Super Cars | 15.03.23

Pierwszy samochód na świecie, który osiągnął osiągi hipersamochodu o zerowej emisji

Pininfarina Apricale. Radykalnie nowy projekt doskonale uzupełnia hiperwydajny układ napędowy uzyskany dzięki rewolucyjnej, wodorowej architekturze układu napędowego firmy Viritech.

Apricale to pierwszy samochód na świecie, który osiągnął osiągi hipersamochodu o zerowej emisji, przy masie zaledwie 1000 kg. To zmienia wrażenia z jazdy Apricale, łączy w sobie zwinność najlepszych hipersamochodów z silnikiem benzynowym z natychmiastową reakcją silnika elektrycznego. Rzeczywiście, elektryczny układ napędowy jest w rzeczywistości bardziej responsywny niż tradycyjny hipersamochód. Układ napędowy Apricale stanowi historyczny punkt orientacyjny. Dowodzi to, że bezemisyjny układ napędowy może oferować taką samą moc, taką samą masę i taki sam zasięg, jak silnik spalinowy.

 

Ogniwa paliwowe o mocy wieluset kW są połączone z unikalnymi ogniwami litowo-jonowymi Ultra High Power opracowanymi przez partnerów technicznych, AMTE Power i zgłoszony do opatentowania inteligentny system zarządzania energią Tri-Volt firmy Viritech. Podczas gdy ogniwa paliwowe zapewniają główną moc napędową dla Apricale, akumulator zapewnia dodatkową moc do przyspieszania i bardzo wydajnej jazdy, a także bardzo wydajne magazynowanie energii hamowania rekuperacyjnego.

 

System zarządzania energią Tri-Volt i zgłoszona do opatentowania elektronika mocy firmy Viritech umożliwiają płynne mieszanie energii zarówno z ogniw paliwowych, jak i akumulatorów. Ponadto bardzo szybkie ładowanie i rozładowywanie akumulatorów umożliwia rekuperacyjnemu układowi hamulcowemu odzyskanie wielokrotnie większej energii kinetycznej niż tradycyjny akumulatorowy pojazd elektryczny.

 

Ambicja przezwyciężenia wszystkich kompromisów związanych z pojazdami o zerowej emisji wymagała od inżynierów Viritech całkowitego ponownego rozważenia, w jaki sposób ogniwa paliwowe i akumulatory funkcjonują razem. Do tej pory wodór był kolejnym kluczowym problemem związanym z wagą. Aby wytrzymać ciśnienie 700 barów, większość zbiorników do przechowywania wodoru ma wydajność wagową zaledwie około 5% (tj. 5 kg wodoru wymaga zbiornika o pojemności 100 kg). Inżynierowie Viritech opracowali radykalne rozwiązanie. Zgłoszona do opatentowania technologia Graph-Pro firmy Viritech wykorzystuje lekkie kompozyty i system żywicy aktywowanej grafenem, dzięki czemu zbiorniki mogą stanowić część elementu konstrukcyjnego skorupy Apricale. To rozwiązanie minimalizuje wagę, poprawia opakowanie i zapewnia przewidywany zasięg ponad 350 mil/560 km przed tankowaniem.



Skoda Kushaq nowy SUV marki na rynek indyjski
Wiadomości | 10.01.21

Skoda Kushaq nowy SUV marki na rynek indyjski

Światowa premiera pierwszego modelu produkcyjnego opartego na platformie MQB-A0-IN opracowanej specjalnie na rynek indyjski planowana jest na marzec 2021 r.

Ciężkie kwalifikacje Ferrari na torze Monza
MotorSport | 08.11.20

Ciężkie kwalifikacje Ferrari na torze Monza

Najlepsi z Ferrari w sobotnich kwalifikacjach na Monzie wystartują z czwartego rzędu w ostatnim wyścigu serii Endurance mistrzostw Włoch GT.

Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE
Premiery | 01.09.21

Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE

Światowa premiera pierwszej hybrydy Mercedes-AMG o wysokich osiągach, która wchodzi do produkcji seryjnej i czerpie z techniki Formuły 1. Wideo.