Wiadomości | 23.04.21

Nowa Honda HR-V z hybrydowym układem napędowym

Minimalistyczna stylistyka, inspirowana stylem coupe. Nowa Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Europie pod koniec 2021 roku.


Nowa Honda HR-V z hybrydowym układem napędowym

Model HR-V e:HEV nowej generacji, wyróżniający się dynamicznymi bocznymi przetłoczeniami i gładkimi powierzchniami, ucieleśnia prostą, czystą i nowoczesną filozofię stylistyczną marki, którą prezentują ostatnie modele Hondy.

 

We wnętrzu nowego HR-V każdy element został zaprojektowany z myślą o uzyskaniu odczucia przestronności i rozświetlenia oraz interakcji pasażerów ze światem zewnętrznym, a także zapewnieniu niespotykanego w segmencie subkompaktowych SUV-ów komfortu i walorów praktycznych. Solidność wykonania kabiny robi wrażenie i zaprasza nowoczesnymi, teksturowanymi tkaninami i miękkimi w dotyku materiałami.

 

Chociaż ogólne wymiary pojazdu są podobne do poprzedniego modelu, nowy HR-V oferuje więcej miejsca na nogi i ramiona, przez co zapewnia większe poczucie przestronności i komfortu. W porównaniu z poprzednią generacją HR-V, zwiększono o 35 mm przestrzeń na nogi pasażerów drugiego rzędu, tylne siedzenia zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, co było możliwe dzięki zastosowaniu centralnie montowanego zbiornika paliwa i przemyślanemu rozlokowaniu komponentów hybrydowych. Rozplanowanie platformy pozwala również na zachowanie wyjątkowo funkcjonalnego systemu tylnych foteli Magic Seats Hondy, który oferuje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.

 


Sprawdzony układ hybrydowy Hondy e:HEV zapewnia wysoki komfort pracy i przyjemność z jazdy, gwarantuje doskonałe osiągi przy imponującej oszczędności paliwa. Składa się on z dwóch kompaktowych, wydajnych silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC. Moc maksymalna układu napędowego wynosi 96 kW (131 KM), a maksymalny moment obrotowy 253 Nm osiągany jest przy 4 500 obr/min.

 

Układ napędowy e:HEV korzysta z trzech różnych trybów, wybieranych automatycznie, w zależności od warunków jazdy. Aby zapewnić najwyższą oszczędność, HR-V porusza się w trybie elektrycznym, płynnie przechodząc w tryb hybrydowy, gdy silnik wymaga wysokiego momentu obrotowego, natomiast silnik benzynowy jest wykorzystywany podczas jazdy ze stałymi wyższymi prędkościami. Dynamikę podnoszą różne tryby pracy - Sport, Normal i Econ, natomiast włączenie wybierakiem biegów dodatkowego trybu jazdy B spowoduje silniejsze hamowanie regeneracyjne i da nam wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym. Poziom odzyskiwania energii i stopień opóźnienia można dostosować do upodobań kierowcy za pomocą przełącznika, znajdującego się za kierownicą



Vazirani EKONK jednomiejscowy elektryczny supersamochód
Concept Cars | 25.10.21

Vazirani EKONK jednomiejscowy elektryczny supersamochód

Indyjski start-up pokazał elektryczny supersamochód, który, jak twierdzą, jest najlżejszym EV w historii i najszybszym samochodem, jaki kiedykolwiek wyprodukowano w w Indiach.

Prototyp Bugatti Bolide wkracza w kolejną fazę testów rozwojowych
MotorSport | 20.04.23

Prototyp Bugatti Bolide wkracza w kolejną fazę testów rozwojowych

Wizja lekkiego, hipersportowego samochodu przeznaczonego wyłącznie do jazdy po torze, który zostanie wyprodukowany w ilości 40 sztuk, po 4 miliony euro netto za sztukę.

Volvo Cars ma być w pełni elektryczne do 2030 roku
Wiadomości | 02.03.21

Volvo Cars ma być w pełni elektryczne do 2030 roku

Chce zostać liderem rynku samochodów elektrycznych premium i planuje stać się firmą produkującą w pełni elektryczne samochody.