Dokładnie 15 lat temu Bugatti Veyron 16.4 był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, który przełamał barierę 400 km / h. Rekord, który do dziś się utrzymuje. Nigdy wcześniej tego nie osiągnięto. Francuski producent luksusowych samochodów sportowych osiągnął jeden z wyznaczonych sobie celów rozwojowych, co zdaniem opinii publicznej było nieosiągalne.
Pierwszy hipersportowy samochód został zaprojektowany z myślą o mocy ponad 1000 PS, aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy, i aby jechać szybciej niż 406 km / h. Był napędzany silnikiem całkowicie opracowanym od podstaw: W16 z 16 cylindrami o pojemności 8,0 litrów i czterema turbosprężarkami. Moc 1 001 PS i moment obrotowy 1250 Nm zostały rozdzielone przez nowo opracowaną siedmiobiegową podwójną skrzynię biegów (DSG) na stały napęd na wszystkie koła. Veyron 16.4 przyspieszył od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy. Żaden inny seryjny pojazd seryjny nie był w stanie przyspieszyć tak szybko w 2005 roku. Hiper-sportowy samochód osiągnął prędkość 200 km/h w 7,3 sekundy i 300 km/h w 16,7 sekundy. Jednak głównym celem rozwoju była prędkość maksymalna 407 km/h. Żaden inny seryjnie produkowany pojazd nie był w stanie przełamać magicznej bariery 400 km/h. Genialny inżynier i siła napędowa Bugatti, Ferdinand Karl Piëch, opracował legendarne Porsche 917. Samochód wyścigowy wygrał 24 godziny w Le Mans po raz pierwszy w Porsche w latach 60. XX wieku i jechał z maksymalną prędkością 406 km/h na prostej Hunaudières. Veyron miał jechać jeszcze szybciej.
Zapowiedź wideo nowego modelu, który pojawi się 17 listopada na Twitchu
Pierwsza produkcyjna wersja Automobili Pininfarina Battista jedzie do Stanów Zjednoczonych na Monterey Car Week. Wideo.
Ford, amerykański lider w dziedzinie ciężarówek, stworzył ikonę off-roadu w 2009 roku. A dziś zaprezentował nowego F-150 Raptor trzeciej generacji.