Wiadomości | 01.03.23

Pierwsze MINI „Made in Germany”

Przygotowania do uruchomienia produkcji idą pełną parą, wkrótce fabryka BMW w Lipsku rozpocznie produkcję w pełni elektrycznego nowego MINI Countryman.


Pierwsze MINI „Made in Germany”

Crossover, nowe MINI Countryman, które zjedzie z linii produkcyjnej w Lipsku pod koniec tego roku, będzie oferowany zarówno z napędem czysto elektrycznym, jak i silnikami spalinowymi.

 

Jako największy model marki, w pełni elektryczne MINI Countryman wprowadza nową rodzinę MINI w erę lokalnie bezemisyjnej elektromobilności. Transformacja w markę całkowicie elektryczną do 2030 roku rozpoczyna się od tej generacji modeli. Dzięki oszczędzającym miejsce komponentom, takim jak szczególnie płaski akumulator wysokonapięciowy, który również jest produkowany w zakładach BMW Group w Lipsku, MINI Countryman będzie oferować w przyszłości dodatkową przestrzeń i jeszcze większy komfort.

 

Dziś jeden na pięć modeli MINI jest już zelektryfikowany. W pełni elektryczna przyszłość MINI rozpocznie się w 2023 roku, między innymi od nowego MINI Countryman z fabryki BMW Group w Lipsku. Po raz pierwszy model MINI będzie produkowany w całości w Niemczech. Lokalnie bezemisyjny wszechstronny pojazd doskonale pasuje do zrównoważonego zakładu produkcyjnego BMW Group w Lipsku, jednej z najnowocześniejszych i najbardziej zrównoważonych fabryk motoryzacyjnych na świecie.

 

5600 pracowników produkuje codziennie około 1000 pojazdów. Nowe MINI Countryman zjeżdża z linii produkcyjnej w Lipsku wraz z BMW serii 1, BMW serii 2 Gran Coupé i BMW serii 2 Active Tourer. Dzięki temu lokalizacja ta jest pierwszą fabryką, w której wspólnie produkowane są pojazdy marek BMW i MINI, po raz kolejny wykazując maksymalną elastyczność.

 

W tym celu BMW Group zwiększa do 2024 roku swoje moce produkcyjne w zakresie e-komponentów w zakładzie w Lipsku o osiem linii produkcyjnych i inwestuje ponad 800 milionów euro. Przyszła powierzchnia produkcyjna o powierzchni 150 000 metrów kwadratowych, na której będą wytwarzane komponenty elektroniczne, stanowi zrównoważoną inwestycję w przyszłą rentowność zakładu w Lipsku. Ekspansja wiąże się z bezpieczeństwem zatrudnienia, a nawet wzrostem zatrudnienia. Do 2024 roku przy produkcji komponentów elektronicznych ma być zatrudnionych ponad 1000 pracowników.



World Car of the Year 2020 i wszystko jasne
Wiadomości | 10.04.20

World Car of the Year 2020 i wszystko jasne

Poznaliśmy laureatów konkursu World Car of the Year 2020. Sprawdź, jakie modele samochodów zostały wybrane przez dziennikarzy z całego świata.

Nowy elektryczny model Nissana, który zastąpi Nissana Micra
Wiadomości | 27.01.22

Nowy elektryczny model Nissana, który zastąpi Nissana Micra

Nowy samochód, który ma być produkowany w centrum Renault ElectriCity we Francji, zastąpi kultową Micrę jako pojazd klasy podstawowej w gamie Nissana.

Światowa premiera Renault Symbioz
Premiery | 13.05.24

Światowa premiera Renault Symbioz

Symbioz dołącza do dumnej linii rodzinnych „voitures à vivre”, prawie 60 lat po premierze Renault 16, charakteryzującego się nowoczesnym, przestronnym i funkcjonalnym designem.