MotorSport | 08.02.21

Powrót PEUGEOT Sport do sportów motorowych

Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (FIA WEC) i Le Mans 24. Godziny.

Cała siódemka ma doświadczenie w wyścigach Formuły 1 i / lub światowej klasy wyścigach długodystansowych. Niektórzy są nawet dawnymi kolegami z drużyny, podczas gdy inni mają bliskie więzi w życiu codziennym lub razem trenują.

 

Wyścigi długodystansowe są znane jako bezkompromisowa forma sportów motorowych, w której żywioł ludzki i niezłomny duch zespołowy są niezbędne nie tylko do wygrywania, ale także do dotarcia do mety wyścigów.

 

W 2021 r. Sześciu nominowanych kierowców i kierowca rezerwowy / symulator będzie aktywnie uczestniczył w rozwoju nowego Hypercar i współpracował z personelem Peugeot Sport w miarę formowania się programu.

 

„Jakość relacji między wszystkimi zaangażowanymi w projekt ma fundamentalne znaczenie” - potwierdza Jean-Marc Finot, dyrektor Stellantis Motorsport. „Poza indywidualnymi umiejętnościami wyścigowymi, głównymi kryteriami, które wzięliśmy pod uwagę przy ocenie i rozmowie z kierowcami, były więzi, jakie mają ze sobą, ich sposób myślenia i umiejętność współpracy w celu motywowania i pomagania zespołowi w rozwoju, ponieważ czynnik ludzki odgrywa tak dużą rolę w wyścigach wytrzymałościowych. Chcieliśmy również ustalić, że ich zaangażowanie w naszą współpracę jest dla nich priorytetem, a nie tylko linią w ich CV ”.

 

W procesie oceny kierowców uwzględniono również ich rekordy w rundach FIA WEC, ELMS i IMSA. „Przyjrzeliśmy się wszystkim mistrzostwom wyścigów długodystansowych, które zostały zorganizowane w ciągu ostatnich pięciu lat” - zauważa Olivier Jansonnie (dyrektor techniczny WEC, Peugeot Sport). „Nie braliśmy pod uwagę tylko indywidualnych wyników. Przeanalizowaliśmy również szybkość, spójność i niezawodność długiej listy kierowców, ponieważ szukamy składu, który będzie dobrze do siebie pasował, z eklektyczną mieszanką przyszłych młodych ludzi i doświadczonych aktywistów ze sprawdzonymi umiejętnościami rozwojowymi, szczególnie w dziedzinie pojazdów hybrydowych. układy napędowe ”.

 

Oprócz swoich zobowiązań na 2021 r., Siedmiu kierowców fabrycznych PEUGEOT będzie codziennie przyczyniać się do rozwoju projektu, mając na celu zorganizowanie pierwszego testu przed końcem roku.



Lamborghini Huracán EVO Spyder i napęd na tylne koła
Premiery | 07.05.20

Lamborghini Huracán EVO Spyder i napęd na tylne koła

Automobili Lamborghini pokazało nowy model z napędem na tylne koła, wykorzystując po raz pierwszy rzeczywistość rozszerzoną (AR) na swojej oficjalnej stronie internetowej. Nowy model V10 z napędem na tylne koła oraz specjalnie dostrojonym systemem kontroli trakcji Performance (P-TCS). Dach w górę lub w dół, codzienna jazda i wysoka wydajność towarzyszą niepowtarzalnym dźwiękom wolnossącej jednostki V10, zapewniającej taką samą moc 610 KM (449 kW) i moment obrotowy 560 Nm jak w wersji coupé. Z przyspieszeniem 0-100 km / h zaledwie 3,5 sekundy i maksymalną prędkością 324 km/h.

Ken Block powraca, drift w Las Vegas
MotorSport | 25.10.22

Ken Block powraca, drift w Las Vegas

Audi S1 ​​Hoonitron ma dwa silniki elektryczne, napęd na wszystkie koła, moc, podwozie z włókna węglowego. Audi Sport opracowało go wyłącznie dla Kena Blocka.

Nowy Polestar Concept BST ma swoją światową premierę na Goodwood Festival of Speed
Wiadomości | 12.07.24

Nowy Polestar Concept BST ma swoją światową premierę na Goodwood Festival of Speed

Specjalnie zaprojektowane nadwozie, wykończone w klasycznym srebrnym kolorze do sportów motorowych, z muskularnymi, rozszerzonymi nadkolami, wyjątkowo szerokim rozstawem kół.