Premiery | 25.04.23

Mercedes-Benz, nowa Klasa E

Od ponad 75 lat Klasa E wyznacza standardy luksusowych limuzyn średniej klasy. W 2023 roku otworzy nowy rozdział w limuzynie biznesowej i wyznaczy drogę w przejściu z silnika spalinowego na elektryczny.

Od ponad 75 lat Klasa E wyznacza standardy luksusowych limuzyn średniej klasy. W 2023 roku Mercedes-Benz otworzy nowy rozdział w limuzynie biznesowej: nowa Klasa E wyznacza drogę w przejściu z silnika spalinowego na elektryczny. Jednocześnie nowa architektura elektroniki zapewnia wszechstronne cyfrowe wrażenia użytkownika. Pierwsze sedany serii 214 trafią do europejskich partnerów handlowych jesienią 2023 roku.

 

Nowa Klasa E ma proporcje klasycznej trzybryłowej limuzyny: po krótkim przednim zwisie i długiej masce znajduje się daleko cofnięta szklarnia. Dopełnieniem konstrukcji „kabiny skierowanej do tyłu” jest proporcjonalny zwis tylny. Czarna panelowa powierzchnia łączy osłonę chłodnicy z reflektorami. Ta wstawka w kolorze czarnym o wysokim połysku przywodzi na myśl modele Mercedes-EQ. Trójwymiarowa osłona chłodnicy jest albo progresywna, albo klasyczna, w zależności od linii wyposażenia. Nowa Klasa E jest standardowo wyposażona w wydajne reflektory LED. Jako opcja dodatkowa, DIGITAL LIGHT jest dostępny bez i z funkcją projekcji. Wszystkie warianty reflektorów oferują charakterystyczny wygląd w dzień iw nocy. Typową cechą marki są światła do jazdy dziennej w kształcie brwi. Powerdomes podkreślają maskę.

 

Widok z boku szczególnie dobrze ukazuje harmonijne proporcje i charakterystyczną konstrukcję „cab-back-back”. Zlicowane klamki drzwi znane z luksusowych modeli Mercedes-Benz są dostępne jako opcja. Dwie oddzielne linie boczne podkreślają sportowy charakter samochodu. Do najważniejszych elementów z tyłu należą dwuczęściowe światła LED o nowym konturze i specjalnym wyglądzie: motyw gwiazdy w obu jednostkach świetlnych zapewnia wyjątkowy wygląd w dzień iw nocy.

 

Deska rozdzielcza zapewnia cyfrowe wrażenia we wnętrzu. Jeśli Klasa E jest wyposażona w opcjonalny ekran pasażera z przodu, duża szklana powierzchnia MBUX Superscreen rozciąga się na centralny wyświetlacz. Wizualnie od tego odstaje wyświetlacz kierowcy w polu widzenia kierowcy. Wersje bez wyświetlacza dla pasażera mają duży element ozdobny sięgający do środka. Wizualnie oderwany, centralny wyświetlacz wydaje się unosić nad wklęsłą powierzchnią tego elementu ozdobnego.


Jeśli chodzi o przestronność, Klasa E jest jednym z faworytów w swoim segmencie. Kierowca ma o pięć milimetrów więcej miejsca nad głową niż w poprzednim modelu. Pasażerowie z tyłu odnoszą szczególne korzyści z rozstawu osi większego o dwa centymetry: przestrzeń na kolana i maksymalna przestrzeń na nogi są zwiększone odpowiednio o 10 i 17 milimetrów. Zwiększenie szerokości łokci z tyłu jest jeszcze większe: wynosi teraz 1519 milimetrów. To wzrost o 25 milimetrów i prawie poziom S-klasy. Pojemność bagażnika to aż 540 litrów.

 

Połowa wariantów silnikowych to hybrydy typu plug-inDzięki systematycznej elektryfikacji i inteligentnemu downsizingowi nowa Klasa E wyznacza nowe standardy w zakresie wydajności. Połowa wszystkich modeli to hybrydy plug-in czwartej generacji. Gama modeli osiąga ten wysoki odsetek już w momencie wprowadzenia na rynek. Trzy z sześciu wersji Klasy E łączą w sobie zalety pojazdu z silnikiem spalinowym i samochodu elektrycznego.

 

Silniki spalinowe to cztero- i sześciocylindrowe jednostki z aktualnej modułowej rodziny silników Mercedes-Benz FAME. W związku z tym gama silników odgrywa główną rolę w elastyczności międzynarodowej sieci produkcyjnej, z elektryfikacją opartą na potrzebach. Mercedes-Benz będzie oferował co najmniej trzy modele hybrydowe plug-in czwartej generacji od rynkowej premiery nowej Klasy E. Dzięki mocy elektrycznej 95 kW (129 KM) i zasięgowi w trybie całkowicie elektrycznym do ponad 100 kilometrów (WLTP) będą w wielu przypadkach i przez wiele dni poruszać się po drogach wyłącznie na napędzie elektrycznym, bez użycia silnika spalinowego . Wkrótce pojawi się więcej hybryd typu plug-in z silnikami wysokoprężnymi.



Samochód, który potrafi skakać i jeździć na trzech kołach
Wiadomości | 12.04.23

Samochód, który potrafi skakać i jeździć na trzech kołach

Chiński wiodący producent samochodów elektrycznych BYD ujawnia inteligentny system sterowania nadwoziem, który zapewnia bezpieczeństwo i niezawodność w różnych scenariuszach jazdy.

Ford Performance przedstawia BRONCO w ekstremalnej wersji off-road
Tuning | 01.02.21

Ford Performance przedstawia BRONCO w ekstremalnej wersji off-road

Debiut trzech całkowicie nowych ciężarówek wyścigowych z serii Bronco 4400 podczas imprezy terenowej King of the Hammers w Johnson Valley w Kalifornii. Wideo

Marka Jeep przedstawia pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a Jeepa
Elektryczne | 01.03.22

Marka Jeep przedstawia pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a Jeepa

Ten nowy, w pełni elektryczny pojazd marki Jeep zostanie wprowadzony na rynek na początku przyszłego roku.