Elektryczne | 27.03.23

Pierwszy na świecie w pełni elektryczny kabriolet roadster z napędem na tylne koła

Powrót ikony, luksusowy samochód sportowy marki Wiesmann o kryptonimie Project Thunderball o mocy 680 KM i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h wynoszącym 2,9 sekundy.

Wiesmann przedstawia Project Thunderball, który jest odpowiedzią firmy na rewolucję w pojazdach zelektryfikowanych, oznaczającą również rewolucję w sercu jej marki, po raz pierwszy łączącą niezwykłą charakterystykę elektrycznego układu napędowego z charakterystycznymi osiągami, przyjemnością z jazdy i stylistyką prawdziwego Wiesmanna.

 

Poświadczenia wydajności Project Thunderball są niepodważalne. Moc pochodzi z dwóch silników elektrycznych montowanych z tyłu pośrodku, dostarczających do 500 kW (680 KM) na tylne koła i 1100 Nm momentu obrotowego, zapewniając fenomenalne osiągi na prostej i docelowy czas przyspieszania od 0 do 100 km/h wynoszący 2,9 sekundy, zapewniając niezrównaną, ekscytującą jazdę, którą właściciel nigdy się nie zmęczy. Cena podstawowa modelu Project Thunderball zaczyna się od 300 000 euro.

 

Precyzyjnie wykonany z zaawansowanego włókna węglowego, Project Thunderball zdumiewająco waży niewiele ponad 1700 kg, przy stosunku mocy do masy wynoszącym 2,5 kg/KM, zapewniając niezwykłą zwinność i prowadzenie. Docelowy zasięg Project Thunderball to 500 km, dzięki najnowocześniejszej architekturze wysokiego napięcia 800 V, zapewniającej maksymalną pojemność akumulatora 92 kWh, wyjątkowo dużo jak na roadstera. Samochód można naładować za pomocą jednostki pokładowej o mocy 22 kW w domu właściciela lub bardzo szybko za pomocą szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 300 kW w publicznej ładowarce szybkiego ładowania.

 

Wykorzystując w pełni zaawansowany elektryczny układ napędowy Project Thunderball, aby uzyskać charakterystyczne dla Wiesmanna wrażenia z jazdy, łopatki zamontowane na kierownicy umożliwiają natychmiastową regulację unikalnego inteligentnego systemu hamowania z odzyskiem energii Wiesmann. Opracowany specjalnie dla Project Thunderball przy użyciu najlepszych inżynierów w branży, system ucieleśnia etos samochodu, jakim jest ponadczasowy design i stylistyka w połączeniu z najnowocześniejszymi innowacjami, wyznaczając standardy dla przyszłego rozwoju. Dzięki pięciu dostępnym ustawieniom kierowca może zmienić charakterystykę hamowania rekuperacyjnego dwóch silników elektrycznych, aby uzyskać mocne hamowanie silnikiem w zakrętach, ładując akumulator i umożliwiając optymalne wykorzystanie i minimalne straty energii.

 

W innej unikalnej funkcji zorientowanej na kierowcę w Project Thunderball, wyświetlacz ładowania pokazuje, jak szybko samochód ładuje się konkretnie do kilometra, a nie do procentu całkowitego naładowania, umożliwiając kierowcy proste obliczenie optymalnego poziomu naładowania dla każdej konkretnej podróży. Zintegrowany system szybkiego ładowania prądem stałym zapewnia wygodne i wydajne ładowanie, a połączony akumulator prądu przemiennego i wody z glikolem jest zoptymalizowany do ładowania w wysokich temperaturach otoczenia.

 

Project Thunderball zapowiada się jako samochód sportowy na miarę współczesności, zachowujący DNA marki Wiesmann, czyli ponadczasową elegancję w połączeniu z oszałamiającymi, a jednocześnie wyrafinowanymi osiągami. Klasyczne proporcje roadstera z wydłużoną maską, krótkimi przednimi i długimi zwisami tylnymi zapewniają muskularny widok z przodu, wskazujący na sportowe osiągi. Trzyczęściowy, czysty przód z wydatnym, znajomym grillem i dużymi wycięciami na światła nadaje uderzający wygląd, a ogromna, jednoczęściowa maska w kształcie muszli, przypominająca minioną epokę, otwiera się, ukazując bijące serce samochodu. Wyraźne wloty powietrza z przodu iz tyłu oraz formowany spojler tylny dodatkowo podkreślają jego sportowy charakter, podobnie jak linia biegnąca przez maskę, dynamicznie rozciągająca się do tyłu.

 

Produkcja Project Thunderball odbędzie się w fabryce „Gecko” Wiesmanna, oszałamiającym, najnowocześniejszym zakładzie w Dülmen w Niemczech. Założona w Niemczech w 1988 roku firma Wiesmann stała się odnoszącą sukcesy i znaną na całym świecie marką oraz jedną z ostatnich niezależnych niemieckich marek motoryzacyjnych na świecie. Wiesmann produkuje samochody dla purystów drzemiących w każdym z nas. Najbardziej znany z łączenia niemieckiej innowacyjności, inżynierii i designu z klasyczną brytyjską elegancją i stylem, Wiesmann nie odszedł od swojej założycielskiej wizji, czego efektem są ręcznie budowane, robione na zamówienie pojazdy, które były – i nadal będą – uznawane przez koneserów za jedne z najbardziej kultowych i kolekcjonerskich samochodów sportowych na świecie.



Chevrolet pokazał Corvette Z06 GT3.R
MotorSport | 27.01.23

Chevrolet pokazał Corvette Z06 GT3.R

Chevrolet zaprezentował dzisiaj nowy samochód wyścigowy Corvette Z06 GT3.R. Wysokowydajny samochód wyścigowy GT3 przeznaczony dla zespołów klientów.

Bolid Ferrari SF21 pierwsze odpalenie silnika
MotorSport | 12.02.21

Bolid Ferrari SF21 pierwsze odpalenie silnika

Posłuchaj dźwięku nowego silnika SF21. Kiedy premiera zespołu i samochodu?

Cadillac ujawnia projekt GTP Hypercar
Concept Cars | 09.06.22

Cadillac ujawnia projekt GTP Hypercar

Cadillac zaprezentował dzisiaj Project GTP Hypercar, będący zapowiedzią prototypowego samochodu wyścigowego trzeciej generacji amerykańskiej marki luksusowej.