Planowana liczba 50 samochodów była zbyt ograniczona, oznaczało to, że nawet najbardziej lojalni właściciele Koenigsegga nie mogliby otrzymać upragnionego modelu CC850.
Dwadzieścia lat temu wprowadzono pierwszy samochód produkcyjny Koenigsegga, CC8S, zdefiniował nową kategorię „megasamochodów”. Aktualnie w podczas obchodów 20-lecia CC8S, Koenigsegg CC850 został zaprezentowany w The Quail, w Monterey w Kalifornii. CC850 to współczesna wersja modelu Koenigsegg CC8S. To także podwójny hołd dla Koenigsegg, świętujący 20-lecie produkcji pojazdów, a także 50. urodziny założyciela firmy, Christiana Von Koenigsegg. W związku z tym produkcja CC850 będzie: ograniczone do zaledwie 50 samochodów na całym świecie. Jednak teraz już wiemy, iż w związku z bardzo dużym zainteresowaniem produkcja została zwiękoszona o dodatkowe 20 sztuk.
Misją CC850 jest dostarczanie najczystszej, najbardziej radosnej jazdy z pośród modeli Koenigsegg do tej pory. Chociaż wizualnie inspiracja CC8S jest widoczna, układ napędowy, silnik, a możliwości CC850 wcale nie są stare. 5-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem w CC850 został zaprojektowany i skonstruowany w całości we własnym zakresie. Jak widać w Jesko ten V8 nie ma koła zamachowego i dlatego jest najbardziej responsywnym, szybkoobrotowym silnikiem. Doświadczenie trzewne i towarzyszący dźwiękowy podpis są
nieziemskie i nieporównywalne.
Osiągi są oszałamiające 5-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem w CC850 dostarcza 1185 KM na benzynie lub 1385 KM w E85, a także moment obrotowy 1,385 nm (1020 lb-ft).
Podobnie jak w przypadku kultowego Koenigsegg ONE:1 wydanego w 2014 roku, CC850 również osiąga moc 1:1, stosunek masy do 1385 KM i 1385 kg masy własnej.
To, co sprawia, że Koenigsegg CC850 jest naprawdę wyjątkowy i skoncentrowany na kierowcy, to rewolucyjny, pierwszy na świecie system zmiany biegów (ESS). ESS pozwala na różne przełożenia w zależności od jazdy tryb, zapewniający dostosowane doświadczenia w oparciu o wykorzystanie drogi lub toru. Oparty na Light Speed Transmission (LST) Koenigsegga, ESS, w połączeniu z pedałem sprzęgła, jest elastyczna, wielostopniowa, 6-biegowa manualna skrzynia biegów, która może również działać jako superszybka, płynnie zmieniająca biegi 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Możliwość płynnego wyboru przez kierowcę między nieskażona manualna skrzynia biegów lub bardziej wyluzowana automatyczna zmiana biegów jest bezprecedensowa. To stawia CC850 w swojej klasie. Dźwignia zmiany biegów ESS z bramką jest dziełem sztuki mechanicznej i przypomina szwajcarskie chronografy. Misterny, estetycznie piękny i całkowicie funkcjonalny.
Z zewnątrz prezentuje elegancki skandynawski design Koenigsegga, felgi w stylu tarczy telefonicznej i potrójne tylne światła, z których wszystkie czerpią inspirację z najwcześniejszych modeli Koenigsegga. Wnętrze ma symetryczną, minimalistyczną estetykę, podobną do CC8S. Ta symetria sprawia, że adaptacje dla wersji z kierownicą po lewej i prawej stronie są praktyczne. Okrągła kierownica, dźwignia zmiany biegów z otwartą bramą z odsłoniętymi elementami mechanicznymi i analogowy zestaw chronometrów zaprezentuj precyzyjną pracę, która leży u podstaw CC850.
I oczywiście, jako Koenigsegg, CC850 ma kultowy zdejmowany twardy dach, system drzwi synchrohelix, funkcja Autoskin – i oczywiście może być zasilany paliwami odnawialnymi.