Wiadomości | 10.05.23

Porsche 718 Spyder RS szczytowy model marki z silnikiem umieszczonym centralnie

Trzydzieści lat po prezentacji samochodu koncepcyjnego Boxster, Porsche wprowadza na rynek najmocniejszą jak dotąd wersję popularnego roadstera z silnikiem umieszczonym centralnie.

Nowe Porsche 718 Spyder RS. Po raz pierwszy wysokoobrotowy wolnossący silnik z 911 GT3 został zastosowany w sportowym samochodzie z otwartym dachem i umieszczonym centralnie silnikiem.

Porsche wieńczy linię modelową 718 z silnikiem umieszczonym centralnie, sportowym samochodem zaprojektowanym z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy: nowy 718 Spyder RS jest otwartym odpowiednikiem 718 Cayman GT4 RS z otwartym dachem. Po raz pierwszy 500 KM, wolnossący sześciocylindrowy bokser z 911 GT3 w sportowym samochodzie z otwartym dachem i umieszczonym centralnie silnikiem. Ta sama lekka jednostka napędowa o wysokoobrotowej konstrukcji napędza również samochód wyścigowy Porsche 911 GT3 Cup. Wyjątkowo lekki i purystyczny, ręcznie otwierany miękki dach 718 Spyder RS sprawia, że wysoce sugestywny dźwięk silnika jest jeszcze bardziej fascynującym przeżyciem. Efekt jest dodatkowo wzmocniony przez standardowy lekki sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej oraz charakterystyczne wloty powietrza procesowego po bokach za zagłówkami.

 

Układ napędowy nowego 718 Spyder RS jest identyczny z układem napędowym 718 Cayman GT4 RS coupe. Sześciocylindrowy bokser o pojemności skokowej 4,0 l osiąga prędkość obrotową do 9000 obr./min i generuje moc 500 KM oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm. W połączeniu z siedmiobiegową przekładnią PDK o krótkich przełożeniach, sześciocylindrowy silnik katapultuje dwumiejscowego roadstera od 0 do 100 km/hw 3,4 sekundy. Samochód rozpędza się do 200 km/h w zaledwie 10,9 sekundy. W porównaniu z 718 Spyder bez oznaczenia „RS”, nowy topowiec nie tylko zyskuje dodatkowe 80 KM, ale także przyspiesza do 100 km/h o pół sekundy szybciej. Maksymalna prędkość wynosi teraz 308 km/h zamiast 300 km/h.

 

Jak każdy nowoczesny model RS, nowy 718 Spyder RS jest dostępny wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią biegów Porsche (PDK). Ta skrzynia biegów zmienia swoje siedem biegów z prędkością błyskawicy i gwarantuje maksymalne osiągi. Łopatki zmiany biegów pozwalają kierowcy trzymać ręce na kierownicy nawet podczas ręcznej zmiany biegów. Alternatywnie kierowca może skorzystać z ergonomicznie zaprojektowanej dźwigni zmiany biegów na konsoli środkowej. Oprócz mocniejszego silnika, do lepszych osiągów przyczynia się również mniejsza masa nowego modelu: ważący 1410 kilogramów Spyder RS waży o 40 kilogramów mniej niż 718 Spyder z PDK i jest w rzeczywistości o pięć kilogramów lżejszy niż zamknięte 718 Cayman GT4 RS. Spyder RS reprezentuje najnowszy znak rozpoznawczy linii modelowej zapoczątkowanej w 2016 roku.

 

Przód nowego Porsche 718 Spyder RS jest prawie identyczny jak przód 718 Cayman GT4 RS. Standardowa przednia maska jest wykonana z CFRP i ma szeroki wylot powietrza nad zderzakiem. Dwa kanały NACA poprawiają chłodzenie hamulców bez negatywnego wpływu na wartość Cd. Listwy boczne na zewnętrznych końcach zderzaka zwiększają siłę docisku. Przedni spojler jest nieco krótszy niż w 718 Cayman GT4 RS, co w połączeniu z dużym tylnym spojlerem zapewnia większą siłę docisku w Caymanie i dlatego wymaga większej krawędzi spojlera, aby osiągnąć równowagę aerodynamiczną. Zamiast skrzydła 718 Spyder RS ma efektowną odrywaną krawędź w kształcie kaczego ogona. Wszystkie elementy aerodynamiczne są misternie skoordynowane. Utrzymują równowagę aerodynamiczną samochodu i zapewniają maksymalną stabilność jazdy przy dużych prędkościach.

 

Sportowy charakter definiuje również wnętrze samochodu: wnętrze zostało zredukowane do niezbędnych elementów funkcjonalnych i ergonomicznych. Przyczepna sportowa kierownica RS jest pokryta materiałem Race-Tex i ma żółte oznaczenie godziny 12. Standardowe w pełni kubełkowe fotele są wykonane z lekkiego CFRP z wykończeniem z włókna węglowego i zapewniają szczególnie imponujące podparcie boczne. Nowe 718 Spyder RS jest wyposażone w ręcznie obsługiwany, jednowarstwowy, lekki miękki dach. Konstrukcja jest niesamowicie kompaktowa, składa się z dwóch części: żagla słonecznego i deflektora pogodowego. Oba są całkowicie wyjmowane i można je przechowywać razem lub pojedynczo w pojeździe. Sam żagiel przeciwsłoneczny może być również używany jako „dach bimini”, chroniąc w ten sposób kierowcę i pasażera z przodu przed intensywnym światłem słonecznym. W tym przypadku kabina pasażerska pozostaje w dużej mierze otwarta na boki i za pasażerami.



QUANTiNO 25 pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód bez akumulatorów
Wiadomości | 27.12.22

QUANTiNO 25 pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód bez akumulatorów

Elektryczny Roadster będzie w stanie przejechać do 2000 km, w pełni elektryczny z czystą energią, bez żadnych szkodliwych emisji, neutralny dla klimatu i całkowicie bez akumulatora!

Przedstawiamy Astona Martina DB12, pierwszego na świecie Super Tourera
Super Cars | 25.05.23

Przedstawiamy Astona Martina DB12, pierwszego na świecie Super Tourera

DB12 zwiastuje nową erę dla Astona Martina jako pierwszy samochód sportowy nowej generacji, który wyznacza standardy wydajności, ultraluksusu i stylu.

Nowy Fiat 600e
Premiery | 05.07.23

Nowy Fiat 600e

Kultowy wygląd na zewnątrz, Dolce Vita w środku, tak wygląda elektryczny powrót Fiata do segmentu B z nowym Fiatem 600e nazywanym większą siostrą nowej 500.