Całkowicie nowy Morgan, Super 3, kontynuuje 113-letnią tradycję trójkołowych pojazdów Morgan. Pojazd, który jednocześnie celebruje mariaż designu i inżynierii.
Firma Morgan Motor Company przedstawia dziś Super 3, jeden z najbardziej intrygujących i charakterystycznych pojazdów, jakie firma kiedykolwiek zbudowała. Super 3 został zaprojektowany od podstaw, aby oferować nowe poziomy charakteru, emocji i przygody – zasady, które określały trójkołowy produkt Morgana od momentu założenia firmy 113 lat temu.
Sercem osobowości Super 3 jest jej charakter jazdy. Przede wszystkim trójkołowy Morgan to pojazd, który zachęca do zasiadania za kierownicą, oferując unikalne połączenie mechanicznych wrażeń, połączenia z otoczeniem i wizualnego odróżnienia od wszystkiego innego na drodze. Niewiele pojazdów będzie tak angażować swoich pasażerów, jak Super 3, które zachęcają właścicieli do poczucia obecności w motoryzacji i zachęcają ich do podejmowania niesamowitych przygód.
Jako najbardziej konfigurowalny model firmy do tej pory, Super 3 oferuje obszerną listę opcji i akcesoriów, które pozwalają właścicielom dostosować własne wrażenia. Od akcesoriów turystycznych przygodowych po inspirowane wyścigami barwy, Super 3 przyjmuje wiele osobowości, aby odzwierciedlić indywidualność jego właściciela. Na pojazdach nośnych można zobaczyć trzy wyrazy tych osobowości.
Jak każdy Morgan, Super 3 zostanie zbudowany w Malvern w Worcestershire, w fabryce firmy Pickersleigh Road. Wykwalifikowani rzemieślnicy i kobiety wytwarzają samochody w tych świętych budynkach z czerwonej cegły od 1914 roku, zaledwie pięć lat po wynalezieniu przez HFS Morgan pierwszego Morgana, znanego jako „The Runabout”.
Super 3 to pierwszy czysty projekt Morgana od czasu premiery Aero 8 w 2000 roku i największe wizualne odejście firmy od 1962 Plus 4 Plus. Super 3 kwestionuje typowe postrzeganie projektu Morgana, ale pozostaje wierny podstawowym zasadom i dziedzictwu firmy.
Dokładne umiejscowienie silnika – teraz pochodzącego z samochodu i zamontowanego w samochodzie – w Super 3 ma kluczowe znaczenie. Wybrany po części ze względu na swoją kompaktowość, rzędowy trzycylindrowy blok znajduje się dokładnie za przednią osią, zapewniając optymalny rozkład masy i pożądane proporcje. To ostatnie jest kluczową zasadą dla projektantów Morgana, dla których ważne jest, aby karoseria samochodu była wizualnie ciągnięta za przednie koła, a nie siadała na nich. Super 3 ma skomplikowany mechanicznie przód i ma liniową geometrię, która jest celowo skontrastowana z ciągnącą się aerodynamiczną kabiną pasażerską.