Polestar, spółka zależna Volvo Car, rozpocznie produkcję w pełni elektrycznych pojazdów w USA pod koniec przyszłego roku.
Polestar 3 powstanie w Ridgeville w Południowej Karolinie. Otwarte przez Volvo Cars w 2018 r. korzystanie z tego obiektu jest jedną z głównych zalet powiązań rodzinnych zarówno z Volvo, jak i Geely Holding.
Polestar 3 to aerodynamiczny SUV prezentujący kolejną ewolucję języka projektowania Polestar oraz natywny system operacyjny Android Automotive, który po raz pierwszy zadebiutował w Polestar 2.
„Produkcja w USA usprawnia zakupy, skraca czas dostawy, a nawet pozytywnie wpłynie na cenę SUV-a Polestar 3”, mówi Dennis Nobelius, COO Polestar. „Wszystko to sprawia, że marka jest jeszcze bardziej konkurencyjna na krytycznym amerykańskim rynku sprzedaży”.
A biorąc pod uwagę, że Ameryka jest jednym z dwóch największych pojedynczych rynków pojazdów elektrycznych (drugim są Chiny, gdzie będzie również produkowany Polestar 3), nie będzie już degradowany do statusu rynku eksportowego, jeśli chodzi o Polestar.
Parlament Europejski przegłosował wprowadzenie przepisów o zerowej emisji dla wszystkich nowych pojazdów osobowych sprzedawanych w Europie od 2035 r., pozostawił jednak wyjątek dla butikowych producentów samochodów, takich jak Donkervoort.
Ten sportowy samochód z napędem na tylną oś, z umieszczonym centralnie silnikiem i nowymi rozwiązaniami technologicznymi jest ucieleśnieniem przyjemności z jazdy z prędkością do 329 km/h.
Nowa generacja modelu Megane wchodzi w etap testów po otwartych drogach. Przedprodukcyjne samochody zostaną pokryte wzorem Renault Design.