LC Coupe to jeden z najbardziej uderzających i innowacyjnych samochodów, które zbudował Lexus, a jego elegancki i mocny styl został powszechnie uznany za arcydzieło nowoczesnego designu pojazdu. Oczywiście ten wielokrotnie nagradzany model ma znacznie więcej niż imponujący wygląd, o czym świadczy nasza kolekcja tylko kilku niesamowitych faktów na temat LC.
LC Coupe to jeden z najbardziej uderzających i innowacyjnych samochodów, które zbudował Lexus, a jego elegancki i mocny styl został powszechnie uznany za arcydzieło nowoczesnego designu pojazdu. Oczywiście ten wielokrotnie nagradzany model ma znacznie więcej niż imponujący wygląd, o czym świadczy nasza kolekcja tylko kilku niesamowitych faktów na temat LC.
Od zaawansowanej technologii lakierowania po kształt klamki drzwi, a nawet nity użyte do złożenia samochodu, LC łączy w sobie bogactwo intrygujących elementów. Każdy z nich jest przykładem starannej dbałości o szczegóły i jakości wykonania, którą Lexus inwestuje w każdy model, który produkuje.
Strukturalny niebieski: naturalny kolor stworzony za pomocą technologii malowania
Kiedy patrzysz na wspaniały błękit tropikalnego motyla, intensywny kolor, który widzisz, nie jest tak naprawdę na skrzydłach owada. Jest tworzony przez sposób, w jaki odbijają światło. Tak powstał Structural Blue, kolor lakieru wykonany z pigmentu zawierającego mikrocząsteczki, które naśladują odbicie światła, zjawisko występujące w świecie przyrody. Spójrz bezpośrednio na LC, a niebieski jest uderzająco żywy. Przesuń wzrok pod kątem, a cień stanie się zauważalnie ciemniejszy - efekt podkreślający dramatyczne zakręty coupe. Proces malowania jest tak złożony, że można malować tylko trzy samochody dziennie, a produkcja została ograniczona do zaledwie 300 przykładów.
Kratka wrzeciona: interpretacja charakterystycznego detalu Lexusa
Kratka wrzeciona jest cechą konstrukcyjną każdego nowego Lexusa, z których każdy ma uchwycić zasadniczy charakter każdego modelu. Jeśli chodzi o LC Coupe, kratka składa się z setek indywidualnych kształtów bloków, które tworzą siatkę z silnym efektem 3D. Wzór zmienia rozmiar i napięcie wizualne od dołu do góry. Konstrukcja nie jest odizolowana, w rzeczywistości generuje dynamiczne linie, które przepływają z powrotem przez nadwozie do tyłu samochodu. A jeśli masz oko do szczegółów, zauważysz, że chromowana rama zewnętrzna kratki nie wystaje ponad górną krawędź. Zamiast tego jest przerwa, która przyciąga samą maskę do konstrukcji wrzeciona.
Reflektory LED: kompaktowy blask
Lexus zastosował nową technologię do stworzenia ultrakompaktowych reflektorów LED do LC, wykorzystując soczewkę Polaric Ellipsoid System (PES), która ma średnicę mniejszą niż połowa zwykłej lampy LED. Choć niewielkie, zapewniają doskonałe oświetlenie i pozwalają na wąską i elegancką jednostkę reflektorów. Każda z nich zawiera trzy diody LED projektora i światła do jazdy dziennej ułożone w charakterystyczną konstrukcję lampy Lexusa.
Listwy drzwiowe: doskonałość wzornicza
Wpływ projektu LC nie ogranicza się do dramatycznego nadwozia. Równą uwagę zwrócono na udoskonalenie kabiny coupe, zwłaszcza listew drzwiowych. Mają efekt drapowania z płynnymi, naciętymi liniami, które tworzą atrakcyjną grę cieni. Zastosowanie chromowanych detali i kontrastowych materiałów obiciowych zapewnia wysoką jakość dotykową i przyczynia się do luksusowej atmosfery.
