Elektryczne | 16.01.23

Pierwsze Volvo z tylnym napędem od 25 lat

Większy zasięg i szybsze ładowanie. Nowe elektryczne Volvo C40 i XC40 Recharge z tylnym napędem i silnikiem elektrycznym drugiej generacji.


Pierwsze Volvo z tylnym napędem od 25 lat

Jaki to ma zasięg?” i „Jak długo się ładuje?” – to jedne z najczęściej zadawanych pytań o samochody elektryczne. W przypadku nowych, tegorocznych modeli Volvo XC40 i C40 Recharge zasięg zwiększył się o 60 kilometrów na jednym ładowaniu. Pojawiły się także nowe warianty napędowe, w tym tylnonapędowy. Warto dodać, ze jest to pierwsze Volvo z tylnym napędem od 25 lat. Poprawiono też najmocniejszy zespół napędowy, czyli dwusilnikowy, napędzający obie osie.

 

Silnik elektryczny drugiej generacji stosowany w tylnonapędowych modelach C40 i XC40 Recharge został całkowicie opracowany przez Volvo Cars.

 

Nowe samochody z tylnym napędem napędzane są nowym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi (stałymi). Moc wzrosła do 175 kW (238 KM), czyli o 5 kW więcej niż w poprzednim, przednionapędowym wariancie samochodu z jednym silnikiem. Zachowano tę samą pojemność akumulatora, 69 kWh, ale poprawienie wydajności chłodzenia pozwala teraz przejechać do 460 kilometrów na jednym ładowaniu (zgodnie z cyklem WLTP) dla XC40 Recharge, wobec 425 kilometrów w poprzedniej wersji. Jeszcze większym zasięgiem może wykazać się C40 Recharge – 476 kilometrów wobec 438 wcześniej. Czas ładowania od 10 do 80% pojemności baterii zajmuje około 34 minut przy użyciu ładowarki prądu stałego publicznej sieci o mocy 130 kW.

 

Do wyboru jest także mocniejszy wariant tylnonapędowy o mocy 185 kW (258 KM) i z większą baterią o pojemności 82 kWh. W tej wersji XC40 Recharge dysponuje zasięgiem do 515 kilometrów w przypadku XC40 i aż 533 kilometrów (według WLTP) dla modelu C40 Recharge. Większą baterię można też ładować mocniejszym prądem stałym (200 kW wobec 150 kW poprzednio, co skraca czas ładowania od 10 do 80% do około 28 minut.

 

Zmieniono także wariant z dwoma silnikami i napędem na obie osie. Na tylnej osi znajduje się teraz silnik z magnesami trwałymi (stałymi) o mocy 183 kW, a na przedniej nowy silnik asynchroniczny o mocy 117 kW. W tej konfiguracji Volvo XC40 Recharge Twin Motor AWD może teraz przejechać do 500 kilometrów (z baterią 82 kWh), czyli o 62 więcej niż poprzednio. Z kolei zasięg C40 w tej samej wersji wzrósł do 507 kilometrów (poprzednio 451).



Aston Martin prezentuje oszałamiający koncept DBR22
Concept Cars | 16.08.22

Aston Martin prezentuje oszałamiający koncept DBR22

Aston Martin wybrał tegoroczną imprezę Monterey Car Week, aby po raz pierwszy zaprezentować spektakularny model DBR22, dwumiejscowy samochód koncepcyjny z silnikiem V12.

Światowa premiera nowego Audi RS 3 LMS
Premiery | 05.02.21

Światowa premiera nowego Audi RS 3 LMS

Druga generacja podstawowego modelu Audi Sport customer racing.

BMW M5 wkracza w nową erę
Wiadomości | 04.07.24

BMW M5 wkracza w nową erę

Legendarna limuzyna High Performance z 40-letnią historią, wkracza do siódmej generacji. Model klasy wyższej BMW M ma teraz po raz pierwszy zelektryfikowany układ napędowy.