Premiery | 24.11.23

Porsche unowocześnia Panamerę

Trzecia generacja sportowej, luksusowej limuzyny charakteryzuje się szerszą gamą funkcji cyfrowych, świeżym i wyrazistym designem oraz szerszym spektrum pomiędzy dynamiką a komfortem jazdy.

Mocniejsze układy napędowe E-Hybrid i nowy układ zawieszenia o wysokich parametrach podkreślają aspirację do zaoferowania najbardziej dynamicznego sedana w segmencie.

 

Porsche Panamera wkracza w trzecią generację modelu. Luksusowa limuzyna producenta samochodów sportowych podkreśla swój sportowy charakter dzięki jeszcze mocniejszym układom napędowym. Profil jest wzmocniony przez zasadniczo zmodernizowaną koncepcję obsługi i mnóstwo innowacyjnych technologii.

 

Należą do nich nowy układ zawieszenia Porsche Active Ride, który łączy znacznie wyższy poziom komfortu ze sportowymi właściwościami jezdnymi, z których słynie Porsche. Integracja własnego cyfrowego ekosystemu użytkownika z systemem Porsche Communication Management (PCM) oferuje nowe sposoby interakcji z samochodem. Techniczny, a jednocześnie elegancki i dynamiczny design nowej Panamery nadaje atrakcyjnym proporcjom linii modelowej nową aktualizację. Szeroka gama systemów wspomagających kierowcę i całkowicie przeprojektowane wnętrze skupione na kierowcy zwiększają wrażenia z jazdy.

 

W odpowiedzi na duże zapotrzebowanie na tego typu układy napędowe Porsche oferuje do nowej Panamery łącznie cztery wydajne układy napędowe E-Hybrid. Wszystkie warianty E-Hybrid charakteryzują się większą wydajnością, zasięgiem i wydajnością. Sercem jego układu napędowego jest zasadniczo zmieniony, 4-litrowy turbodoładowany silnik V8. Moc nowo opracowanego silnika elektrycznego wynosi 140 kW (190 KM). Razem tworzą one moc systemową 500 kW (680 KM). Systemowy moment obrotowy osiąga imponujące 930 Nm. Porsche integruje silnik elektryczny z obudową kompleksowo przeprojektowanej 8-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów PDK. Rezygnacja z oddzielnej obudowy silnika elektrycznego pozwala zaoszczędzić około pięciu kilogramów. Integracja jednostki z obiegiem oleju przekładni optymalizuje również bilans cieplny elektrycznej jednostki napędowej i umożliwia wyższą ciągłą moc wyjściową silnika elektrycznego.

 

Panamera Turbo E-Hybrid przyspiesza do 100 km/h w 3,2 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 315 km/h. Pojemność akumulatora wynosi obecnie 25,9 kWh. Umożliwia to równoważny zasięg na napędzie elektrycznym do 91 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP lub 83–93 km w cyklu miejskim. Nowa pokładowa ładowarka AC o mocy 11 kW skraca czas ładowania w odpowiednich punktach ładowania do 2 godzin i 39 minut.

 

Porsche wyposaża także Panamerę w standardowe reflektory Matrix LED. Opcjonalnie dostępny jest system oświetlenia HD Matrix LED o wysokiej rozdzielczości, który ma ponad 32 000 pikseli na reflektor. Oferuje zupełnie nowe funkcje oświetleniowe, takie jak dedykowane doświetlanie pasów ruchu. Zasięg oświetlenia wynosi do 600 metrów. Porsche znacząco unowocześniło gamę systemów wspomagających w nowej Panamerze. Standardowy aktywny asystent prędkości współpracuje teraz z funkcją rozpoznawania znaków drogowych. Jeżeli system jest aktywny, Panamera nie będzie automatycznie jechała szybciej, niż wynosi odpowiednie ograniczenie. Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, aktywnym prowadzeniem po pasie ruchu i asystentem skrzyżowań. Asystent skrętu jest teraz częścią zakresu funkcji. Nowością jest także to, że podczas automatycznego parkowania kierowca nie musi już znajdować się w samochodzie, chociaż nadal jest odpowiedzialny za manewr. Proces parkowania można monitorować za pomocą smartfona dzięki nowej funkcji Remote ParkAssist.


Nowe Porsche Panamera można już zamawiać. W Niemczech Porsche oferuje nową Panamerę od 107 800 euro (Panamera 4 od 111 900 euro) z podatkiem VAT i wyposażeniem krajowym. Ceny Panamery Turbo E-Hybrid zaczynają się od 192 500 euro. Dostawy w Europie rozpoczną się w marcu 2024 roku.

 

Dziennikarz: Piotr Dąmbrowski



Porsche Vision 357, Spojrzenie wstecz na koncepcyjną podróż w przyszłość
Concept Cars | 27.01.23

Porsche Vision 357, Spojrzenie wstecz na koncepcyjną podróż w przyszłość

Wyjątkowy koncept inspirowany oryginalnym Porsche 356 No. 1 to prezent niemieckiej marki na swoje 75. urodziny.

Pożegnanie stalowej ramy podwozia w Morgan Motor Company czas na aluminium
Wiadomości | 09.07.20

Pożegnanie stalowej ramy podwozia w Morgan Motor Company czas na aluminium

W 2020 roku, po 84 latach produkcji, Morgan Motor Company zbudował swój ostatni czterokołowy samochód na tradycyjnym podwoziu z ramą stalową, co oznacza koniec ery firmy.

Bugatti Chiron Super Sport
Super Cars | 08.06.21

Bugatti Chiron Super Sport

Bugatti prezentuje nowy supersportowy samochód, który może pochwalić się wyjątkowym połączeniem komfortu i maksymalnej prędkości.