MotorSport | 23.04.21

FIA ogłosiła nową serię wyścigów ELEKTRYCZNĄ GT

FIA ogłosiła stworzenie zupełnie nowych przepisów technicznych dla samochodów GT z napędem elektrycznym.


FIA ogłosiła nową serię wyścigów ELEKTRYCZNĄ GT

Ta pionierska koncepcja uosabia unikalną kombinację innowacji niespotykanych do tej pory w sportach motorowych i ma służyć producentom jako platforma do opracowywania technologii odpowiednich dla ich samochodów drogowych o wysokich osiągach.

 

Samochody zbudowane zgodnie z tym zestawem przepisów technicznych będą rywalizować na pełnometrażowych torach stałych i wyznaczą nowe standardy dla pojazdów elektrycznych w sporcie motorowym pod względem osiągów i zasięgu.

Ta innowacyjna rasa samochodów będzie działać w podobnym oknie, jak obecna generacja samochodów GT3, ale przewyższy swoje odpowiedniki napędzane silnikiem spalinowym w takich obszarach, jak przyspieszenie i tempo kwalifikacyjne.

 

NOWOCZESNA TECHNOLOGIA I KONTROLA KOSZTÓW
Nowa klasa opiera się na bezpośrednim zaangażowaniu producenta, a przepisy techniczne są przygotowane tak, aby osiągnąć właściwą równowagę między zezwoleniem producentom OEM na wyrażenie siebie w zakresie kreatywności a opracowywaniem najnowocześniejszych technologii, przy jednoczesnym zapobieganiu eskalacji kosztów.

Kategoria zostanie otwarta zarówno dla specjalistów w dziedzinie budowy pojazdów elektrycznych bez wcześniejszego doświadczenia w sportach motorowych z silnikami spalinowymi, jak i producentów już zaangażowanych w klasę GT3, którzy będą mogli wykorzystać architekturę i niektóre elementy konstrukcyjne swoich istniejących samochodów i je przerobić. do energii elektrycznej.

W zależności od modelu podstawowego, minimalna waga samochodów będzie wahać się od 1490 do 1530 kg, przy maksymalnej mocy sięgającej 430 kW. Ustawienie progu ciężaru na wyższą niż w klasie GT3 ograniczy użycie drogich materiałów.

 

WSPÓŁPRACA Z WIODĄ W BRANŻY FIRMĄ AKUMULATOROWĄ W CELU UMOŻLIWIENIA SZYBKIEGO ŁADOWANIA
Nowa klasa będzie pierwszą w sportach motorowych napędzanych elektrycznie, która nie będzie polegać na standardowych akumulatorach. Pomieści samochody o bardzo różnej architekturze z różnymi dostępnymi przestrzeniami do zainstalowania kluczowych komponentów.

Dzięki partnerstwu z wiodącą w branży firmą Saft, spółką zależną Total, kategoria ta umożliwi producentom tworzenie własnych, dostosowanych do potrzeb układów akumulatorów w oparciu o ogniwa dostarczone przez firmę Saft. Opierając się na 100-letnim doświadczeniu firmy Saft w dziedzinach takich jak aeronautyka, programy kosmiczne, obrona i sporty motorowe, firma Saft opracowała specjalnie zaprojektowane ogniwa litowo-jonowe w torebkach, zoptymalizowane pod kątem potrzeb nowej klasy.

Ogniwa zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić regenerację szczytową 700 kW i szybkie ładowanie 700 kW, co umożliwi im uzupełnienie do 60% pojemności w ciągu kilku minut podczas pit stopu w połowie wyścigu. Sieć ładowania zostanie rozbudowana tak, aby sprostać wymaganiom szybkiego ładowania iw zależności od miejsca będzie zawierała elementy infrastruktury stałej i tymczasowej.



Nowy Mercedes-Benz Citan świętuje swoją premierę na Caravan Salon Düsseldorf
Premiery | 27.08.21

Nowy Mercedes-Benz Citan świętuje swoją premierę na Caravan Salon Düsseldorf

Kompaktowe wymiary zewnętrzne w połączeniu z dużą ilością miejsca i dużą ładownością otwierają dla nowego Mercedesa Citana różnorodne możliwości zastosowania.

Masz iPhone'a więc masz cyfrowy kluczyk do Twojego BMW
Wiadomości | 25.06.20

Masz iPhone'a więc masz cyfrowy kluczyk do Twojego BMW

Bezpieczny i łatwy sposób na otwieranie, zamykanie, jazdę i zapraszanie znajomych za pomocą iPhone?a.

Jak wyznacza się zasięg samochodu elektrycznego?
Elektryczne | 08.08.22

Jak wyznacza się zasięg samochodu elektrycznego?

Oficjalne dane producentów opierają się o wyniki znormalizowanego cyklu, który jest taki sam dla wszystkich aut, nawet dla tych z silnikami spalinowymi.