Premiery | 12.10.22

Polestar oficjalnie prezentuje elektrycznego SUV-a Polestar 3

Polestar 3 to potężny elektryczny SUV, który oddziałuje na zmysły dzięki wyrazistemu, skandynawskiemu designowi i doskonałej dynamice jazdy.

Polestar 3 to pierwszy SUV producenta EV. W pełni elektryczny 5-miejscowy EV wytwarza do 517 KM i 671 Nm momentu obrotowego. Bardzo wysoki poziom standardowego wyposażenia dostępnego w momencie startu, w cenie od 83 900 USD za „załadowaną” specyfikację.

 

Skandynawski minimalizm i czystość designu współgrają z kluczowymi składnikami sportowo-użytkowego pojazdu, definiując SUV-a w erze elektrycznej. Polestar 3 sprawia, że SUV jest nie tylko bardziej odpowiedni i odpowiedzialny, ale także pożądany ze wszystkich właściwych powodów.

 

Polestar 3 wprowadza na rynek nowy aerodynamiczny profil, w którym duży nacisk położono na zachowanie cech charakterystycznych SUV-a, w tym mocnej i szerokiej sylwetki. Doprowadziło to do subtelnej, ale skutecznej optymalizacji aerodynamicznej – w tym przedniego skrzydła aerodynamicznego zintegrowanego z maską, drugiego skrzydła aerodynamicznego zintegrowanego z tylnym spojlerem oraz tylnych skrzydeł aerodynamicznych.


Polestar 3 to pierwszy samochód Polestar, w którym zastosowano scentralizowane przetwarzanie z rdzeniem komputera NVIDIA DRIVE, na którym działa oprogramowanie Volvo Cars. Działając jako mózg sztucznej inteligencji, wysokowydajna platforma motoryzacyjna firmy NVIDIA przetwarza dane z wielu czujników i kamer samochodu, aby umożliwić korzystanie z zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa wspomagania kierowcy i monitorowania kierowcy.

 

System informacyjno-rozrywkowy jest zasilany przez platformę Snapdragon Cockpit nowej generacji firmy Qualcomm Technologies, Inc. zapewniają wciągające wrażenia w pojeździe. Jego wysokowydajne możliwości zapewniają wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, najwyższej jakości dźwięk przestrzenny i bezproblemową łączność w całym pojeździe.

 

Wraz z wejściem Volvo Cars w nową erę bezpieczeństwa, Polestar 3 zawiera zaawansowaną technologię bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego nowej generacji od Volvo Cars jako część swojego DNA. Obejmuje to najnowszą innowację – wewnętrzne czujniki radarowe, które mogą wykrywać submilimetrowe ruchy we wnętrzu samochodu, aby chronić przed przypadkowym pozostawieniem w nim dzieci lub zwierząt. System jest również połączony z układem klimatyzacji, aby uniknąć udaru cieplnego lub hipotermii.


Standardowo Polestar 3 zawiera łącznie pięć modułów radarowych, pięć kamer zewnętrznych i dwanaście zewnętrznych czujników ultradźwiękowych, które obsługują liczne zaawansowane funkcje bezpieczeństwa. Strefa SmartZone pod przednim skrzydłem aerodynamicznym gromadzi kilka czujników skierowanych do przodu, podgrzewany moduł radarowy i kamerę, a teraz staje się znakiem rozpoznawczym projektu Polestar. Wewnątrz dwie kamery monitorujące kierowcy w pętli zamkniętej po raz pierwszy wprowadzają wiodącą technologię śledzenia wzroku od Smart Eye do Polestar, nastawioną na bezpieczniejszą jazdę. Kamery monitorują oczy kierowcy i mogą wyzwalać komunikaty ostrzegawcze, dźwięki, a nawet funkcję zatrzymania awaryjnego, gdy wykryją rozproszonego, sennego lub śpiącego kierowcę.


