Macan T został dodany do popularnej gamy modeli Porsche. To pierwszy czterodrzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie, które wcześniej było zarezerwowane dla modeli 911 i 718.
Litera T od lat 60. reprezentuje unikalną formę dynamicznej jazdy w Porsche. Oznacza „Touring” i identyfikuje modele, które oferują wyjątkowo autentyczne wrażenia z jazdy dzięki precyzyjnemu tuningowi, ekskluzywnemu wyposażeniu i wydajnym silnikom. Wierny duchowi Porsche 911 T z 1968 roku, nowy Macan T charakteryzuje się niezwykle dynamiczną konfiguracją i lekkim, dwulitrowym silnikiem turbo, w połączeniu z atletyczną konstrukcją i szeregiem standardowego wyposażenia, które idealnie nadaje się do sportowego styl jazdy. Ta koncepcja umieszcza Macan T pomiędzy Macan i Macan S.
Dwulitrowy, czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem w Macan T łączy w sobie doskonałą zwinność, niską wagę i kompaktową konstrukcję, tworząc pakiet oferujący idealną równowagę masy i osiągów. W porównaniu z silnikiem V6 biturbo o pojemności 2,9 litra w Macan S i modele GTS, układ napędowy Macana T waży o 58,8 kg mniej na przedniej osi. Daje to pojazdowi doskonałe osiągi podczas ruszania i optymalną zdolność pokonywania zakrętów.
Macan T ma moc 195 kW (265 KM) i 400 Nm momentu obrotowego – cechy, które pasują do precyzyjnej konstrukcji pojazdu i zapewniają ekscytującą jazdę. Jak zwykle w kompaktowym SUV-ie, silnik jest sprzężony z szybko przełączającą siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (PDK) i systemem napędu na cztery koła Porsche Traction Management (PTM). Szeroki zakres momentu obrotowego zapewnia responsywne przyspieszenie we wszystkich sytuacjach na drodze. Po wyposażeniu w standardowy pakiet Sport Chrono, w tym przełącznik trybu i przycisk Sport Response na kierownicy, Macan T przyspiesza od 0 do 100 km/hw 6,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h.
Macan T to jedyny model Porsche, który standardowo wyposażony jest w stalowe zawieszenie z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM) w połączeniu z obniżonym o 15 mm nadwoziem. Stabilizatory przedniej osi są sztywniejsze, a tuning podwozia samochodu został zoptymalizowany, aby stworzyć idealne zawieszenie pojazdu i układu napędowego, co skutkuje bardzo responsywnym zachowaniem układu kierowniczego i zwinnym prowadzeniem.
System Porsche Traction Management (PTM) został również dostosowany do wymagań jezdnych Macana T i został specjalnie zaprojektowany z ukierunkowaniem na tylne koła. Opcją jest również dodanie adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego z PASM i obniżenie nadwozia o kolejne 10 mm – nowa funkcja w modelach Macan z czterocylindrowymi silnikami. Można również dodać Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus): system został dostosowany do dynamicznej charakterystyki modelu T i dodatkowo wyostrza dynamikę jazdy.
Elementy stylistyczne w kolorze Agate Grey Metallic z przodu, z boku i z tyłu Macan T odróżniają pojazd od innych modeli z tej serii. Ekskluzywny kontrastowy kolor można zobaczyć na lakierowanym przednim poszyciu, lusterkach zewnętrznych, bocznych listwach, spojlerze dachowym i logo z tyłu. Sportowe końcówki układu wydechowego i listwy bocznych szyb w kolorze czarnym (wysoki połysk) należą do wyposażenia standardowego, a listwy boczne ozdobione są czarnym logo „Macan T”. W standardzie dostępne są dwudziestocalowe koła Macan S, wyłącznie z ciemnego tytanu. Klienci mogą wybierać spośród 13 kolorów gładkich, metalicznych i specjalnych na zewnątrz.
Wnętrze Macana T ma swój własny, wyrazisty klimat. Standardowe, elektrycznie regulowane w ośmiu kierunkach sportowe fotele są wyposażone w ekskluzywną tapicerkę opartą na pakiecie czarnej skóry. Środek przednich siedzeń i zewnętrzne tylne siedzenia mają wzór Sport-Tex Stripe, a przednie zagłówki mają wytłoczony herb Porsche. Kontrastujący kolor z zewnątrz jest kontynuowany we wnętrzu pojazdu w postaci ozdobnych srebrnych szwów na siedzeniach, zagłówkach i kierownicy.
Standardowe wyposażenie obejmuje również wielofunkcyjną, podgrzewaną sportową kierownicę GT oraz stoper Sport Chrono w górnej części deski rozdzielczej. Listwy progowe są standardowo wykonane z czarnego aluminium i ozdobione logo Macan T. Opcjonalne wyposażenie obejmuje wielofunkcyjną sportową kierownicę GT w kolorze Race-Tex z karbonowymi wstawkami i jonizatorem.
Macan T korzysta również ze wszystkich nowych elementów generacji modeli, zmodernizowanych latem 2021 r., takich jak nowa konsola środkowa z wyrafinowanym wyglądem szkła i powierzchnią wrażliwą na dotyk, a także w pełni sieciowy system Porsche Communication Management (PCM) system z 10,9-calowym ekranem dotykowym i nawigacją online w standardzie.
Nowy model można już zamawiać. Dostawy na terenie Niemiec rozpoczną się w kwietniu 2022 roku.