Klamki: funkcjonalne piękno
LC ma pierwsze wpuszczane klamki Lexusa. Gdy drzwi są zamknięte, nic nie wystaje z powierzchni drzwi, więc nie ma przerw w rzeźbionych liniach nadwozia i nie ma wpływu na właściwości aerodynamiczne samochodu. Po przedstawieniu klamki powierzchnia drzwi bezpośrednio poniżej jest podświetlona na 15 sekund; gdy drzwi są zamknięte, światło gaśnie delikatnie, zanim zgaśnie.
Tylne kanały powietrzne: detale aerodynamiczne
Zwykle uważa się, że przewody chłodzące samochodu są niezbędne do chłodzenia, ale w Lexusie LC odgrywają również rolę w doskonaleniu aerodynamiki. Tylne wloty znajdujące się tuż za drzwiami łagodzą przepływ powietrza z boku pojazdu, dzięki czemu mniej zakłóceń i hałasu. Dla kierowcy zwiększa to wrażenie, że tylne opony są w pełnym kontakcie z podłożem, jednocześnie przyczyniając się do doskonałych właściwości jezdnych i prowadzenia pojazdu.
Manhattan Orange: barwiony przez New York City
W 2020 roku Lexus wprowadził nową ekscytującą opcję kolorystyczną wnętrza LC. Nazywany Manhattan Orange inspirowany jest słynnym Manhattan Henge - genialnym efektem naturalnego światła, które pojawia się dwa razy w roku, gdy zachodzące słońce idealnie współgra ze słynnym układem ulic w mieście. Wewnątrz coupe tworzy ekskluzywne i awangardowe uczucie.
Nity samowiercące: innowacja na linii produkcyjnej
Nie widać nitów przebijających się, które pomagają uczynić LC Coupe, ale z pewnością docenisz korzyści, jakie przynoszą dzięki temu, że samochód jest mocniejszy i sztywniejszy. Te cechy są kluczowe dla szybkiego reagowania i lepszej ochrony w przypadku uderzenia. Nity to innowacyjna metoda bezpiecznego łączenia różnych metali, gdy nie można zastosować konwencjonalnego spawania. W LC służą do łączenia aluminium i stali w podwoziu samochodu, umieszczonych za pomocą prowadnic laserowych, aby zapewnić idealną dokładność.
Manetki łopatkowe: czują się podłączone do każdego napędu
Lexus chce, aby każdy kierowca czuł się w pełni z samochodem, gdy kieruje LC, dlatego do każdego szczegółu podchodzono z myślą o człowieku. Obejmuje to konstrukcję dźwigni zmiany biegów, które pozwalają kierowcy przejąć kontrolę nad zmianą biegów. Wykonane są z chłodnego, dotykowego magnezu i mają taki kształt, że instynktownie używają, gdy dłonie kierowcy znajdują się w różnych pozycjach wokół kierownicy. Ich najwyższej jakości konstrukcja i konstrukcja zapewniają ich doskonałe wykończenie i wyczucie.
Materiały korpusu: budowanie siły, oszczędność masy
LC Coupe to nie tylko doskonale wyważony samochód, ale również zbudowany z różnych metali i materiałów, aby zapewnić wytrzymałość i oszczędność masy. Ważne jest, aby używać właściwego materiału we właściwym miejscu, aby maska ??i przednie skrzydła były wykonane z aluminium, co zmniejsza wagę i zmniejsza ryzyko obrażeń pieszych. W drzwiach zastosowano mieszankę materiałów, w tym formowany arkuszowo kompozyt z włókna węglowego (CSMC) i aluminium. Ta konstrukcja pozwala zaoszczędzić około połowę masy konwencjonalnych drzwi samochodowych, przyczyniając się do niskiego środka ciężkości LC i doskonałych właściwości jezdnych.