Polski oddział Lexusa osiągnął najlepszy wynik spośród wszystkich przedstawicielstw marki w Europie, a sprzedaż marki w Polsce wzrosła o 164% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
W okresie od stycznia do kwietnia 2023 roku w Polsce sprzedano 3456 samochodów Lexusa. To najlepszy wynik spośród wszystkich przedstawicielstw marki w Europie. Za Polską w zestawieniu znalazły się rynki brytyjski (3437 aut) i hiszpański (1971 aut).
Wynik polskiego oddziału Lexusa wyróżnia się nie tylko liczbą sprzedanych samochodów, ale także wzrostem. W porównaniu z pierwszymi czterema miesiącami poprzedniego roku to aż o 164% więcej nowych aut, które trafiły do klientów. Żaden inny oddział w Europie Zachodniej i Środkowej nie może pochwalić się trzycyfrowym progresem. W tym samym czasie rynek aut premium w Europie powiększył się o 16%.
W kwietniu Polacy kupili 1335 Lexusów, o blisko 500 egzemplarzy więcej niż Brytyjczycy i ponad 500 więcej niż Hiszpanie. To wzrost o 69% w porównaniu z kwietniem 2022 roku.
Wzrost sprzedaży aut Lexusa w Europie
W całej Europie Lexus sprzedał od stycznia do kwietnia 19 359 samochodów. To wzrost o 13% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Kwiecień był szczególnie udanym miesiącem dla marki w Europie. Sprzedano 6390 Lexusów, czyli o 80% więcej niż w kwietniu 2022 roku.
Europejską sprzedaż Lexusa napędzają SUV-y i crossovery, które stanowią aż 86% wszystkich nowych aut, które wyjeżdżają na drogi. Europa chętnie kupuje też samochody z napędami zelektryfikowanymi – hybrydy, hybrydy plug-in oraz auta elektryczne na baterie to 84% wszystkich nowych Lexusów kupowanych w Europie.
Bestsellerem marki na Starym Kontynencie jest NX. Do kwietnia sprzedano 7070 tych aut (+30%). Na drugim miejscu plasuje się UX (4339 egzemplarzy, +106%), a trzeci jest RX (4166 egzemplarzy, +22%), którego piąta generacja w pierwszym kwartale 2023 roku zadebiutowała w salonach.
Nadchodzi nowy hybrydowy Jeep Renegade oraz Jeep Compass w wersji 4xe Plug-In Hybrid. Już 4 czerwca będziemy świadkami premiery online. Zobacz co nowego przygotowała marka Jeep i odkryj ich naelektryzowane dusze oraz ewolucję legendy, wyposażoną w technologię plug-in zapewniającą dużą wydajność miejską i niskie zużycie paliwa. Jeep 4xe to więcej Jeep-a niż kiedykolwiek. Z informacji podanej przez producenta sprzedaż pojazdów planowana jest na pierwszą połowę 2020 roku.
Tam, gdzie wiele marek samochodowych mogło się narazić na pomysł stworzenia reklamy bez pełnej ekipy produkcyjnej, zatrudnionych aktorów i budżetu, Dacia dostrzegła możliwość zastosowania tego samego inteligentnego myślenia, które wykorzystuje w swojej wydajnej inżynierii i alternatywnym modelu biznesowym, aby stworzyć reklamę czasy.
Elektryczny roadster kabriolet, pierwszy z nowej rodziny trzech samochodów koncepcyjnych, które Audi wykorzystuje do zaprezentowania swojej wizji przyszłości.