Oprócz nowego 718 Cayman GT4 RS, po raz pierwszy pojawią się 718 Cayman GT4 RS Clubsport, Taycan GTS, Taycan GTS Sport Turismo i Panamera Platinum Edition.
„Kalifornia przez wiele dziesięcioleci była dla Porsche swego rodzaju drugim domem. W 2018 roku w Los Angeles wprowadziliśmy obecną generację 911. Teraz prezentujemy wyczynową wersję naszego coupé z centralnie umieszczonym silnikiem – 718 GT4 RS – mówi Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie ulice Kalifornii bez naszego elektrycznego samochodu sportowego Taycan. Nowe modele Taycan GTS jeszcze bardziej poszerzają nasze portfolio. Ogólnie rzecz biorąc, nasza młoda, innowacyjna gama produktów została dobrze przyjęta w USA. Od stycznia do września tego roku byliśmy w stanie zwiększyć dostawy na naszym drugim co do wielkości jednolitym rynku o 30 procent”.
Porsche 718 Cayman GT4 RS to nowy flagowy model w rodzinie 718 – bezkompromisowy samochód dla kierowcy, który imponuje lekką konstrukcją, niezwykle zwinnym tuningiem podwozia, wyrafinowaną aerodynamiką i unikalną ścieżką dźwiękową. Na torze Nürburgring Nordschleife wyprzedził swojego brata 718 Cayman GT4 o ponad 23 sekundy z czasem 7:04,511 minut na 20,6-kilometrowej wersji toru.
Sercem tego sportowego samochodu, zaprojektowanego z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy, jest 368 kW (500 KM; 718 Cayman GT4 RS: średnie zużycie paliwa (WLTP) 13,2 l/100 km, średnie emisje CO? (WLTP) 299 g/km , zużycie paliwa w cyklu mieszanym (NEDC) 12,3 l/100 km, emisja CO? w cyklu mieszanym (NEDC) 281 g/km) wolnossący sześciocylindrowy silnik typu bokser. Maksymalny moment obrotowy to 450 Nm. Podstawą niesamowitego przyspieszenia jest niskostopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów Porsche (PDK). 718 Cayman GT4 RS przyspiesza od 0 do 100 km/hw zaledwie 3,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 315 km/h.
Dostawy rozpoczną się w grudniu. W tym samym czasie w Los Angeles swoją premierę będzie świętować wyścigowa wersja 718 Cayman GT4 RS Clubsport. Od 2022 roku sportowy samochód klienta będzie dostępny w wielu krajowych i międzynarodowych seriach wyścigowych.
Nowe dynamiczne centrum: Taycan GTS i Taycan GTS Sport Turismo
Z zasięgiem do 504 km, opartym na danych WLTP, nowy Taycan GTS jest pierwszym przedstawicielem tej serii, który osiągnął granicę 500 km. Nowa odmiana to sportowy i wszechstronny model w gamie modeli. Do 440 kW (598 KM; modele Taycan GTS: zużycie energii elektrycznej* w cyklu mieszanym (WLTP) 24,1–20,3 kWh/100 km, emisja CO? w cyklu mieszanym (WLTP) 0 g/km, zasięg w trybie elektrycznym* w cyklu mieszanym (WLTP) 424–504 km , zasięg w trybie elektrycznym w mieście (WLTP) 524 - 625 km, zużycie energii elektrycznej* w cyklu mieszanym (NEDC) 26,0 - 25,9 kWh/100 km, emisja CO? w cyklu mieszanym (NEDC) 0 g/km) z overboost przy użyciu Launch Control, jego moc wynosi imponujący. Podwozie i opcjonalna oś skrętna tylnej osi zostały specjalnie dostosowane do GTS. Nadwozie i wnętrze są charakterystyczne.
Na LA Auto Show zadebiutuje także trzeci wariant nadwozia pierwszej serii modeli Porsche w pełni elektrycznych: Taycan GTS Sport Turismo. Nowicjusz dzieli sportową sylwetkę i opadającą do tyłu linię dachu z Taycan Cross Turismo. Inną wspólną cechą jest funkcjonalny design bagażnika, który oferuje ponad 1200 litrów pojemności pod tylną klapą. Oba warianty modeli pojawią się u dealerów wiosną 2022 roku. W przyszłości pojawią się kolejne opcje silnika dla Sport Turismo.
Elegancki i ekskluzywny: Panamera Platinum Edition
Nowa Panamera Platinum Edition to połączenie eleganckiego, sportowego designu i wysokiej jakości wyposażenia w atrakcyjnej cenie. Nadwozie charakteryzuje się akcentami w kolorze Satin Gloss Platinum. Można je znaleźć na listwach wylotowych powietrza, logo PORSCHE, oznaczeniu modelu i standardowych 21-calowych ekskluzywnych felgach Design Sport. Listwy bocznych szyb i sportowe końcówki układu wydechowego są odpowiednio wykończone w błyszczącym kolorze czarnym.
Ekskluzywność wnętrza podkreślają elektrycznie regulowane w 14 kierunkach komfortowe fotele, czarny wystrój ze szczotkowanego aluminium oraz listwy progowe z logo Platinum Edition. Ta obszerna lista wyposażenia standardowego obejmuje również reflektory główne LED z wiązką matrycową, w tym PDLS Plus, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z PASM, system BOSE® Surround Sound System i wiele innych. W zależności od rynku, wersja Platinum jest dostępna jako Panamera, Panamera 4 i Panamera 4 E-Hybrid. Pierwsze modele trafią do klientów pod koniec stycznia 2022 roku.
Ważny rynek o silnym wzroście: USA
Po Chinach największym rynkiem dla Porsche są Stany Zjednoczone. Jest to również region sprzedaży, w którym wzrost jest obecnie silny: w pierwszych trzech kwartałach 2021 r. Porsche dostarczyło do USA 51 615 pojazdów. Odpowiada to wzrostowi o 30 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Silna pozycja w Ameryce Północnej znajduje również odzwierciedlenie w wynikach najnowszego badania J.D. Power APEAL. Podobnie jak w poprzednich latach klienci nadal postrzegają Porsche jako najlepszą markę premium.
Popyt jest szczególnie wysoki w Kalifornii. Gdyby Golden State był krajem, byłby czwartym co do wielkości rynkiem dla Porsche. To tutaj także wielu fanów nabyło swoje pierwsze całkowicie elektryczne Porsche. Kalifornia odpowiadała za około osiem procent wszystkich dostaw Taycan (z łącznej liczby 28 640 egzemplarzy na całym świecie od stycznia do września 2021 r.). W Stanach Zjednoczonych oznacza to, że około 30 procent dostaw Taycan kieruje się do tego stanu.