Przygotowania do uruchomienia produkcji idą pełną parą, wkrótce fabryka BMW w Lipsku rozpocznie produkcję w pełni elektrycznego nowego MINI Countryman.
Crossover, nowe MINI Countryman, które zjedzie z linii produkcyjnej w Lipsku pod koniec tego roku, będzie oferowany zarówno z napędem czysto elektrycznym, jak i silnikami spalinowymi.
Jako największy model marki, w pełni elektryczne MINI Countryman wprowadza nową rodzinę MINI w erę lokalnie bezemisyjnej elektromobilności. Transformacja w markę całkowicie elektryczną do 2030 roku rozpoczyna się od tej generacji modeli. Dzięki oszczędzającym miejsce komponentom, takim jak szczególnie płaski akumulator wysokonapięciowy, który również jest produkowany w zakładach BMW Group w Lipsku, MINI Countryman będzie oferować w przyszłości dodatkową przestrzeń i jeszcze większy komfort.
Dziś jeden na pięć modeli MINI jest już zelektryfikowany. W pełni elektryczna przyszłość MINI rozpocznie się w 2023 roku, między innymi od nowego MINI Countryman z fabryki BMW Group w Lipsku. Po raz pierwszy model MINI będzie produkowany w całości w Niemczech. Lokalnie bezemisyjny wszechstronny pojazd doskonale pasuje do zrównoważonego zakładu produkcyjnego BMW Group w Lipsku, jednej z najnowocześniejszych i najbardziej zrównoważonych fabryk motoryzacyjnych na świecie.
5600 pracowników produkuje codziennie około 1000 pojazdów. Nowe MINI Countryman zjeżdża z linii produkcyjnej w Lipsku wraz z BMW serii 1, BMW serii 2 Gran Coupé i BMW serii 2 Active Tourer. Dzięki temu lokalizacja ta jest pierwszą fabryką, w której wspólnie produkowane są pojazdy marek BMW i MINI, po raz kolejny wykazując maksymalną elastyczność.
W tym celu BMW Group zwiększa do 2024 roku swoje moce produkcyjne w zakresie e-komponentów w zakładzie w Lipsku o osiem linii produkcyjnych i inwestuje ponad 800 milionów euro. Przyszła powierzchnia produkcyjna o powierzchni 150 000 metrów kwadratowych, na której będą wytwarzane komponenty elektroniczne, stanowi zrównoważoną inwestycję w przyszłą rentowność zakładu w Lipsku. Ekspansja wiąże się z bezpieczeństwem zatrudnienia, a nawet wzrostem zatrudnienia. Do 2024 roku przy produkcji komponentów elektronicznych ma być zatrudnionych ponad 1000 pracowników.
Toyota oraz Lexus ogłosiły, że pod koniec kwietnia wprowadzą trzy modele BEV (Battery Electric Vehicle) na rynek chiński, formalnie rozpoczynając swój całkowicie elektryczny kurs od największego na świecie rynku motoryzacyjnego. Trzy nowe elektryczne crossovery, bliźniacze modele Toyota C-HR EV i Toyota IZOA EV oraz Lexus UX 300e, mają wejść na rynek chiński 26 kwietnia.
Trzeci model ID. w pełni elektrycznego rodzinnego SUV - a został zaprezentowany na targach Auto Shanghai.
Rolls-Royce osiągnął najwyższą w swojej historii roczną sprzedaż w 2022 roku, dostarczając klientom w około 50 krajach na całym świecie swoje wyjątkowe samochody.