Mission X to spektakularna reinterpretacja hipersamochodu, z drzwiami w stylu Le Mans, które otwierają się do góry do przodu i wysokowydajnym, wydajnym elektrycznym układem napędowym.
W Porsche innowacyjne samochody koncepcyjne zawsze kładły podwaliny pod przyszłość. Producent samochodów sportowych kontynuuje tę tradycję najnowszym studium koncepcyjnym. Mission X to dramatycznie wyglądający dwumiejscowy samochód, którego premiera będzie miała miejsce 8 czerwca 2023 r. – w przeddzień otwarcia wystawy „75 lat samochodów sportowych Porsche” w Muzeum Porsche w Stuttgarcie-Zuffenhausen. Wyjątkowa data: 75 lat temu, 8 czerwca 1948 r., 356 „No. 1’ Roadster stał się pierwszym samochodem noszącym nazwę Porsche, który otrzymał ogólne zezwolenie na użytkowanie. Tak narodziła się marka samochodów sportowych.
Mission X reprezentuje szczyt wydajności i nowoczesnego luksusu. Jednocześnie jego wyrzeźbiona forma i muskularne linie pokazują, że hipersamochody nie muszą wyglądać agresywnie. Studium koncepcyjne przywołuje legendarne samochody wyścigowe z różnych epok historii marki i przenosi je w przyszłość. Podczas gdy Mission E pokazała przyszłość elektromobilności, a Mission R przyszłość sportu konsumenckiego, Mission X to wizja kolejnego wielkiego kroku: eksperymentalnego, ekscytującego i ekstremalnego.
Nad obydwoma pasażerami rozciąga się lekka szklana kopuła z egzoszkieletem wykonanym z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Drzwi w stylu Le Mans są przymocowane do słupka A i dachu i otwierają się do przodu i do góry. Ten typ drzwi był wcześniej używany w legendarnym samochodzie wyścigowym Porsche 917. Elementy konstrukcyjne wykończone splotem węglowym znajdują się poniżej linii paska. Elementy te są lakierowane na satynowo i jako takie są lekko zabarwione, ale ich struktura materiałowa pozostaje rozpoznawalna.
W Mission X projektanci ponownie zinterpretowali charakterystyczną czteropunktową grafikę: pionowy kształt podstawy reflektorów został znacznie pochylony w kierunku drogi. Zaawansowana technologicznie konstrukcja nośna otacza moduły świetlne LED i prezentuje odsłonięte, wąskie elementy świateł do jazdy dziennej i kierunkowskazów. Rzeźbione tylne światło wyłania się jakby zawieszone w powietrzu z nowoczesnej konstrukcji nośnej i rozciąga się na całą szerokość pojazdu w czterech segmentach. Podczas ładowania litera „E” w logo Porsche pulsuje, dodając wrażenia tajemniczości.
Głębokie koła w studium koncepcyjnym są tylko nieznacznie zakryte na przedniej osi, podczas gdy tylne koła są wyposażone w prawie przezroczyste aerodynamiczne łopatki, które przypominają turbiny dla lepszego chłodzenia hamulców. Podwójne szprychy są frezowane, co łączy w sobie lekką konstrukcję i stabilność.
Koncepcja obsługi i wyświetlania jest dostosowana do kierowcy, co znajduje również odzwierciedlenie w koncepcji kolorystycznej wnętrza. Zakrzywiony zestaw wskaźników znajduje się w najwyższym punkcie kolumny kierownicy: inne podobieństwa do sportów motorowych obejmują skorupy siedzeń z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) zintegrowane z nadwoziem typu monocoque oraz otwartą u góry kierownicę. Na pokładzie znajduje się wiele kamer. Za pomocą przycisku nagrywania na dźwigni zmiany biegów kierowca może rozpocząć nagrywanie wideo.
Z wnętrza można nagrywać spektakularne filmy: jedna kamera zamontowana na dachu i dwie kamery w drzwiach obok cyfrowych lusterek zewnętrznych rejestrują w czasie rzeczywistym to, co dzieje się w kabinie. Nagrywanie rozpoczyna się, gdy tylko kierowca naciśnie przycisk nagrywania (REC) na kontrolerze wielofunkcyjnym.