Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość Astona Martina zostaną uhonorowane przez całoroczne obchody 110-lecia kultowej brytyjskiej marki.
W niedzielę 15 stycznia mija dokładnie 110 lat, odkąd założyciele Lionel Martin i Robert Bamford oficjalnie utworzyli partnerstwo, które doprowadziło do stworzenia pierwszego samochodu Aston Martin, rozpalając ponad stuletnią intensywność motoryzacji, najnowocześniejsze brytyjskie innowacje i wysokooktanowe sukcesy wyścigowe.
Urodzony na torze wyścigowym i zainspirowany pasją założycieli do wyścigów, Aston Martin wyrósł ze skromnych początków w małym warsztacie na Henniker Mews w Londynie, aby stać się jedną z najbardziej znanych marek motoryzacyjnych na świecie, synonimem pomysłowego wzornictwa, luksusowego rzemiosła, ekscytujących osiągów i rzadka ekskluzywność.
Na zdjęciach opublikowanych z okazji rocznicy Aston Martin zebrał dwa najbardziej kultowe i innowacyjne modele ze 110-letniej historii, podkreślając zaangażowanie marki w przesuwanie granic osiągów i stosowanie inżynierii z wyścigów Grand Prix na drogach. Jeden z najstarszych zachowanych samochodów wyścigowych marki, bijący rekordy wyścigowy Razor Blade z 1923 roku, został przedstawiony obok bezkompromisowego hipersamochodu Aston Martin Valkyrie.
Razor Blade, jeden z najwcześniejszych samochodów zaprojektowanych specjalnie z myślą o aerodynamice i napędzany silnikiem zgodnym ze specyfikacją Aston Martin Grand Prix, ustanowił liczne rekordy klasowe w Brooklands w 1923 roku, rok po debiucie Astona Martina w Grand Prix z TT1, samochód o pseudonimie „Green Pea”. Sto lat później Aston Martin kontynuuje innowacje w swoich ekscytujących modelach o wysokich osiągach, wprowadzając na drogi nowoczesną inżynierię Formuły 1 poprzez definiującego erę Astona Martina Valkyrie.
Historyczne 110-lecie marki ma być uczczone poprzez wprowadzenie na rynek nowego, ściśle limitowanego, ekskluzywnego modelu Aston Martin, który zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku. Kamień milowy zajmie również centralne miejsce tegorocznego Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone, Goodwood Festival of Speed, Pebble Beach Concours d'Elegance i innych ważnych wydarzeń w kluczowych regionach Aston Martina, jako część globalnej kampanii marketingowej zatytułowanej „Intensywność: 110 lat” w trakcie tworzenia.
Rok 2023 zapowiada się przełomowo, ponieważ Aston Martin przygotowuje się do wypuszczenia na rynek pierwszego z wyczekiwanej nowej generacji samochodów sportowych, które jeszcze bardziej wzmocnią koncentrację Aston Martin na ultraluksusowych, wysokich osiągach i intensywności jazdy.