Seria wiodących w branży projektów, produkcji i innowacji technologicznych w najszybszym, najlżejszym, najmocniejszym i najbardziej wydajnym samochodzie wyścigowym Formuły E w historii.
Formuła E i Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) podzieliły się pierwszym spojrzeniem na całkowicie elektryczny samochód wyścigowy trzeciej generacji, który będzie ścigał się w 9. sezonie Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA. Gen3 został opisany przez prezesa FIA Jeana Todta jako: „maszyna stworzona na skrzyżowaniu wysokiej wydajności, wydajności i zrównoważonego rozwoju”.
Gen3 został zaprezentowany w warunkach najwyższego poziomu bezpieczeństwa ekskluzywnej grupie producentów, zespołów, kierowców i partnerów Formuły E w Walencji w Hiszpanii, gdzie trwają przedsezonowe testy przed 8. sezonem Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA, które rozpoczynają się w Styczniu.
Podczas gdy producenci Formuły E zamierzają przyjąć dostawy samochodów Gen3 wiosną 2022 r. po dalszych intensywnych testach rozwojowych na torze i poza nim, podczas konferencji w Walencji ujawniono szereg innowacji w zakresie projektowania, osiągów i zrównoważonego rozwoju w bolidzie Gen3:
Najwydajniejszy samochód wyścigowy na świecie – co najmniej 40% energii zużywanej podczas wyścigu będzie wytwarzane podczas hamowania regeneracyjnego.
Pierwszy samochód formuły z przednim i tylnym układem napędowym: nowy przedni układ napędowy dodaje 250 kW do 350 kW z tyłu, co więcej niż podwaja zdolność regeneracji obecnej Gen2 do łącznej mocy 600 kW.
Pierwszy samochód formuły, który nie będzie wyposażony w tylne hamulce hydrauliczne ze względu na dodanie przedniego układu napędowego i jego możliwości regeneracji.
Silnik elektryczny o mocy do 350 kW (470 KM), zdolny do rozpędzania się do 200 mil na godzinę (320 km/h), przy stosunku mocy do masy, który jest dwa razy bardziej wydajny niż odpowiednik silnika spalinowego o mocy 470 KM (ICE).
Lżejszy i mniejszy niż Gen2, aby umożliwić szybsze i bardziej zwinne wyścigi między kołami.
Mistrzostwa Świata Formuły E ABB FIA tworzą środowisko, w którym wysoka wydajność i zrównoważony rozwój silnie współistnieją. Czołowi eksperci ds. zrównoważonego rozwoju w FIA i Formule E ściśle współpracowali z inżynierami w całym procesie rozwoju, aby zapewnić, że Gen3 wyznacza punkt odniesienia dla zrównoważonego rozwoju w samochodach wyścigowych o wysokich osiągach.
Gen3 to pierwszy samochód formuły zgodny z myślą cyklu życia z jasną ścieżką do drugiego życia i końca życia wszystkich opon, uszkodzonych części i ogniw akumulatora. Ponadto:
Gen3 będzie miał zerową emisję netto, zachowując status mistrzostw jako pierwszego sportu, który od momentu powstania otrzyma certyfikat netto zerowej emisji dwutlenku węgla.
Wszystkie uszkodzone części z włókna węglowego zostaną poddane recyklingowi w innowacyjnym procesie z przemysłu lotniczego i kosmicznego na nowe włókna, które można ponownie wykorzystać do innych zastosowań.
Pionierski proces dostarczy 26% zrównoważonych materiałów do składu opon.
Gen3 jest napędzany silnikami elektrycznymi, które są znacznie bardziej wydajne niż silniki ICE, ponieważ mogą zamienić ponad 90% energii elektrycznej na energię mechaniczną (ruch) w porównaniu do około. 40% w wysokowydajnych ICE.
Wszyscy dostawcy są zobowiązani do przestrzegania ścisłych wskaźników KPI w zakresie zrównoważonego rozwoju, w szczególności uzyskania certyfikatu akredytacji środowiskowej FIA na sezon 9.
Subaru of America zaprezentowało dziś na Chicago Auto Show 2023 całkowicie nowy model Crosstrek, który oferuje lepszą wydajność, ulepszone funkcje bezpieczeństwa.
Najnowsza ewolucja najsłynniejszego na świecie i najbardziej kultowego SUV-a o największych możliwościach terenowych oferuje teraz jeszcze większe możliwości.
Eksperci Europejskiego Programu Oceny Nowych Samochodów przyznali BMW iX najwyższą możliwą ocenę pięciu gwiazdek za doskonałą ochroną pasażerów.