Premiery | 22.12.21

NIO zaprezentowało model ET5, konkurencję dla Tesli Model 3

Chiński producent NIO zaprezentował średniej wielkości inteligentny model elektrycznego sedana, który może się stać bezpośrednim rywalem dla Tesli Model 3.

Podczas Dnia NIO 2021, które odbyło się w chińskim mieście Suzhou, NIO zaprezentowało ET5, średniej wielkości inteligentnego elektrycznego sedana.

 

ET5 charakteryzuje się czystym i precyzyjnym wyglądem zewnętrznym podkreślonym organicznymi i ludzkimi elementami, ucieleśniającym DNA supersamochodów NIO i koncepcję „Design for AD”. Czerpiąc z płynnej sylwetki ET7, ET5 płynnie integruje wysokowydajne czujniki autonomicznej jazdy z czystymi, ale progresywnymi liniami nadwozia. Muskularny tył samochodu inspirowany supersamochodem EP9 i ostre bruzdy dodatkowo podkreślają młodzieńczy i dynamiczny wizerunek ET5.

 

Kontynuując koncepcję drugiego salonu, wnętrze ET5 jest wyrafinowane z ciepłym akcentem. Ekologiczna tkanina Clean+ tworzy relaksującą, przytulną atmosferę i poprawia parametry akustyczne kabiny. Inteligentne, niewidoczne otwory wentylacyjne sprawiają, że deska rozdzielcza jest wizualnie schludna i delikatna. Wchodzenie i wychodzenie będzie zawsze łatwe dzięki cichym drzwiom z bezramowymi oknami i zlicowanymi klamkami oraz cyfrowym inteligentym kluczem UWB.

 


NIO ET5 jest wyposażony w najnowszą technologię NIO Autonomous Driving (NAD). Dzięki NIO Aquila Super Sensing i NIO Adam Super Computing samochód stopniowo osiągnie bezpieczną i uspokajającą autonomiczną jazdę w sytuacjach, takich jak autostrady, obszary miejskie, parkowanie i wymiana akumulatorów. Pełne funkcje NAD będą stopniowo wprowadzane po walidacji rozwoju i będą dostępne dla użytkowników w ramach miesięcznej subskrypcji w ramach ADaaS (AD as a Service).

 

Model ET5, dziedziczący wysokowydajne DNA NIO, przyspiesza od 0 do 100 km/hw 4,3 sekundy. Dzięki opracowanym przez firmę NIO wysokowydajnym 4-tłoczkowym stałym zaciskom z odlewem aluminiowym, droga hamowania od 100 km/h do całkowitego zatrzymania skraca się do 33,9 metra. Przy współczynniku oporu powietrza wynoszącym zaledwie 0,24 i wysokowydajnym elektrycznym układzie napędowym nowej generacji wspomaganym przez moduł mocy SiC, zasięg CLTC ET5 osiąga ponad 550 km z akumulatorem o standardowym zasięgu 75 kWh, ponad 700 km z 100 kWh Long Range Battery i ponad 1000 km z 150 kWh Ultralong Range Battery.

 

Zaprojektowany, aby spełnić pięciogwiazdkowe standardy C-NCAP i Euro NCAP, ET5 może pochwalić się ultrawytrzymałym hybrydowym nadwoziem stalowo-aluminiowym o sztywności skrętnej do 34 000 Nm/deg. Z bardzo niskim środkiem ciężkości wynoszącym 482,6 mm i ultraszerokim rozstawem kół wynoszącym 1685 mm, ET5 uzyskał ocenę odporności na przewrócenie 1,7, powyżej pięciu gwiazdek NHTSA.

ET5 jest dostępny w dziewięciu opcjach kolorystycznych nadwozia, wśród których dostępne są wyłącznie dla tego modelu First Light Kiss i Sunbathe Yellow, a Airspace Blue to kolor NIO z 2022 roku.

 

Dostawa ma rozpocząć się we wrześniu 2022 roku.



CUPRA Formentor VZ5 z silnikiem o mocy 390 KM
Tuning | 22.02.21

CUPRA Formentor VZ5 z silnikiem o mocy 390 KM

W ramach obchodów 3. rocznicy powstania hiszpańska marka przedstawia limitowaną wersję swojego autorskiego CUV-a.

Pierwsze oficjalne zdjęcia Kia K8
Wiadomości | 17.02.21

Pierwsze oficjalne zdjęcia Kia K8

K8, jest zwiastunem nowego futurystycznego sedana marki Kia, pierwszego z nowym logo z przodu i z tyłu łącząc innowację z elegancją.

Jeep Gladiator Rubicon Sideburn Concept
Tuning | 07.04.23

Jeep Gladiator Rubicon Sideburn Concept

W efektownym kolorze, napędzany 3,6-litrowym silnikiem Pentastar V-6. Coroczne Wielkanocne Safari Jeepem po pustyni Moab w stanie Utah (USA), edycja 2023.