Super Cars | 15.03.23

Pierwszy samochód na świecie, który osiągnął osiągi hipersamochodu o zerowej emisji

Pininfarina Apricale. Radykalnie nowy projekt doskonale uzupełnia hiperwydajny układ napędowy uzyskany dzięki rewolucyjnej, wodorowej architekturze układu napędowego firmy Viritech.

Apricale to pierwszy samochód na świecie, który osiągnął osiągi hipersamochodu o zerowej emisji, przy masie zaledwie 1000 kg. To zmienia wrażenia z jazdy Apricale, łączy w sobie zwinność najlepszych hipersamochodów z silnikiem benzynowym z natychmiastową reakcją silnika elektrycznego. Rzeczywiście, elektryczny układ napędowy jest w rzeczywistości bardziej responsywny niż tradycyjny hipersamochód. Układ napędowy Apricale stanowi historyczny punkt orientacyjny. Dowodzi to, że bezemisyjny układ napędowy może oferować taką samą moc, taką samą masę i taki sam zasięg, jak silnik spalinowy.

 

Ogniwa paliwowe o mocy wieluset kW są połączone z unikalnymi ogniwami litowo-jonowymi Ultra High Power opracowanymi przez partnerów technicznych, AMTE Power i zgłoszony do opatentowania inteligentny system zarządzania energią Tri-Volt firmy Viritech. Podczas gdy ogniwa paliwowe zapewniają główną moc napędową dla Apricale, akumulator zapewnia dodatkową moc do przyspieszania i bardzo wydajnej jazdy, a także bardzo wydajne magazynowanie energii hamowania rekuperacyjnego.

 

System zarządzania energią Tri-Volt i zgłoszona do opatentowania elektronika mocy firmy Viritech umożliwiają płynne mieszanie energii zarówno z ogniw paliwowych, jak i akumulatorów. Ponadto bardzo szybkie ładowanie i rozładowywanie akumulatorów umożliwia rekuperacyjnemu układowi hamulcowemu odzyskanie wielokrotnie większej energii kinetycznej niż tradycyjny akumulatorowy pojazd elektryczny.

 

Ambicja przezwyciężenia wszystkich kompromisów związanych z pojazdami o zerowej emisji wymagała od inżynierów Viritech całkowitego ponownego rozważenia, w jaki sposób ogniwa paliwowe i akumulatory funkcjonują razem. Do tej pory wodór był kolejnym kluczowym problemem związanym z wagą. Aby wytrzymać ciśnienie 700 barów, większość zbiorników do przechowywania wodoru ma wydajność wagową zaledwie około 5% (tj. 5 kg wodoru wymaga zbiornika o pojemności 100 kg). Inżynierowie Viritech opracowali radykalne rozwiązanie. Zgłoszona do opatentowania technologia Graph-Pro firmy Viritech wykorzystuje lekkie kompozyty i system żywicy aktywowanej grafenem, dzięki czemu zbiorniki mogą stanowić część elementu konstrukcyjnego skorupy Apricale. To rozwiązanie minimalizuje wagę, poprawia opakowanie i zapewnia przewidywany zasięg ponad 350 mil/560 km przed tankowaniem.



Lamborghini Essenza SCV12 hipersamochód wyłącznie na tor wyścigowy. Wideo
Super Cars | 30.07.20

Lamborghini Essenza SCV12 hipersamochód wyłącznie na tor wyścigowy. Wideo

Limitowany hipersamochód składający się wyłącznie z 40 jednostek z silnikiem V12, który jest w stanie dostarczyć ponad 830 KM.

Osiem faktów na temat Golfa GTI
Wiadomości | 07.05.21

Osiem faktów na temat Golfa GTI

W ciągu ostatnich 45 lat nagromadziło się mnóstwo interesujących historii i faktów, które opublikowaliśmy dla Ciebie!

Zaawansowane systemy hamulcowe brake-by-wire
Wiadomości | 16.10.23

Zaawansowane systemy hamulcowe brake-by-wire

Jako nieodłączny element mobilności, systemy hamulcowe i ich dalszy rozwój stanowią istotny priorytet dla Continental. Rozwiązania noszą nazwę Future Brake Systems.