Super Cars | 15.03.23

Pierwszy samochód na świecie, który osiągnął osiągi hipersamochodu o zerowej emisji

Pininfarina Apricale. Radykalnie nowy projekt doskonale uzupełnia hiperwydajny układ napędowy uzyskany dzięki rewolucyjnej, wodorowej architekturze układu napędowego firmy Viritech.

Apricale to pierwszy samochód na świecie, który osiągnął osiągi hipersamochodu o zerowej emisji, przy masie zaledwie 1000 kg. To zmienia wrażenia z jazdy Apricale, łączy w sobie zwinność najlepszych hipersamochodów z silnikiem benzynowym z natychmiastową reakcją silnika elektrycznego. Rzeczywiście, elektryczny układ napędowy jest w rzeczywistości bardziej responsywny niż tradycyjny hipersamochód. Układ napędowy Apricale stanowi historyczny punkt orientacyjny. Dowodzi to, że bezemisyjny układ napędowy może oferować taką samą moc, taką samą masę i taki sam zasięg, jak silnik spalinowy.

 

Ogniwa paliwowe o mocy wieluset kW są połączone z unikalnymi ogniwami litowo-jonowymi Ultra High Power opracowanymi przez partnerów technicznych, AMTE Power i zgłoszony do opatentowania inteligentny system zarządzania energią Tri-Volt firmy Viritech. Podczas gdy ogniwa paliwowe zapewniają główną moc napędową dla Apricale, akumulator zapewnia dodatkową moc do przyspieszania i bardzo wydajnej jazdy, a także bardzo wydajne magazynowanie energii hamowania rekuperacyjnego.

 

System zarządzania energią Tri-Volt i zgłoszona do opatentowania elektronika mocy firmy Viritech umożliwiają płynne mieszanie energii zarówno z ogniw paliwowych, jak i akumulatorów. Ponadto bardzo szybkie ładowanie i rozładowywanie akumulatorów umożliwia rekuperacyjnemu układowi hamulcowemu odzyskanie wielokrotnie większej energii kinetycznej niż tradycyjny akumulatorowy pojazd elektryczny.

 

Ambicja przezwyciężenia wszystkich kompromisów związanych z pojazdami o zerowej emisji wymagała od inżynierów Viritech całkowitego ponownego rozważenia, w jaki sposób ogniwa paliwowe i akumulatory funkcjonują razem. Do tej pory wodór był kolejnym kluczowym problemem związanym z wagą. Aby wytrzymać ciśnienie 700 barów, większość zbiorników do przechowywania wodoru ma wydajność wagową zaledwie około 5% (tj. 5 kg wodoru wymaga zbiornika o pojemności 100 kg). Inżynierowie Viritech opracowali radykalne rozwiązanie. Zgłoszona do opatentowania technologia Graph-Pro firmy Viritech wykorzystuje lekkie kompozyty i system żywicy aktywowanej grafenem, dzięki czemu zbiorniki mogą stanowić część elementu konstrukcyjnego skorupy Apricale. To rozwiązanie minimalizuje wagę, poprawia opakowanie i zapewnia przewidywany zasięg ponad 350 mil/560 km przed tankowaniem.



Kincsem zwiastun całkowicie nowego zelektryfikowanego hipersamochodu
Concept Cars | 18.03.21

Kincsem zwiastun całkowicie nowego zelektryfikowanego hipersamochodu

54 sztuki Hyper-GT wyposażone w rewolucyjny, wysokoobrotowy hybrydowy układ napędowy oparty na F1, z dostawami w 2023 r.

Limitowana edycja Audi R8 GT to najmocniejsze Audi RWD w historii
Tuning | 02.12.22

Limitowana edycja Audi R8 GT to najmocniejsze Audi RWD w historii

R8 GT będzie limitowany do zaledwie 333 egzemplarzy na całym świecie, z czego 150 trafi na rynek amerykański.

Lamborghini Lanzador concept car, wizjoner, buntownik, Ultra GT
Concept Cars | 19.08.23

Lamborghini Lanzador concept car, wizjoner, buntownik, Ultra GT

Podczas tegorocznego Monterey Car Week, Lamborghini prezentuje zapowiedź przyszłego samochodu elektrycznego. Czwarty model koncepcyjny otwiera nowy segment samochodów: Ultra GT.