Pierwsza na świecie ciężarówka na wodór to Hyundai XCIENT Fuel Cell
Firma Hyundai wysłała dzisiaj do Szwajcarii 10 samochodów Hyundai XCIENT Fuel Cell, pierwszych na świecie masowo produkowanych ciężarówek z ogniwami paliwowymi.
Firma planuje w tym roku wysłać do Szwajcarii w sumie 50 sztuk modelu XCIENT Fuel Cell, które od września będą przekazywane do Klientów flotowych w tym kraju. Do 2025 roku Hyundai planuje dostarczyć do Szwajcarii w sumie 1 600 ciężarówek XCIENT z ogniwami paliwowymi. Działania te odzwierciedlają zaangażowanie firmy w ochronę środowiska i rozwój technologii, a także dążenie do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla dzięki rozwiązaniom zeroemisyjnym.
"XCIENT Fuel Cell to dzisiejsza rzeczywistość, a nie projekt przyszłości. Wprowadzając ten przełomowy pojazd na drogi, Hyundai rewolucjonizuje segment pojazdów ciężarowych i rozwija czystą mobilność wodorową. Zbudowanie kompleksowego ekosystemu opartego na wodorze, w którym najważniejsze potrzeby transportowe są zaspokajane przez pojazdy takie jak XCIENT Fuel Cell, doprowadzi do zmiany punktu widzenia na użytkowanie samochodów emisyjnych w tym segmencie. Po wprowadzeniu pierwszego na świecie seryjnie produkowanego samochodu elektrycznego z ogniwami paliwowymi, ix35 FCEV oraz NEXO, samochodu elektrycznego z ogniwami paliwowymi drugiej generacji, teraz Hyundai wykorzystuje lata zdobytego doświadczenia, światowej klasy technologię ogniw paliwowych i możliwość masowej produkcji, aby stać się liderem w sektorze wodorowych pojazdów użytkowych i opracowywać samochody takie, jak XCIENT Fuel Cell." powiedział: In Cheol Lee (Wiceprezes Wykonawczy i Dyrektor Działu Pojazdów Użytkowych Hyundai Motor).
XCIENT Fuel Cell
XCIENT jest zasilany układem wodorowych ogniw paliwowych o mocy 190 kW z dwoma stosami ogniw paliwowych o mocy 95 kW każdy. Siedem dużych zbiorników wodoru oferuje łączną pojemność około 32,09 kg wodoru. Zasięg jazdy na jednym ładowaniu modelu XCIENT Fuel Cell wynosi około 400 km*. Zasięg został optymalnie dostosowany do wymagań potencjalnych Klientów flot samochodów użytkowych, przy uwzględnieniu dostępnej infrastruktury ładowania w Szwajcarii. Czas tankowania każdej ciężarówki zajmuje w przybliżeniu od 8 do 20 minut.
Technologia ogniw paliwowych szczególnie dobrze nadaje się do komercyjnej spedycji i logistyki ze względu na długie dystanse i krótkie czasy tankowania. System ogniw paliwowych z dwoma stosami zapewnia wystarczającą ilość energii, aby napędzić ciężkie samochody ciężarowe podczas jazdy w górę i w dół po górzystym terenie.
Dzisiejszy dzień ?Tour of Europe in 1949 Hours? rozpoczyna się ponownie od Turynu. Projekt jest ekscytującą europejską trasą na pokładzie Abarth 695 70 ° Anniversary, na wielostopniowej trasie o długości około 3700 km, z Holandii do Portugalii. Ponownie uruchamiamy potężny silnik limitowanej edycji stworzonej z okazji 70. urodzin marki Scorpion po dłuższym postoju w ciągu ostatnich kilku miesięcy z powodu blokady. Teraz jest gotowy, aby wrócić na trasę ?Tour of Europe in 1949 Hours?, świętowania historii marki Scorpion, a także zamiłowania do wyzwań i ciągłego poszukiwania wydajności.
Hipersamochód z najbardziej zaawansowaną technologią samochodów elektrycznych, gdzie moc generowana przez jego silniki zapewnia niewiarygodne przyspieszenie i prędkość.