Aston Martin Valhalla, pierwszy seryjnie produkowany supersamochód tej ultraluksusowej marki z silnikiem umieszczonym centralnie, limitowany do 999 sztuk, ma wejść do produkcji w 2024 roku.
Aston Martin Valhalla, pierwszy seryjnie produkowany supersamochód tej ultraluksusowej marki z silnikiem umieszczonym centralnie, czerpie korzyści z najszybszego na świecie laboratorium, Formuły 1. Rozwój technologiczny w F1 przyspiesza potrzeba szybkości, niezawodności i wydajności. Sprawdzone w wyścigach metodologie, wiedza i technologie wykorzystywane przez zespół Aston Martin Aramco Cognizant Formula One (AMF1) są wdrażane przez Aston Martina w celu zintensyfikowania rozwoju przyszłych modeli.
Marco Mattiacci, globalny dyrektor ds. marki i handlu Aston Martin, powiedział: „Wizją Aston Martina jest zbudowanie gamy wyjątkowych, wiodących w swojej klasie samochodów zorientowanych na kierowcę, kluczowych dla rozwoju naszej podstawowej linii produktów. W związku z tym nasz pierwszy produkowany seryjnie supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie będzie przełomowy zarówno dla tej ultraluksusowej marki wyczynowej, jak i dla segmentu samochodów z silnikiem umieszczonym centralnie. Valhalla reprezentuje pierwszą wspólną integrację rozwoju Astona Martina pomiędzy naszymi inżynierami zajmującymi się samochodami drogowymi a możliwościami inżynieryjnymi zespołu F1 zespołu Aston Martin Aramco Cognizant Formula One za pośrednictwem Aston Martin Performance Technologies i demonstruje szeroki zakres możliwości Aston Martina dzięki wsparciu technicznemu i wiedzy specjalistycznej Formuły 1.”
Techniczne połączenie Astona Martina z jego tytułowym zespołem Formuły 1, który obecnie zajmuje czwarte miejsce w Mistrzostwach Świata Konstruktorów Formuły 1 FIATM, jest wspierane przez ramię konsultacyjne zespołu, Aston Martin Performance Technologies (AMPT). AMPT bezpośrednio pomaga zespołowi inżynierów Astona Martina w trzech kluczowych obszarach rozwoju – dynamice, aerodynamiki i materiałach.
Claudio Santoni, dyrektor techniczny Aston Martin Performance Technologies, powiedział: „Dla producenta samochodów dostęp do unikalnych umiejętności i wiedzy zespołu Formuły 1 to ogromna zaleta. Inżynierowie F1 nieustannie przesuwają granice w dążeniu do wydajności i opracowali narzędzia szybkiego rozwiązywania problemów. Dzięki tej wiedzy możemy bezproblemowo wykorzystać wiedzę F1 w rozwoju samochodów drogowych.
W pełni elektryczny pickup Sierra Denali będzie trzecim pojazdem elektrycznym w przyszłym portfolio marki GMC. Zobacz pierwsze wideo.
Producent samochodów w 100% wodorowych, francuska firma Hopium, ujawnia projekt swojej platformy technologicznej oraz prototyp samochodu.
TOYOTA GAZOO Racing ogłasza edycje specjalną ograniczoną do 900 jednostek na rynek amerykański sportowego modelu GR Supra 45th Anniversary Edition.