Elektryczne | 16.01.23

Pierwsze Volvo z tylnym napędem od 25 lat

Większy zasięg i szybsze ładowanie. Nowe elektryczne Volvo C40 i XC40 Recharge z tylnym napędem i silnikiem elektrycznym drugiej generacji.


Pierwsze Volvo z tylnym napędem od 25 lat

Jaki to ma zasięg?” i „Jak długo się ładuje?” – to jedne z najczęściej zadawanych pytań o samochody elektryczne. W przypadku nowych, tegorocznych modeli Volvo XC40 i C40 Recharge zasięg zwiększył się o 60 kilometrów na jednym ładowaniu. Pojawiły się także nowe warianty napędowe, w tym tylnonapędowy. Warto dodać, ze jest to pierwsze Volvo z tylnym napędem od 25 lat. Poprawiono też najmocniejszy zespół napędowy, czyli dwusilnikowy, napędzający obie osie.

 

Silnik elektryczny drugiej generacji stosowany w tylnonapędowych modelach C40 i XC40 Recharge został całkowicie opracowany przez Volvo Cars.

 

Nowe samochody z tylnym napędem napędzane są nowym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi (stałymi). Moc wzrosła do 175 kW (238 KM), czyli o 5 kW więcej niż w poprzednim, przednionapędowym wariancie samochodu z jednym silnikiem. Zachowano tę samą pojemność akumulatora, 69 kWh, ale poprawienie wydajności chłodzenia pozwala teraz przejechać do 460 kilometrów na jednym ładowaniu (zgodnie z cyklem WLTP) dla XC40 Recharge, wobec 425 kilometrów w poprzedniej wersji. Jeszcze większym zasięgiem może wykazać się C40 Recharge – 476 kilometrów wobec 438 wcześniej. Czas ładowania od 10 do 80% pojemności baterii zajmuje około 34 minut przy użyciu ładowarki prądu stałego publicznej sieci o mocy 130 kW.

 

Do wyboru jest także mocniejszy wariant tylnonapędowy o mocy 185 kW (258 KM) i z większą baterią o pojemności 82 kWh. W tej wersji XC40 Recharge dysponuje zasięgiem do 515 kilometrów w przypadku XC40 i aż 533 kilometrów (według WLTP) dla modelu C40 Recharge. Większą baterię można też ładować mocniejszym prądem stałym (200 kW wobec 150 kW poprzednio, co skraca czas ładowania od 10 do 80% do około 28 minut.

 

Zmieniono także wariant z dwoma silnikami i napędem na obie osie. Na tylnej osi znajduje się teraz silnik z magnesami trwałymi (stałymi) o mocy 183 kW, a na przedniej nowy silnik asynchroniczny o mocy 117 kW. W tej konfiguracji Volvo XC40 Recharge Twin Motor AWD może teraz przejechać do 500 kilometrów (z baterią 82 kWh), czyli o 62 więcej niż poprzednio. Z kolei zasięg C40 w tej samej wersji wzrósł do 507 kilometrów (poprzednio 451).



TOYOTA GAZOO Racing prezentuje hipersamochód GR010 HYBRID
MotorSport | 15.01.21

TOYOTA GAZOO Racing prezentuje hipersamochód GR010 HYBRID

Z którym wkracza w nową erę wyścigów długodystansowych. Od sezonu 2021 zespół będzie startował w FIA WEC.

Unikalny egzemplarz pod młotkiem, 911 Classic Club Coupe sprzedany za rekordową cenę
Wiadomości | 12.06.23

Unikalny egzemplarz pod młotkiem, 911 Classic Club Coupe sprzedany za rekordową cenę

Za 1,2 miliona dolarów entuzjasta Porsche zapewnił sobie wyjątkowy pojazd, który Porsche Classic zbudował dla Porsche Club of America.

Chevrolet Corvette ZO6 nowy amerykański supersamochód
Premiery | 26.10.21

Chevrolet Corvette ZO6 nowy amerykański supersamochód

Z06 wyróżnia się bijącym sercem, całkowicie nowym 5,5-litrowym silnikiem LT6, najmocniejszym wolnossącym silnikiem V-8, jaki kiedykolwiek trafił na rynek w jakimkolwiek seryjnym samochodzie.