EQE SUV to wielofunkcyjny wariant luksusowej limuzyny EQE, dostępny podobnie jak ten ostatni z kluczowymi innowacjami EQS, a jednocześnie bardziej dynamiczny niż SUV EQS.
Pod względem miejsca na głowę i nogi, a także na łokciach, pięciomiejscowy SUV EQE jest jednym z najbardziej przestronnych przedstawicieli w swojej klasie. SUV EQE świętuje swoją światową premierę 16 października 2022 roku.
SUV EQE bazuje na dużej platformie elektrycznej Mercedes-EQ. Ponadto posiada wnętrze, które zostało konsekwentnie zdigitalizowane. Opcjonalnie dostępny MBUX Hyperscreen realizuje to z imponującym efektem. Cała tablica przyrządów to jeden najlepszy panoramiczny ekran. Ekrany o wysokiej rozdzielczości pozornie płynnie łączą się pod pojedynczą szklaną osłoną.
Dominujące zewnętrzne otwory wentylacyjne mają konstrukcję turbinową. Celowo bawią się tematem hiperanalogu poprzez kontrast między zaawansowaną technologicznie precyzyjną mechaniką a cyfrowym, szklanym światem wyświetlaczy. Przednia część konsoli środkowej łączy się z deską rozdzielczą i jest wolnostojąca w przestrzeni. Taśma wentylacyjna z kokpitu jest wizualnie kontynuowana w przednich drzwiach. Unoszący się na wodzie zespół sterowania ze zintegrowanym mechanizmem otwierania drzwi i sterowania fotelami przejmuje funkcjonalną interpretację elementów, które niegdyś były czysto dekoracyjne.
Awangarda oraz tradycyjne materiały i kolory nadają wnętrzu wyjątkowy klimat. Pięć skoordynowanych kombinacji kolorystycznych podkreśla hojne poczucie przestronności. EQE SUV jest zanurzony w progresywnym i luksusowym świecie kolorów, obejmującym ciepłe i chłodne odcienie (np. ciepły, nowoczesny brąz balao łączy się z technoidalną szarością neva i biscay blue/black).
Hybrydowy element ozdobny łączy ciepło drewna z technicznym chłodem prawdziwego aluminium. Z drugiej strony wykończenie w antracytowym wykończeniu wypukłym 3D zawiera drobne metalowe pigmenty. Wyjątkową atmosferę tworzy również wycinany laserowo element ozdobny, podświetlony wzorem Mercedes-Benz.
Numer rejestracyjny P7 został sprzedany za aż 55 milionów dirhamów (15 milionów dolarów), co czyni go najdroższym numerem na świecie.
Wizja lekkiego, hipersportowego samochodu przeznaczonego wyłącznie do jazdy po torze, który zostanie wyprodukowany w ilości 40 sztuk, po 4 miliony euro netto za sztukę.
Na kilkanaście dni przed światową premierą nowej SKODY FABIA marka publikuje pierwsze szkice nadwozia modelu.