Wiadomości | 01.03.23

Pierwsze MINI „Made in Germany”

Przygotowania do uruchomienia produkcji idą pełną parą, wkrótce fabryka BMW w Lipsku rozpocznie produkcję w pełni elektrycznego nowego MINI Countryman.


Pierwsze MINI „Made in Germany”

Crossover, nowe MINI Countryman, które zjedzie z linii produkcyjnej w Lipsku pod koniec tego roku, będzie oferowany zarówno z napędem czysto elektrycznym, jak i silnikami spalinowymi.

 

Jako największy model marki, w pełni elektryczne MINI Countryman wprowadza nową rodzinę MINI w erę lokalnie bezemisyjnej elektromobilności. Transformacja w markę całkowicie elektryczną do 2030 roku rozpoczyna się od tej generacji modeli. Dzięki oszczędzającym miejsce komponentom, takim jak szczególnie płaski akumulator wysokonapięciowy, który również jest produkowany w zakładach BMW Group w Lipsku, MINI Countryman będzie oferować w przyszłości dodatkową przestrzeń i jeszcze większy komfort.

 

Dziś jeden na pięć modeli MINI jest już zelektryfikowany. W pełni elektryczna przyszłość MINI rozpocznie się w 2023 roku, między innymi od nowego MINI Countryman z fabryki BMW Group w Lipsku. Po raz pierwszy model MINI będzie produkowany w całości w Niemczech. Lokalnie bezemisyjny wszechstronny pojazd doskonale pasuje do zrównoważonego zakładu produkcyjnego BMW Group w Lipsku, jednej z najnowocześniejszych i najbardziej zrównoważonych fabryk motoryzacyjnych na świecie.

 

5600 pracowników produkuje codziennie około 1000 pojazdów. Nowe MINI Countryman zjeżdża z linii produkcyjnej w Lipsku wraz z BMW serii 1, BMW serii 2 Gran Coupé i BMW serii 2 Active Tourer. Dzięki temu lokalizacja ta jest pierwszą fabryką, w której wspólnie produkowane są pojazdy marek BMW i MINI, po raz kolejny wykazując maksymalną elastyczność.

 

W tym celu BMW Group zwiększa do 2024 roku swoje moce produkcyjne w zakresie e-komponentów w zakładzie w Lipsku o osiem linii produkcyjnych i inwestuje ponad 800 milionów euro. Przyszła powierzchnia produkcyjna o powierzchni 150 000 metrów kwadratowych, na której będą wytwarzane komponenty elektroniczne, stanowi zrównoważoną inwestycję w przyszłą rentowność zakładu w Lipsku. Ekspansja wiąże się z bezpieczeństwem zatrudnienia, a nawet wzrostem zatrudnienia. Do 2024 roku przy produkcji komponentów elektronicznych ma być zatrudnionych ponad 1000 pracowników.



OLI, laboratorium pomysłów dla przyszłych pojazdów elektrycznych marki Citroen
Concept Cars | 29.09.22

OLI, laboratorium pomysłów dla przyszłych pojazdów elektrycznych marki Citroen

Citroen wierzy, że nadszedł właściwy czas, aby powiedzieć „dość” trendowi przerostów i kosztów i zamiast tego skupić się na tworzeniu czystych, uczciwych pojazdów.

Samouczący się system operacyjny MBUX Mercedes-Benz User Experience
Wiadomości | 08.07.20

Samouczący się system operacyjny MBUX Mercedes-Benz User Experience

W ostatnich latach żadna inna innowacja nie wpłynęła tak radykalnie na obsługę Mercedesów jak samouczący się system operacyjny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). W Klasie S zadebiutuje jego druga generacja.

Toyota wprowadza nowy model Harrier w Japonii
Wiadomości | 17.06.20

Toyota wprowadza nowy model Harrier w Japonii

SUV dla nowej ery, która wykracza poza kategorię SUV-ów. Płynna forma coupe, która łączy w sobie prostotę, elegancję i wytrzymałość. Przyjemna, wysokiej jakości przestrzeń wewnętrzna z funkcjami, takimi jak elektrochromatyczny panoramiczny dach. Wygodna jazda dzięki zoptymalizowanemu zawieszeniu i innym ustawieniom, z naciskiem na ruchy wzroku kierowcy.