Wiadomości | 22.10.20

Pięć gwiazdek w teście zderzeniowym dla Volkswagena ID.3

Volkswagen ID.3 otrzymał w teście zderzeniowym organizacji Euro NCAP (European New Car Assessment) maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.

Pierwszemu seryjnemu modelowi Volkswagena skonstruowanemu na płycie podłogowej MEB przeznaczonej do aut elektrycznych, specjaliści Euro NCAP przyznali wysokie oceny we wszystkich kategoriach testowych – w dziedzinie ochrony dorosłych pasażerów, dzieci oraz niechronionych uczestników ruchu, jak również pod względem wyposażenia w systemy asystujące.

 

„To wspaniały sukces całego zespołu pracującego nad modelami ID.” – powiedział dr Frank Welsch, szef działu rozwoju marki Volkswagen. „Wysoki poziom bezpieczeństwa naszych samochodów jest dla nas bardzo ważny, dlatego uwzględniliśmy to zagadnienie już na etapie projektowania aut na platformie MEB. ID.3, który zdobył w teście pięć gwiazdek w pełni potwierdził, że jest modelem bezpiecznym”.

 

Oceny ochrony dorosłych pasażerów dokonuje się między innymi na podstawie wyników zderzenia czołowego, zderzenia bocznego oraz na podstawie skutków przewrócenia się auta. W oparciu o tego rodzaju testy, a także na podstawie oceny środków umożliwiających podjęcie szybkiej akcji ratowniczej i pozwalających na sprawne wydobycie pasażerów z wnętrza auta, uznano, że ID.3 chroni kierowcę i pasażerów w 87 procentach. W wypadku dzieci stopień ochrony wyniósł nawet 89 procent.

 

Ocena bezpieczeństwa dzieci uwzględnia trzy ważne aspekty: oprócz ochrony, jaką podczas zderzenia czołowego i bocznego zapewniają systemy bezpieczeństwa przeznaczone dla dzieci, pod uwagę bierze się też możliwość zamontowania różnej wielkości fotelików oraz obecność wyposażenia pozwalającego na bezpieczny przewóz młodych pasażerów.

 

Oprócz bezpieczeństwa pasażerów Euro NCAP sprawdza również jak skutecznie działają automatyczne systemy hamowania i czy w razie kolizji chronią takich uczestników ruchu drogowego, jak piesi czy rowerzyści. Eksperci dużą wagę przywiązują ponadto do seryjnego wyposażenia samochodu w systemy asystujące. W każdej wersji wyposażenia ID.3 znajdują się system Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu oraz system monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania.

 

ID.3 to pierwszy model Volkswagena, w którym montuje się tzw. Center-Airbag chroniący osoby siedzące na fotelach z przodu. W czasie uderzenia w bok samochodu zapobiega on m.in. wzajemnemu uderzeniu się kierowcy i pasażera głowami.

 

W ramach opcji Volkswagen oferuje również inne nowoczesne systemy asystujące. Jednym z nich jest aktywny tempomat ACC regulujący odległość od poprzedzającego samochodu i z wyprzedzeniem rozpoznający ograniczenia prędkości. Travel Assist umożliwia z kolei półautomatyczną jazdę z prędkością do 160 km/h. System ułatwiający jazdę w korku, czujniki Blind Spot z systemem ułatwiającym wyjazd z miejsca parkowania, Emergency Assist oraz Park Assist to kolejne rozwiązania, które zapewniają pasażerom bezpieczną i wygodną podróż.

 



Nowe BMW M2 drugiej generacji, czysta przyjemność z jazdy
Wiadomości | 12.10.22

Nowe BMW M2 drugiej generacji, czysta przyjemność z jazdy

Kompaktowe wymiary, 6-cylindrowy silnik rzędowy, manualna skrzynia biegów, napęd na tylne koła i zaawansowana technologia to kluczowe elementy jego atrakcyjności.

Aston Martin Valhalla
Premiery | 15.07.21

Aston Martin Valhalla

Valhalla będzie rewolucyjnym hipersamochodem z silnikiem umieszczonym centralnie, zawierającym koncepcje i technologie zaczerpnięte bezpośrednio z F1.

PEUGEOT zastępuje swój bestseller całkowicie nowym elektrycznym SUV-em typu fastback: E-3008
Premiery | 14.09.23

PEUGEOT zastępuje swój bestseller całkowicie nowym elektrycznym SUV-em typu fastback: E-3008

Do 2025 roku PEUGEOT będzie oferował najszerszą gamę samochodów elektrycznych spośród wszystkich marek w Europie.