Jak działa smart material system w Lamborghini Sian
Lamborghini Sián FKP 37 i Sián Roadster charakteryzują się prawdziwą magią materiału, znaną również jako Lamborghini Smart Material System. LSMS jest zainstalowany z tyłu, zdominowany przez niesamowite tylne skrzydło hybrydowego supersamochodu.
Lamborghini Sián FKP 37 i Sián Roadster charakteryzują się prawdziwą magią materiału, znaną również jako Lamborghini Smart Material System. LSMS jest zainstalowany z tyłu, zdominowany przez niesamowite tylne skrzydło hybrydowego supersamochodu. Oto jak to działa.
Ugo Riccio, szef działu aerodynamiki w Sián Coupé i Roadster oraz koordynator rozwoju systemu, wyjaśnia: „Ten opatentowany mechanizm wykorzystuje stop z pamięcią kształtu do aktywacji czterech klap, poprawiając w razie potrzeby parametry cieplne samochodu. Słowo „konieczne” nie jest przypadkowe. Jest używany, ponieważ ten system jest całkowicie autonomiczny bez użycia elektrycznego (ON) ics i jest w stanie otwierać i zamykać klapy w zależności od stanu termicznego podwozia i potrzeb aerodynamicznych. Ale jak to zrobiliśmy? Po raz pierwszy zastosowaliśmy w super sportowym samochodzie Passive Shape Memory Alloys, metal z pamięcią termiczną, który zmienia swoją strukturę chemiczną i swój stan w zależności od temperatury. Użyliśmy go do wygenerowania ruchu - liniowego, a nie rotacyjnego. Pomaga zmniejszyć wagę, ponieważ nie wymaga uruchamiania hydraulicznego, elektrycznego ani mechanicznego ”.
„W tej chwili używamy tego materiału do otwierania i zamykania wylotu powietrza na pokrywie silnika, co pozwala nam zarządzać ciepłem wytwarzanym w tym obszarze bez zwiększania masy samochodu. W przyszłości materiały te będą dalej integrowane zarówno w trybie pasywnym, jak i aktywnym, z innymi nowymi i nieprzewidywalnymi funkcjami, które zostaną ujawnione z czasem. Zwłaszcza, gdy pamiętasz, że samochód korzysta z superkondensatorów ”- dodaje Paolo Mazzelli, lider projektu„ kilku samochodów ”i człowiek, który zarządzał rozwojem Sesto Elemento, Veneno i Centenario.
Wydaje się, że jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia…
Sprawdź interaktywną mapę fotoradarów, które mogą teraz pracować w trudnych warunkach pogodowych, automatycznie zidentyfikują rodzaj pojazdu oraz pracują na kilku pasach ruchu jednocześnie.