Dokładnie 15 lat temu Bugatti Veyron 16.4 był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, który przełamał barierę 400 km / h. Rekord, który do dziś się utrzymuje. Nigdy wcześniej tego nie osiągnięto. Francuski producent luksusowych samochodów sportowych osiągnął jeden z wyznaczonych sobie celów rozwojowych, co zdaniem opinii publicznej było nieosiągalne.
Pierwszy hipersportowy samochód został zaprojektowany z myślą o mocy ponad 1000 PS, aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy, i aby jechać szybciej niż 406 km / h. Był napędzany silnikiem całkowicie opracowanym od podstaw: W16 z 16 cylindrami o pojemności 8,0 litrów i czterema turbosprężarkami. Moc 1 001 PS i moment obrotowy 1250 Nm zostały rozdzielone przez nowo opracowaną siedmiobiegową podwójną skrzynię biegów (DSG) na stały napęd na wszystkie koła. Veyron 16.4 przyspieszył od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy. Żaden inny seryjny pojazd seryjny nie był w stanie przyspieszyć tak szybko w 2005 roku. Hiper-sportowy samochód osiągnął prędkość 200 km/h w 7,3 sekundy i 300 km/h w 16,7 sekundy. Jednak głównym celem rozwoju była prędkość maksymalna 407 km/h. Żaden inny seryjnie produkowany pojazd nie był w stanie przełamać magicznej bariery 400 km/h. Genialny inżynier i siła napędowa Bugatti, Ferdinand Karl Piëch, opracował legendarne Porsche 917. Samochód wyścigowy wygrał 24 godziny w Le Mans po raz pierwszy w Porsche w latach 60. XX wieku i jechał z maksymalną prędkością 406 km/h na prostej Hunaudières. Veyron miał jechać jeszcze szybciej.
Czy zdarzyło Ci się kiedyś jechać za ciężarówką z naczepą? Jeśli jedziesz autostradą lub drogą jednopasmową, może to być koszmar.
Światowa premiera nowego subcompacta SUV, który łączy nagradzany elektryzowany układ napędowy e-POWER Nissana i wspomaganie kierowcy ProPILOT
Nowy GLC Coupe łączy stylowy design z satysfakcją z dynamicznej jazdy i jako usportowiona odmiana SUV-a GLC uzupełnia najlepiej sprzedającą się gamę modeli Mercedes-Benz.