Super Cars | 15.03.23

Pierwszy samochód na świecie, który osiągnął osiągi hipersamochodu o zerowej emisji

Pininfarina Apricale. Radykalnie nowy projekt doskonale uzupełnia hiperwydajny układ napędowy uzyskany dzięki rewolucyjnej, wodorowej architekturze układu napędowego firmy Viritech.

Apricale to pierwszy samochód na świecie, który osiągnął osiągi hipersamochodu o zerowej emisji, przy masie zaledwie 1000 kg. To zmienia wrażenia z jazdy Apricale, łączy w sobie zwinność najlepszych hipersamochodów z silnikiem benzynowym z natychmiastową reakcją silnika elektrycznego. Rzeczywiście, elektryczny układ napędowy jest w rzeczywistości bardziej responsywny niż tradycyjny hipersamochód. Układ napędowy Apricale stanowi historyczny punkt orientacyjny. Dowodzi to, że bezemisyjny układ napędowy może oferować taką samą moc, taką samą masę i taki sam zasięg, jak silnik spalinowy.

 

Ogniwa paliwowe o mocy wieluset kW są połączone z unikalnymi ogniwami litowo-jonowymi Ultra High Power opracowanymi przez partnerów technicznych, AMTE Power i zgłoszony do opatentowania inteligentny system zarządzania energią Tri-Volt firmy Viritech. Podczas gdy ogniwa paliwowe zapewniają główną moc napędową dla Apricale, akumulator zapewnia dodatkową moc do przyspieszania i bardzo wydajnej jazdy, a także bardzo wydajne magazynowanie energii hamowania rekuperacyjnego.

 

System zarządzania energią Tri-Volt i zgłoszona do opatentowania elektronika mocy firmy Viritech umożliwiają płynne mieszanie energii zarówno z ogniw paliwowych, jak i akumulatorów. Ponadto bardzo szybkie ładowanie i rozładowywanie akumulatorów umożliwia rekuperacyjnemu układowi hamulcowemu odzyskanie wielokrotnie większej energii kinetycznej niż tradycyjny akumulatorowy pojazd elektryczny.

 

Ambicja przezwyciężenia wszystkich kompromisów związanych z pojazdami o zerowej emisji wymagała od inżynierów Viritech całkowitego ponownego rozważenia, w jaki sposób ogniwa paliwowe i akumulatory funkcjonują razem. Do tej pory wodór był kolejnym kluczowym problemem związanym z wagą. Aby wytrzymać ciśnienie 700 barów, większość zbiorników do przechowywania wodoru ma wydajność wagową zaledwie około 5% (tj. 5 kg wodoru wymaga zbiornika o pojemności 100 kg). Inżynierowie Viritech opracowali radykalne rozwiązanie. Zgłoszona do opatentowania technologia Graph-Pro firmy Viritech wykorzystuje lekkie kompozyty i system żywicy aktywowanej grafenem, dzięki czemu zbiorniki mogą stanowić część elementu konstrukcyjnego skorupy Apricale. To rozwiązanie minimalizuje wagę, poprawia opakowanie i zapewnia przewidywany zasięg ponad 350 mil/560 km przed tankowaniem.



Ulepszona Toyota GR Supra GT4 EVO
MotorSport | 28.10.22

Ulepszona Toyota GR Supra GT4 EVO

Toyota GAZOO Racing zaprezentowała zaktualizowany samochód wyścigowy GR Supra GT4 EVO na sezon 2023, który zapewnia lepsze hamowanie, prowadzenie i osiągi silnika.

Nowe BMW serii 5 Limuzyna
Premiery | 24.05.23

Nowe BMW serii 5 Limuzyna

Ósma generacja BMW serii 5 nadal oznacza zaawansowaną technologię połączoną ze sportowym, eleganckim designem oraz osiągami i komfortem, które może zapewnić tylko BMW.

Specjalny model Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+
Super Cars | 12.01.23

Specjalny model Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+

Z okazji zakończenia sezonu Formuły 1 2022 Mercedes-AMG prezentuje specjalny model roadstera o wysokich osiągach, limitowany do 100 sztuk w ekskluzywnym dwukolorowym lakierze.