Seria AMG GT Black ma wszystkie niezbędne kwalifikacje do ciężkiej pracy na najwyższym poziomie sportów motorowych.
Kiedy sezon rozpocznie się w dniach 18-20 marca od FORMUŁA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX 2022, Mercedes-AMG przyczyni się do doskonałego bezpieczeństwa Mistrzostw Świata Formuły 1 FIA dzięki dwóm wyjątkowym modelom, które naprawdę udowodniły swoje referencje na torze wyścigowym. Po raz pierwszy jako oficjalny samochód bezpieczeństwa F1 pojawia się Mercedes-AMG GT Black Series, a Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ zadebiutuje jako oficjalny samochód medyczny F1. W sezonie 2022 oba skorzystają z najpotężniejszych wariantów tych dwóch pojazdów.
Z technicznego punktu widzenia oba samochody są prawie w całości standardowe. Mają jednak bogaty sprzęt dostosowany do ich zadań na torze. Najbardziej zauważalną cechą oficjalnego samochodu bezpieczeństwa F1 jest brak zwykłego paska świetlnego na dachu, który zakłócałby starannie dopracowaną równowagę aerodynamiczną AMG GT Black Series. Zamiast tego inżynierowie ds. rozwoju w Affalterbach wymyślili coś zupełnie nowego. Z przodu obowiązkowa sygnalizacja została wkomponowana w górną część przedniej szyby, a światła skierowane do tyłu zostały elegancko zintegrowane z tylnym spojlerem. Wszystkie funkcje sygnalizacyjne są realizowane przez szybko reagujące i energooszczędne diody LED.
Wnętrze Oficjalnego samochodu bezpieczeństwa F1 jest takie samo jak w standardowym AMG GT Black Series z opcjonalnym pakietem torów obejmującym zabezpieczenie przed dachowaniem. Lekka klatka bezpieczeństwa wykonana z skręcanych śrubami rurowego tytanu składa się z ramy głównej, wspornika mocującego pas, dwóch tylnych wsporników i krzyża ukośnego z tyłu. System jeszcze bardziej zwiększa i tak już doskonałą sztywność pojazdu, a tym samym ma pozytywny wpływ na osiągi pojazdu. Poprawia również bezpieczeństwo bierne.
Jedynymi nowościami są sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa wymagane przez FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) oraz dwa tablety w konsoli środkowej i tablicy rozdzielczej przed fotelem pasażera. Umożliwiają one pilotowi Richardowi Darkerowi monitorowanie pola Formuły 1. Na lewym tablecie w konsoli środkowej wyświetlany jest międzynarodowy sygnał telewizyjny. Właściwy monitor można przełączać między animowaną reprezentacją pokazującą aktualną pozycję samochodów wyścigowych na torze lub aktualne czasy okrążeń. Zarządzanie danymi dla narzędzi komunikacji wizualnej jest obsługiwane przez InCar Hotspot z WLAN. Podczas gdy Bernd Mayländer koncentruje się na torze i jednocześnie obserwuje wszystko w lusterku wstecznym, Richard Darker utrzymuje kontakt radiowy z kontrolą wyścigu. W konsoli środkowej znajdują się dwa czerwone przyciski do sterowania wszystkimi poleceniami radia oraz dwa pokrętła do regulacji głośności. Mayländer i Darker również rozmawiają ze sobą za pośrednictwem interkomu radiowego. Kokpit wyposażony jest w drugi system radiowy jako rezerwę awaryjną.
Lekkie fotele kubełkowe są częścią pakietu Track, który może być również zamówiony przez każdego klienta. Jednak w oficjalnym samochodzie bezpieczeństwa F1 w bocznych poduszkach zainstalowany jest mały uchwyt na kubek, aby pomieścić butelkę z wodą. Sterowanie sygnalizacją świetlną odbywa się za pomocą panelu zamontowanego z przodu podsufitki, z okrągłymi, kolorowymi przyciskami umożliwiającymi dokładne przełączanie w rękawicach wyścigowych.
Zainstalowano również inne dodatkowe systemy specyficzne dla FIA, które są identyczne jak w każdym samochodzie wyścigowym Formuły 1. Obejmują one system transpondera do pomiaru czasu, GPS o wysokiej rozdzielczości i telemetrię. Podobnie zintegrowany jest „system krosowania”, który wykorzystuje trzy kolorowe diody LED w zestawie wskaźników i przed drugim kierowcą, aby pokazać sygnały flagowe dla odpowiedniego odcinka toru. Do tego dochodzi „medyczna lampka ostrzegawcza”. W razie wypadku na torze, który przekroczy krytyczny próg przeciążenia, diody LED błysną kilka razy. To daje Berndowi Mayländerowi i Richardowi Darkerowi dodatkowe ostrzeżenie, aby przygotować się do działania.
Wysokie prędkości na zakrętach, dynamiczne sprinty i szybkie czasy okrążeń – FIA wyznacza wymagający profil pracy dla samochodu bezpieczeństwa. Najważniejsze jest to, że musi być w stanie bezpiecznie prowadzić samochody wyścigowe z najwyższej klasy sportów motorowych po torze w ekstremalnych sytuacjach. A samochód bezpieczeństwa nie może jechać zbyt wolno, ponieważ może to doprowadzić do zbytniego ochłodzenia opon i hamulców bolidów Formuły 1 i przegrzania ich silników.
Seria AMG GT Black ma wszystkie niezbędne kwalifikacje do ciężkiej pracy na najwyższym poziomie sportów motorowych. Przedni silnik umieszczony centralnie z układem transaxle, silnik V8 biturbo ze smarowaniem z suchą miską olejową, dwusprzęgłowa skrzynia biegów i doskonale zestrojone podwozie z aluminiowym zawieszeniem z podwójnymi wahaczami zapewniają podstawy do szybkich okrążeń na torze wyścigowym. Inteligentna lekka konstrukcja z mieszanki materiałów gwarantuje nie tylko niską masę całkowitą pojazdu, ale także niski środek ciężkości i korzystny rozkład masy.
Najwyższy model dwudrzwiowej serii AMG GT został opracowany specjalnie do życia na torze wyścigowym, z 537 kW (730 KM), sztywniejszą białą karoserią, nowym, wysoce regulowanym zawieszeniem, inteligentną lekką inżynierią i aktywną aerodynamiką. Żaden inny model AMG dopuszczony do ruchu drogowego nie jest obecnie bliższy sportom motorowym niż ten. Dotyczy to wszystkiego, od dwusprzęgłowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT 7G po dwururowy układ wydechowy wykonany z cienkościennej stali nierdzewnej z tytanowym tłumikiem. Obejmuje również podwozie, które jest ręcznie regulowane i wyposażone w adaptacyjne amortyzatory, regulowane przez trzy ustawienia wstępne. Camber można indywidualnie modyfikować z przodu iz tyłu, podobnie jak ustawienia stabilizatorów. Dodatkowe łożyska obrotowe na tylnych wahaczach, osłony ścinane z włókna węglowego oraz specjalnie dostosowane, sterowane elektronicznie mocowania silnika i skrzyni biegów dodatkowo poprawiają doskonałe prowadzenie i osiągi.