globalny dyrektor ds. marki i handlu Aston Martin, powiedział: „Wizją Aston Martina jest zbudowanie gamy wyjątkowych, wiodących w swojej klasie samochodów zorientowanych na kierowcę, kluczowych dla rozwoju naszej podstawowej linii produktów. W związku z tym nasz pierwszy produkowany seryjnie supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie będzie przełomowy zarówno dla tej ultraluksusowej marki wyczynowej, jak i dla segmentu samochodów z silnikiem umieszczonym centralnie. Valhalla reprezentuje pierwszą wspólną integrację rozwoju Astona Martina pomiędzy naszymi inżynierami zajmującymi się samochodami drogowymi a możliwościami inżynieryjnymi zespołu F1 zespołu Aston Martin Aramco Cognizant Formula One za pośrednictwem Aston Martin Performance Technologies i demonstruje szeroki zakres możliwości Aston Martina dzięki wsparciu technicznemu i wiedzy specjalistycznej Formuły 1.”
Techniczne połączenie Astona Martina z jego tytułowym zespołem Formuły 1, który obecnie zajmuje czwarte miejsce w Mistrzostwach Świata Konstruktorów Formuły 1 FIATM, jest wspierane przez ramię konsultacyjne zespołu, Aston Martin Performance Technologies (AMPT). AMPT bezpośrednio pomaga zespołowi inżynierów Astona Martina w trzech kluczowych obszarach rozwoju – dynamice, aerodynamiki i materiałach.
Claudio Santoni, dyrektor techniczny Aston Martin Performance Technologies, powiedział: „Dla producenta samochodów dostęp do unikalnych umiejętności i wiedzy zespołu Formuły 1 to ogromna zaleta. Inżynierowie F1 nieustannie przesuwają granice w dążeniu do wydajności i opracowali narzędzia szybkiego rozwiązywania problemów. Dzięki tej wiedzy możemy bezproblemowo wykorzystać wiedzę F1 w rozwoju samochodów drogowych.
Wyjątkowo ekskluzywny hipersamochód z napędem hybrydowym E PERFORMANCE i wydajnością systemu przekraczającą 1000 KM doczekał się premiery ostatecznej wersji produkcyjnej.
BMW XM jest punktem kulminacyjnym ofensywy modelowej w jubileuszowym roku marki, a także pierwszym oryginalnym samochodem BMW M od czasu BMW M1.
Nowy i10 N Line to czwarty model Hyundaia, dostępny z usportowioną wersją wyposażenia N Line. Zainspirowane sportowymi samochodami N marki Hyundai, modele N Line charakteryzują się dynamicznym wyglądem zewnętrznym i wnętrzem ze sportowymi akcentami.