Polestar 3 wprowadza na rynek z konfiguracją z dwoma silnikami i przesunięciem mocy w kierunku napędu na tylne koła, co zapewnia doskonałą dynamikę jazdy. Polestar 3 wytwarza łącznie 489 KM i 620 Nm momentu obrotowego. Z opcjonalnym pakietem Performance, całkowita moc wzrasta do 517 KM i 671 lb-ft. W zestawie znajduje się regulowany napęd na jeden pedał, a także elektryczna funkcja podwójnego sprzęgła Torque Vectoring na tylnej osi – ewolucja tego, co zostało po raz pierwszy opracowane z myślą o wyjątkowej dynamice jazdy na Polestar 1. Funkcja odłączania jest również dostępna dla tylnego silnika elektrycznego , dzięki czemu samochód może pracować tylko na przednim silniku elektrycznym, aby oszczędzać energię w określonych okolicznościach.


Akumulator o pojemności 111 kWh zapewnia Polestar 3 duży wstępny zasięg jazdy do 610 km. Akumulator litowo-jonowy ma pryzmatyczną konstrukcję ogniwa umieszczoną w ochronnej aluminiowej obudowie ze wzmocnieniem ze stali borowej i chłodzeniem cieczą. Mechaniczna pompa ciepła jest dołączona w standardzie, co pomaga Polestar 3 wykorzystać ciepło otoczenia do klimatyzacji w kabinie i wstępnego przygotowania akumulatora, czego efektem netto jest zwiększony całkowity zasięg w niesprzyjających warunkach pogodowych. Polestar 3 jest również przystosowany do ładowania dwukierunkowego, co zapewnia przyszły potencjał w zakresie możliwości łączenia pojazdu z siecią oraz podłączania i ładowania.


Zaawansowaną kontrolę podwozia zapewnia dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne, które jest dostępne we wszystkich wariantach Polestar 3. Pozwala to SUV-owi na przełączanie pomiędzy komfortem a dynamiczną charakterystyką zawieszenia. W rzeczywistości Polestar 3 może elektronicznie regulować prędkość aktywnego tłumika raz na dwie milisekundy (500 Hz).


Polestar 3 to pierwszy samochód oparty na całkowicie nowej bazie technologii elektrycznej opracowanej przez Volvo Cars i współdzielonej z nią. Rozpoczęcie produkcji na rynki początkowe planowane jest w zakładzie Volvo Cars w Chengdu w Chinach, a faza stopniowego rozwoju rozpocznie się w połowie 2023 roku. Pierwsze dostawy spodziewane są w czwartym kwartale 2023 roku. Dodatkowa produkcja w Stanach Zjednoczonych w zakładzie Volvo Cars w Ridgeville w Południowej Karolinie ma nastąpić w połowie 2024 r.



Czy ceny używanych aut stale rosną?
Wiadomości | 27.10.23

Czy ceny używanych aut stale rosną?

Według danych autobaza.pl od początku 2023 roku do końca trwania trzeciego kwartału na portalach motoryzacyjnych pojawiło się ponad 1,5 mln ofert sprzedaży aut używanych.

GENESIS zaprezentował elektrycznego crossovera GV60
Premiery | 19.08.21

GENESIS zaprezentował elektrycznego crossovera GV60

Genesis zaprezentował dziś zdjęcia pierwszego pojazdu elektrycznego marki, co oznacza pierwszy krok marki w kierunku elektryfikacji.

Genesis wprowadza rozwiązania biometryczne do swoich samochodów podobne do Face ID od Apple
Wiadomości | 16.09.21

Genesis wprowadza rozwiązania biometryczne do swoich samochodów podobne do Face ID od Apple

Face Connect rozpoznaje twarz kierowcy, otwiera i zamyka drzwi pojazdu oraz zapewnia kierowcy spersonalizowane ustawienia za pomocą kamer bliskiej podczerwieni i technologii głębokiego uczenia