Wiadomości | 30.05.23

Polska największym rynkiem Lexusa w Europie w 2023 roku

Polski oddział Lexusa osiągnął najlepszy wynik spośród wszystkich przedstawicielstw marki w Europie, a sprzedaż marki w Polsce wzrosła o 164% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.


Polska największym rynkiem Lexusa w Europie w 2023 roku

W okresie od stycznia do kwietnia 2023 roku w Polsce sprzedano 3456 samochodów Lexusa. To najlepszy wynik spośród wszystkich przedstawicielstw marki w Europie. Za Polską w zestawieniu znalazły się rynki brytyjski (3437 aut) i hiszpański (1971 aut).

 

Wynik polskiego oddziału Lexusa wyróżnia się nie tylko liczbą sprzedanych samochodów, ale także wzrostem. W porównaniu z pierwszymi czterema miesiącami poprzedniego roku to aż o 164% więcej nowych aut, które trafiły do klientów. Żaden inny oddział w Europie Zachodniej i Środkowej nie może pochwalić się trzycyfrowym progresem. W tym samym czasie rynek aut premium w Europie powiększył się o 16%.

 

W kwietniu Polacy kupili 1335 Lexusów, o blisko 500 egzemplarzy więcej niż Brytyjczycy i ponad 500 więcej niż Hiszpanie. To wzrost o 69% w porównaniu z kwietniem 2022 roku.

 

Wzrost sprzedaży aut Lexusa w Europie
W całej Europie Lexus sprzedał od stycznia do kwietnia 19 359 samochodów. To wzrost o 13% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Kwiecień był szczególnie udanym miesiącem dla marki w Europie. Sprzedano 6390 Lexusów, czyli o 80% więcej niż w kwietniu 2022 roku.

 

Europejską sprzedaż Lexusa napędzają SUV-y i crossovery, które stanowią aż 86% wszystkich nowych aut, które wyjeżdżają na drogi. Europa chętnie kupuje też samochody z napędami zelektryfikowanymi – hybrydy, hybrydy plug-in oraz auta elektryczne na baterie to 84% wszystkich nowych Lexusów kupowanych w Europie.

 

Bestsellerem marki na Starym Kontynencie jest NX. Do kwietnia sprzedano 7070 tych aut (+30%). Na drugim miejscu plasuje się UX (4339 egzemplarzy, +106%), a trzeci jest RX (4166 egzemplarzy, +22%), którego piąta generacja w pierwszym kwartale 2023 roku zadebiutowała w salonach.



Wkrótce premiera: nowy Jeep Renegade i Compass 4xe Plug-In Hybrid
Wiadomości | 26.05.20

Wkrótce premiera: nowy Jeep Renegade i Compass 4xe Plug-In Hybrid

Nadchodzi nowy hybrydowy Jeep Renegade oraz Jeep Compass w wersji 4xe Plug-In Hybrid. Już 4 czerwca będziemy świadkami premiery online. Zobacz co nowego przygotowała marka Jeep i odkryj ich naelektryzowane dusze oraz ewolucję legendy, wyposażoną w technologię plug-in zapewniającą dużą wydajność miejską i niskie zużycie paliwa. Jeep 4xe to więcej Jeep-a niż kiedykolwiek. Z informacji podanej przez producenta sprzedaż pojazdów planowana jest na pierwszą połowę 2020 roku.

Dacia pokazała jak nakręcić spot reklamowy samochodu w mieszkaniu
Wiadomości | 15.06.20

Dacia pokazała jak nakręcić spot reklamowy samochodu w mieszkaniu

Tam, gdzie wiele marek samochodowych mogło się narazić na pomysł stworzenia reklamy bez pełnej ekipy produkcyjnej, zatrudnionych aktorów i budżetu, Dacia dostrzegła możliwość zastosowania tego samego inteligentnego myślenia, które wykorzystuje w swojej wydajnej inżynierii i alternatywnym modelu biznesowym, aby stworzyć reklamę czasy.

Audi skysphere concept światowa premiera online
Premiery | 10.08.21

Audi skysphere concept światowa premiera online

Elektryczny roadster kabriolet, pierwszy z nowej rodziny trzech samochodów koncepcyjnych, które Audi wykorzystuje do zaprezentowania swojej wizji przyszłości.