Od ponad 75 lat Klasa E wyznacza standardy luksusowych limuzyn średniej klasy. W 2023 roku otworzy nowy rozdział w limuzynie biznesowej i wyznaczy drogę w przejściu z silnika spalinowego na elektryczny.
Od ponad 75 lat Klasa E wyznacza standardy luksusowych limuzyn średniej klasy. W 2023 roku Mercedes-Benz otworzy nowy rozdział w limuzynie biznesowej: nowa Klasa E wyznacza drogę w przejściu z silnika spalinowego na elektryczny. Jednocześnie nowa architektura elektroniki zapewnia wszechstronne cyfrowe wrażenia użytkownika. Pierwsze sedany serii 214 trafią do europejskich partnerów handlowych jesienią 2023 roku.
Nowa Klasa E ma proporcje klasycznej trzybryłowej limuzyny: po krótkim przednim zwisie i długiej masce znajduje się daleko cofnięta szklarnia. Dopełnieniem konstrukcji „kabiny skierowanej do tyłu” jest proporcjonalny zwis tylny. Czarna panelowa powierzchnia łączy osłonę chłodnicy z reflektorami. Ta wstawka w kolorze czarnym o wysokim połysku przywodzi na myśl modele Mercedes-EQ. Trójwymiarowa osłona chłodnicy jest albo progresywna, albo klasyczna, w zależności od linii wyposażenia. Nowa Klasa E jest standardowo wyposażona w wydajne reflektory LED. Jako opcja dodatkowa, DIGITAL LIGHT jest dostępny bez i z funkcją projekcji. Wszystkie warianty reflektorów oferują charakterystyczny wygląd w dzień iw nocy. Typową cechą marki są światła do jazdy dziennej w kształcie brwi. Powerdomes podkreślają maskę.
Widok z boku szczególnie dobrze ukazuje harmonijne proporcje i charakterystyczną konstrukcję „cab-back-back”. Zlicowane klamki drzwi znane z luksusowych modeli Mercedes-Benz są dostępne jako opcja. Dwie oddzielne linie boczne podkreślają sportowy charakter samochodu. Do najważniejszych elementów z tyłu należą dwuczęściowe światła LED o nowym konturze i specjalnym wyglądzie: motyw gwiazdy w obu jednostkach świetlnych zapewnia wyjątkowy wygląd w dzień iw nocy.
Deska rozdzielcza zapewnia cyfrowe wrażenia we wnętrzu. Jeśli Klasa E jest wyposażona w opcjonalny ekran pasażera z przodu, duża szklana powierzchnia MBUX Superscreen rozciąga się na centralny wyświetlacz. Wizualnie od tego odstaje wyświetlacz kierowcy w polu widzenia kierowcy. Wersje bez wyświetlacza dla pasażera mają duży element ozdobny sięgający do środka. Wizualnie oderwany, centralny wyświetlacz wydaje się unosić nad wklęsłą powierzchnią tego elementu ozdobnego.
Jeśli chodzi o przestronność, Klasa E jest jednym z faworytów w swoim segmencie. Kierowca ma o pięć milimetrów więcej miejsca nad głową niż w poprzednim modelu. Pasażerowie z tyłu odnoszą szczególne korzyści z rozstawu osi większego o dwa centymetry: przestrzeń na kolana i maksymalna przestrzeń na nogi są zwiększone odpowiednio o 10 i 17 milimetrów. Zwiększenie szerokości łokci z tyłu jest jeszcze większe: wynosi teraz 1519 milimetrów. To wzrost o 25 milimetrów i prawie poziom S-klasy. Pojemność bagażnika to aż 540 litrów.
Połowa wariantów silnikowych to hybrydy typu plug-inDzięki systematycznej elektryfikacji i inteligentnemu downsizingowi nowa Klasa E wyznacza nowe standardy w zakresie wydajności. Połowa wszystkich modeli to hybrydy plug-in czwartej generacji. Gama modeli osiąga ten wysoki odsetek już w momencie wprowadzenia na rynek. Trzy z sześciu wersji Klasy E łączą w sobie zalety pojazdu z silnikiem spalinowym i samochodu elektrycznego.
Silniki spalinowe to cztero- i sześciocylindrowe jednostki z aktualnej modułowej rodziny silników Mercedes-Benz FAME. W związku z tym gama silników odgrywa główną rolę w elastyczności międzynarodowej sieci produkcyjnej, z elektryfikacją opartą na potrzebach. Mercedes-Benz będzie oferował co najmniej trzy modele hybrydowe plug-in czwartej generacji od rynkowej premiery nowej Klasy E. Dzięki mocy elektrycznej 95 kW (129 KM) i zasięgowi w trybie całkowicie elektrycznym do ponad 100 kilometrów (WLTP) będą w wielu przypadkach i przez wiele dni poruszać się po drogach wyłącznie na napędzie elektrycznym, bez użycia silnika spalinowego . Wkrótce pojawi się więcej hybryd typu plug-in z silnikami wysokoprężnymi.
Zespół odpowiedzialny za projekt Lexusa LC Convertible miał jasno określoną misję: stworzyć najpiękniejszy na świecie samochód z otwartym dachem. Deklaracja brzmiała jednoznacznie, ale takie zadanie to przecież ogromne wyzwanie. Lexus zdecydował, że nowy samochód powinien zachować istotne motywy stylistyczne modelu LC coupe, zdobywcy wielu międzynarodowych nagród za przyciągającą spojrzenia, wyrafinowaną stylistykę.
Ósma generacja BMW serii 5 nadal oznacza zaawansowaną technologię połączoną ze sportowym, eleganckim designem oraz osiągami i komfortem, które może zapewnić tylko BMW.