MotorSport | 07.06.23

Alpine A110 R Le Mans, 100 ekskluzywnych egzemplarzy na stulecie 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Limitowaną serią oddaje hołd najbardziej prestiżowemu wyścigowi długodystansowemu na świecie.

A110 R Le Mans, nowy rozdział w wieloletniej współpracy między dwiema ikonami francuskiego sportu motorowego. Marka jest zaangażowana w wyścigi długodystansowe od lat 60. XX wieku, dzięki założycielowi Jeanowi Rédélé, aż do słynnego zwycięstwa A442 w 1978 roku. przyszłość, biorąc udział w nowej kategorii LMDh Hypercar od 2024 roku.

 

„Alpine zaprezentuje A110 R Le Mans w akcji na torze 24-godzinnego wyścigu Le Mans na dzień przed setną rocznicą 24-godzinnego wyścigu Le Mans®, do którego dołączy 100 właścicieli Alpine. Limitowana do 100 sztuk ta kultowa limitowana seria następuje w legendarne ślady GTA Le Mans, łączące wyrafinowaną aerodynamikę z niesamowitym stosunkiem mocy do masy, podobnie jak Alpine M63, pierwszy Alpine, który startował w Le Mans w 1963 roku. A110 R Le Mans to najbardziej radykalne A110 świętujące najbardziej radykalną konkurencję”, wyjaśnia Emmanuel Al Nawakil, wiceprezes Alpine Sales, Network and Launching.


Oparty na A110 R, ma wszystkie komponenty z włókna węglowego na dachu, kołach i wnętrzu z samonośnymi fotelami kubełkowymi Sabelt Track. Zawiera również karbonowe skrzydło nawiązujące do stylu samochodów wyścigowych długodystansowych oraz projekt A480 zespołu Alpine Elf Endurance Team. Lekkie podzespoły, zastosowane już w A110 R, przyczyniają się do jego wysokich osiągów z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy i maksymalną prędkością 285 km/h na torze.

 

Limitowana seria A110 R Le Mans jest wyposażona w klin Road & Track, innowację opatentowaną przez firmę Alpine, która obniża i usztywnia samochód o 5%, zapewniając jeszcze lepszą stabilność na torze. Ten postęp techniczny w połączeniu ze specyficznym ustawieniem zawieszenia poprawia osiągi na długiej prostej Mulsanne iw szybkich zakrętach 24-godzinnego toru.


A110 R Le Mans można rozpoznać po ekskluzywnym biało-niebieskim malowaniu 24 Heures du Mans. Na przedniej masce, dachu i tylnym błotniku znajduje się cienka, podwójna niebiesko-biała linia, nawiązująca do wyścigów, uzupełniona niebieskimi płetwami. Niebieska lamówka wyróżnia karbonowe koła, które są otwarte z tyłu dla jeszcze większej wytrzymałości na hamowanie, podczas gdy płetwa rekina na tylnej szybie z włókna węglowego nawiązuje do A480, który brał udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

 

Ta emblematyczna limitowana seria otrzymuje oficjalny podpis 24-godzinnego wyścigu Le Mans na przednich spojlerach, progach bocznych i nakładkach zagłówków z mikrofibry kubełkowych foteli Sabelt Track. W ostatecznym ukłonie w stronę Le Mans układ 24-godzinnego toru jest subtelnie wygrawerowany laserowo na osłonie przeciwsłonecznej.

Wreszcie, A110 R Le Mans nosi numerowaną tabliczkę z fabryki w Dieppe z oficjalnym podpisem 24-godzinnego wyścigu Le Mans, aby zaznaczyć 100 egzemplarzy tej kultowej wersji A110 R.


Przyszli właściciele A110 R Le Mans dołączą do „Band of Racers” firmy Alpine. Będą mieli wyłączny dostęp do obiektów zespołu Alpine Elf Endurance Team w 2024 roku i możliwość przejechania okrążenia toru w pełnej specyfikacji, aby przeżyć niezapomniane wrażenia swoim A110 R Le Mans rano przed startem wyścigu.



Aston Martin rozpoczyna kampanię No Time To Die
Wiadomości | 31.08.21

Aston Martin rozpoczyna kampanię No Time To Die

Na miesiąc do premiery 25. filmu o Bondzie Aston Martin rozpoczął dziś kampanię No Time To Die z ekskluzywnym pokazem spotu telewizyjnego. Wideo.

Toyota Corolla 2023 pokazuje jak można udoskonalić bardzo dobry samochód
Wiadomości | 28.02.23

Toyota Corolla 2023 pokazuje jak można udoskonalić bardzo dobry samochód

Historia Corolli pokazuje zaangażowanie w ciągłe doskonalenie. W ten sposób Corolla od dawna cieszy się statusem najlepiej sprzedającego się modelu na świecie.

Volvo Concept Recharge
Concept Cars | 18.11.21

Volvo Concept Recharge

Okrzyknięty manifestem przyszłości Volvo Cars, całkowicie elektryczny model nie tylko prezentuje przyszły język projektowania i strategię produktową firmy.