Wiadomości | 30.05.23

Polska największym rynkiem Lexusa w Europie w 2023 roku

Polski oddział Lexusa osiągnął najlepszy wynik spośród wszystkich przedstawicielstw marki w Europie, a sprzedaż marki w Polsce wzrosła o 164% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.


Polska największym rynkiem Lexusa w Europie w 2023 roku

W okresie od stycznia do kwietnia 2023 roku w Polsce sprzedano 3456 samochodów Lexusa. To najlepszy wynik spośród wszystkich przedstawicielstw marki w Europie. Za Polską w zestawieniu znalazły się rynki brytyjski (3437 aut) i hiszpański (1971 aut).

 

Wynik polskiego oddziału Lexusa wyróżnia się nie tylko liczbą sprzedanych samochodów, ale także wzrostem. W porównaniu z pierwszymi czterema miesiącami poprzedniego roku to aż o 164% więcej nowych aut, które trafiły do klientów. Żaden inny oddział w Europie Zachodniej i Środkowej nie może pochwalić się trzycyfrowym progresem. W tym samym czasie rynek aut premium w Europie powiększył się o 16%.

 

W kwietniu Polacy kupili 1335 Lexusów, o blisko 500 egzemplarzy więcej niż Brytyjczycy i ponad 500 więcej niż Hiszpanie. To wzrost o 69% w porównaniu z kwietniem 2022 roku.

 

Wzrost sprzedaży aut Lexusa w Europie
W całej Europie Lexus sprzedał od stycznia do kwietnia 19 359 samochodów. To wzrost o 13% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Kwiecień był szczególnie udanym miesiącem dla marki w Europie. Sprzedano 6390 Lexusów, czyli o 80% więcej niż w kwietniu 2022 roku.

 

Europejską sprzedaż Lexusa napędzają SUV-y i crossovery, które stanowią aż 86% wszystkich nowych aut, które wyjeżdżają na drogi. Europa chętnie kupuje też samochody z napędami zelektryfikowanymi – hybrydy, hybrydy plug-in oraz auta elektryczne na baterie to 84% wszystkich nowych Lexusów kupowanych w Europie.

 

Bestsellerem marki na Starym Kontynencie jest NX. Do kwietnia sprzedano 7070 tych aut (+30%). Na drugim miejscu plasuje się UX (4339 egzemplarzy, +106%), a trzeci jest RX (4166 egzemplarzy, +22%), którego piąta generacja w pierwszym kwartale 2023 roku zadebiutowała w salonach.



CUPRA inicjuje kibicowanie FC Barcelona w meczach przy zamkniętych trybunach
Wiadomości | 15.05.20

CUPRA inicjuje kibicowanie FC Barcelona w meczach przy zamkniętych trybunach

CUPRA podjęła inicjatywę we współpracy z FC Barcelona, która zapewni ciepłą atmosferę kibiców na boisku Camp Nou po powrocie zawodów piłkarskich. Pod hasłem ?Wygrajmy ten mecz razem? oficjalny partner Barçy w branży motoryzacyjnej i mobilności wzywa fanów z całego świata do przesyłania zdjęć dopingujących ich drużynę z domu. Obrazy te, które można przesłać za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej CUPRA, będą wyświetlane na ekranach LED rozmieszczonych wokół boiska podczas meczów z zamkniętymi drzwiami na Camp Nou.

Porsche 911 GT
Wiadomości | 01.02.21

Porsche 911 GT

Wkrótce zobaczymy najnowszy model 911 podczas światowej premiery online.

Rezvani Tank Hybrid Edition
Wiadomości | 11.05.23

Rezvani Tank Hybrid Edition

Rezvani oferuje klientom solidne silniki napędzane paliwem, olejem napędowym, a teraz także hybrydę, która pozwala mieć zalety paliwa i energii elektrycznej w jednym pojeździe.