Premiery | 18.04.23

Polestar 4, nowa generacja elektrycznego SUV-a coupe bez tylnej szyby

Jako marka kierująca się designem, nowy SUV prezentuje kluczowe elementy po raz pierwszy zaprezentowane w samochodzie koncepcyjnym Polestar Precept.

Polestar przedstawia Polestar 4, elektryczny SUV coupé o wysokich osiągach i drugi SUV w ofercie marki. Elementy stylistyczne, które po raz pierwszy pojawiły się w samochodach koncepcyjnych Polestar, są wprowadzane do produkcji w najszybszym jak dotąd produkowanym samochodzie Polestar. Polestar 4 plasuje się pomiędzy Polestar 2 i Polestar 3 pod względem wielkości i ceny.

 

Jako marka kierująca się designem, projekt Polestar 4 prezentuje kluczowe elementy po raz pierwszy zaprezentowane w samochodzie koncepcyjnym Polestar Precept. Obejmuje to wyeliminowanie tylnej szyby, co umożliwia nowy rodzaj wciągających wrażeń pasażerom z tyłu. Dodatkowo oddzielenie przednich świateł z podwójnymi ostrzami z unikalną sygnaturą świetlną Polestar – uzupełnione emblematem Polestar z precyzyjnym oświetleniem od dołu.

 

Polestar 4 to SUV coupe segmentu D z dużym nadwoziem i długim rozstawem osi wynoszącym 2999 mm. Długość całkowita wynosi 4839 mm, szerokość 2139 mm, a wysokość 1544 mm. Wynikające z tego hojne proporcje wnętrza są szczególnie widoczne z tyłu, gdzie pasażerowie mają do czynienia z intymnym otoczeniem dzięki odchylanym fotelom. Regulowane oświetlenie Ambiente jest inspirowane układem słonecznym i nadaje wnętrzu dodatkowy wymiar, umożliwiając kierowcy dostosowanie otoczenia.

 

Standardowy szklany dach na całej długości jest dostępny z opcjonalną funkcją elektrochromową, pozwalającą na nieprzezroczystą lub przezroczystą widoczność w górę, w zależności od nastroju. Dzięki wyeliminowaniu tylnej szyby szklany dach rozciąga się poza głowy pasażerów z tyłu, tworząc naprawdę wyjątkową atmosferę we wnętrzu. Dodatkowy ekran multimedialny i klimatyzacja są zamontowane między przednimi siedzeniami, aby umożliwić pasażerom z tyłu kontrolę.

 

Lusterko wsteczne zostało zastąpione ekranem o wysokiej rozdzielczości, który pokazuje obraz na żywo z tylnej kamery zamontowanej na dachu, zapewniając znacznie szersze pole widzenia niż w większości innych samochodów. Kanał cyfrowy można dezaktywować, aby zamiast tego kierowcy mogli w razie potrzeby zobaczyć osoby jadące z tyłu – wygodna funkcja dla rodziców przewożących dzieci na tylnym siedzeniu.

 

Polestar 4 to najszybszy samochód produkcyjny, jaki marka kiedykolwiek opracowała. Sprint od 0 do 100 km na godzinę można ukończyć w mniej niż 3,8 sekundy, a maksymalna moc wyjściowa wynosi 400 kW (544 KM). Silniki są z magnesami trwałymi, synchroniczne. Dynamika jazdy jest wierna marce Polestar – ostre reakcje układu kierowniczego i prowadzenia zapewniają ekscytujące i zwinne wrażenia z jazdy wszystkim pasażerom.

 

Dostępne będą zarówno wersje dwusilnikowe, jak i jednosilnikowe, a także wersje jednosilnikowe z napędem na tylne koła. Pomimo wysokiej mocy i osiągów, kontrola i pewność są zawsze kluczowymi czynnikami zapewniającymi odpowiedzialne, codzienne przyjemne wrażenia z jazdy samochodem elektrycznym. Półaktywne zawieszenie w wersji z dwoma silnikami zapewnia dodatkową warstwę regulacji między komfortem a dynamiką osiągów.

 

Polestar 4 zostanie uruchomiony jako pierwszy w Chinach, a produkcja ma się rozpocząć w zatoce Hangzhou w Chinach w listopadzie 2023 r. Najnowocześniejszy zakład produkcyjny należący do Geely działa w 100% na energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Orientacyjna cena startowa wynosi od 60 000 USD.



718 Spyder RS Panamericana Special
Wiadomości | 16.10.24

718 Spyder RS Panamericana Special

Ten jedyny w swoim rodzaju pojazd upamiętnia 70. rocznicę historycznego udziału oficjalnego zespołu Porsche w pierwszej erze Carrera Panamericana Mexico.

Tokyo Auto Salon 2024
Wiadomości | 22.01.24

Tokyo Auto Salon 2024

Jedna z trzech największych imprez motoryzacyjnych na świecie dobiegła końca. Mieliśmy przyjemność być na miejscu i zobaczyć na własne oczy tuning samochodów w najlepszym wydaniu.

Aston Martin Formula One Team po 60 latach powraca na tor
MotorSport | 04.01.21

Aston Martin Formula One Team po 60 latach powraca na tor

Rozpoczyna się nowa era, gdy brytyjski producent samochodów luksusowych powraca do wyścigów Grand Prix. Debiut podczas Grand Prix w Melbourne w Australii 21 marca.