Elektryczne | 21.02.22

Odliczanie do premiery elektrycznego Volkswagena ID. Buzz

Volkswagen w tej chwili przeprowadza ostatnie testy prototypów modelu ID. Buzz, a flota przedprodukcyjnych samochodów podróżuje po Europie.


Odliczanie do premiery elektrycznego Volkswagena ID. Buzz

Światowa premiera koncepcyjnego modelu ID. BUZZ, podczas Detroit Motor Show w styczniu 2017 roku wywołała poruszenie w całym motoryzacyjnym świecie. Pozytywny odbiór prototypu nie dał wyboru szefom Volkswagena – koncept musiał trafić do seryjnej produkcji. Właśnie minęło pięć lat wytężonej pracy przy opracowywaniu wersji produkcyjnej tego modelu. W końcu nadszedł czas: ID. Buzz, w pełni elektryczny samochód Volkswagena, jest już gotowy do debiutu. Uruchomiono odliczanie do podwójnej premiery: 9 marca w pełni elektryczny ID. Buzz zadebiutuje w dwóch odsłonach – jako pięciomiejscowe auto osobowe i van, nazwany ID.Buzz Cargo.

 

Prototypy ID. Buzz są już tylko lekko zamaskowane. Widać więc na pierwszy rzut oka, że projektanci trzymali się stylu wyznaczonego przez model koncepcyjny z roku 2017. Obie wersje ID. Buzz czerpią również z charakterystycznego stylu legendarnego T1, czyli oryginalnego Bulli. Są to więc ekstremalnie krótkie zwisy nadwozia, maksymalne wykorzystanie przestrzeni, klasyczny podział nadwozia na górną i dolną część oraz charakterystyczny przód z przetłoczeniem w kształcie litery V. I tak jak oryginalny Bulli, ID. Buzz również ma napęd na tylne koła. Pomimo licznych nawiązań do wspaniałej historii modelu Bulli, awangardowy ID. Buzz nadaje elektrycznej motoryzacji nowe oblicze. ID. Buzz nie jest zbudowany na bazie auta spalinowego, a był projektowany jako elektryczny od samego początku. Obie wersje ID. Buzz są dowodem na to, że ich właściciele podjęli przemyślaną decyzję dotyczącą mobilności, dzięki której zarówno użytkownicy prywatni, jak i firmy mogą przeciwdziałać zmianom klimatu.


Nowy model jest zbudowany na bazie platformy podłogowej MEB. Obie odmiany ID. Buzz zadebiutują w tym roku z akumulatorami o pojemności 82 kWh (77 kWh netto). Źródłem napędu będzie zamontowany w tylnej osi silnik o mocy 204 KM. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od startu i wynosi 310 Nm. Prędkość maksymalna będzie ograniczona do 145 km/h. Nie ma jeszcze ostatecznych danych na temat zasięgu pojazdu. Duże zalety ID. Buzz to nisko umieszczony środek ciężkości i zwrotność – średnica zawracania wynosi nieco ponad 11 m.


Marka Volkswagen Samochody Dostawcze opracowała na bazie platformy MEB uniwersalną konstrukcję. ID. Buzz z pięcioma miejscami siedzącymi jest równie dobrze przystosowany do spędzania wolnego czasu, jak i do użytku biznesowego, a trzyosobowy ID. Buzz Cargo to ultranowoczesny samochód dostawczy. To dopiero początek: w ciągu przyszłego roku oferta zostanie uzupełniona o model z wydłużonym rozstawem osi i jeszcze większymi możliwościami zagospodarowania wnętrza.

 

Odmiany ID. Buzz i ID. Buzz Cargo ze standardowym rozstawem osi (2988 mm), które zadebiutują na rynku jeszcze w tym roku mają zaledwie 4712 mm długości. Dla porównania – rozstaw osi nowego modelu jest o zaledwie 2 mm krótszy od Volkswagena T6.1, który ma 4904 mm długości. Oznacza to, że długość kabiny obu modeli jest zbliżona, ale ID. Buzz potrzebuje mniej miejsca na parkingu. ID. Buzz w wersji osobowej, ma 1937 mm wysokości, a wersja Cargo jest o 1 mm wyższa (dla porównania T6.1 ma 1970 mm wysokości). Obie odmiany ID. Buzz mają tę samą szerokość – 1985 mm (bez lusterek), czyli są o 81 mm szersze od T6.1. Felgi nowego elektrycznego Volkswagena mogą mieć średnicę od 18 do 21 cali.

 

Inteligentne rozwiązania w zakresie ładowania: dzięki najnowszemu oprogramowaniu linia modeli ID. będzie w przyszłości oferować również funkcję „Plug & Charge”. Dzięki temu ID. Buzz sam uwierzytelni się na stacjach szybkiego ładowania wielu dostawców poprzez złącze ładowania, przekazując wszystkie niezbędne dane – to znacznie wygodniejsze rozwiązanie niż autoryzacja kartą. Kolejna nowość to ładowanie dwukierunkowe. Ta technologia otwiera przed użytkownikami zupełnie nowe możliwości. Na przykład nadmiar energii z paneli słonecznych, uzyskany w ciągu dnia, będzie można magazynować w akumulatorze ID. Buzz, a wieczorem, gdy nie ma słońca, korzystać z niego w domowej instalacji.

 

Produkcja Volkswagena ID. Buzz rozpocznie się w pierwszym półroczu, a wprowadzenie auta na rynek europejski odbędzie nieco później – jesienią. ID. Buzz będzie sprzedawany także w USA – to będzie powrót legendy do tego kraju. Czeka na niego mnóstwo amerykańskich fanów, od San Francisco po Nowy Jork.

 



Hyundai KONA N pierwsze zdjęcia
Wiadomości | 10.03.21

Hyundai KONA N pierwsze zdjęcia

Pierwszy model N z nadwoziem typu SUV w usportowionej linii Hyundaia inspirowanej sportami motorowymi.

Jaguar Racing gotowy na sezon siódmy Formuły E
MotorSport | 22.02.21

Jaguar Racing gotowy na sezon siódmy Formuły E

Jaguar Racing powraca do elektrycznych wyścigów ulicznych w piątym sezonie Mistrzostw Świata Formuły E. ABB FIA

Face lifting Suzuki Swift Hybrid
Wiadomości | 02.07.20

Face lifting Suzuki Swift Hybrid

Suzuki wprowadza na rynek odświeżoną wersję popularnego miejskiego modelu o sportowym charakterze. Na pokładzie samochodu pojawiło się nowe wyposażenie i systemy bezpieczeństwa, a pod maską pracuje nowoczesny i oszczędny silnik wspomagany układem mild hybrid.