Dokładnie 15 lat temu Bugatti Veyron 16.4 był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, który przełamał barierę 400 km / h. Rekord, który do dziś się utrzymuje. Nigdy wcześniej tego nie osiągnięto. Francuski producent luksusowych samochodów sportowych osiągnął jeden z wyznaczonych sobie celów rozwojowych, co zdaniem opinii publicznej było nieosiągalne.
Pierwszy hipersportowy samochód został zaprojektowany z myślą o mocy ponad 1000 PS, aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy, i aby jechać szybciej niż 406 km / h. Był napędzany silnikiem całkowicie opracowanym od podstaw: W16 z 16 cylindrami o pojemności 8,0 litrów i czterema turbosprężarkami. Moc 1 001 PS i moment obrotowy 1250 Nm zostały rozdzielone przez nowo opracowaną siedmiobiegową podwójną skrzynię biegów (DSG) na stały napęd na wszystkie koła. Veyron 16.4 przyspieszył od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy. Żaden inny seryjny pojazd seryjny nie był w stanie przyspieszyć tak szybko w 2005 roku. Hiper-sportowy samochód osiągnął prędkość 200 km/h w 7,3 sekundy i 300 km/h w 16,7 sekundy. Jednak głównym celem rozwoju była prędkość maksymalna 407 km/h. Żaden inny seryjnie produkowany pojazd nie był w stanie przełamać magicznej bariery 400 km/h. Genialny inżynier i siła napędowa Bugatti, Ferdinand Karl Piëch, opracował legendarne Porsche 917. Samochód wyścigowy wygrał 24 godziny w Le Mans po raz pierwszy w Porsche w latach 60. XX wieku i jechał z maksymalną prędkością 406 km/h na prostej Hunaudières. Veyron miał jechać jeszcze szybciej.
Elastyczna technologia układu napędowego oferowana w nowej gamie BMW serii 5, dająca teraz klientom wybór między układami spalinowymi, hybrydowymi plug-in i w pełni elektrycznymi
Z sześcioma mistrzostwami kierowców i 74 zwycięstwami w wyścigach Lewis jest najbardziej utytułowanym kierowcą w historii Srebrnej Strzały.
Opel Vivaro-e jest pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem użytkowym niemieckiego producenta motoryzacyjnego i pojawia się na rynku w momencie, gdy bezemisyjna dostawa towarów i usług staje się koniecznością w wielu obszarach. Dostępny w trzech długościach i wielu wariantach nadwozia. Całkowicie nowy Opel Vivaro-e to w pełni funkcjonalny samochód dostawczy dla firm o najwyższych wymaganiach. Będziemy mogli go zamówić już tego lata, pierwsze dostawy w ciągu roku. Vivaro-e jest produkowany w tym samym zakładzie na tej samej linii co wersje z silnikami wysokoprężnymi.