Nowy Valkyrie Spider to ekscytujący kolejny krok w rozwoju tego modelu i jest jak dotąd najszybszym, najbardziej ekstremalnym Aston Martinem z otwartym dachem.
Produkcja ograniczona do 85 jednostek na całym świecie a dostawy zaplanowano na drugą połowę 2022 r.
Nowy Valkyrie Spider, zaprezentowany dzisiaj na Pebble Beach Concours d’Elegance, to ekscytujący kolejny krok w rozwoju linii modelu Aston Martin Valkyrie. Obiecuje jeszcze intensywniejsze doznania. Ukształtowany przez niezrównany bodziec sensoryczny, który towarzyszy jeździe bez dachu w jednym z najbardziej ekstremalnych hipersamochodów na świecie. Taki, który zapewnia najbardziej porównywalne wrażenia do bolidu F1, nie tylko na torze.
Pogoń za luksusem z otwartym dachem wiąże się z wyzwaniem zapewnienia, że ??podstawowe doświadczenie pozostanie wierne rygorystycznym celom wydajności Aston Martina i Adriana Neweya dla oryginalnego programu Aston Martin Valkyrie. Dzięki temu, że Valkyrie pozycjonuje Valkyrie w czołówce projektów i inżynierii hipersamochodów, oznacza to, że Valkyire Spider skorzystał z unikalnych rozwiązań inżynieryjnych zrodzonych z połączonych talentów Aston Martin i Red Bull Advanced Technologies (RBAT).
Podczas gdy unikalny hybrydowy układ napędowy V12 Astona Martina Valkyrie o mocy 1155 KM pozostaje niezmieniony, Valkyrie Spider otrzymał zmiany w konstrukcji z włókna węglowego, a także precyzyjną ponowną kalibrację zarówno aktywnego, aerodynamicznego, jak i aktywnego układu podwozia. Wszystko z myślą o utrzymaniu optymalnych osiągów Valkyrie podczas jazdy bez dachu.
Kluczem do bezprecedensowych osiągów Valkyrie Spider jest ultralekka konstrukcja i pakiet aerodynamiczny o dużej sile docisku. Górne powierzchnie kokpitu w kształcie łzy i dolne kontury wanny pokrywają przestrzeń dostępną między ogromnymi, pełnowymiarowymi tunelami Venturiego, które biegną po obu stronach podłogi kokpitu. Wciągając ogromne ilości powietrza pod samochód do tylnego dyfuzora, tunele te są kluczem do wygenerowania niezwykłego docisku Astona Martina Valkyrie Spidera — >1400 kg przy 240 km/h w trybie torowym — przy jednoczesnym utrzymaniu górnych powierzchni nadwozia bez dodatkowej aerodynamiki urządzenia, które zepsułyby czystość stylizacji z otwartym dachem.
Podążając za tym samym wymagającym etosem Valkyrie i z niewielką różnicą masy w stosunku do Coupe, Valkyrie Spider pozostaje kwintesencją pakietu wydajnych i lekkich rozwiązań. Jest w stanie osiągnąć vMAX na poziomie 330 km/h+ przy zdjętym dachu (350 km/h+ z założonym dachem), jest to najszybszy i najbardziej ekstremalny otwarty, dopuszczony do ruchu drogowego Aston Martin, jaki kiedykolwiek zbudowano. Zapewniając poziomy osiągów LMP1, Valkyrie Spider jest symulowana, aby ustawić imponujące czasy okrążeń, normalnie nieosiągalne w samochodzie drogowym.
Ta sama kabina skoncentrowana na kierowcy znajduje się w sercu Valkyrie Spider. Inspirowana F1 niska wysokość od bioder do pięt i prawie centralna pozycja siedzenia, a także 6-punktowa uprząż bezpieczeństwa, aby zapewnić pasażerom bezpieczeństwo w samochodzie. System centralnej kamery cofania wraz z przednimi i tylnymi czujnikami parkowania pomoże kierowcy zarówno przy wysokich, jak i niskich prędkościach, a wyświetlacze znajdują się tuż nad deską rozdzielczą.
Valkyrie Spider ma wykonany na zamówienie, zdejmowany lekki dach składający się z panelu centralnego z włókna węglowego, zaczepianego do wanny z tyłu i do obramowania przedniej szyby z przodu, wraz z parą okien dachowych z poliwęglanu, przymocowanych na zawiasach po obu stronach. Po otwarciu drzwi dach można po prostu podnieść i schować. Wprowadzono modyfikacje wanny z włókna węglowego, aby wesprzeć zdejmowane panele dachowe i luksusowy układ z otwartym dachem, a także nowe drzwi. Dwuścienne drzwi z zawiasami z przodu, które są unikalne dla Valkyrie Spider, zostały przeprojektowane, aby przechylać się do przodu.
Zadanie wdrożenia tych zmian zostanie zrealizowane przez zespół inżynierów Aston Martin, który jest również odpowiedzialny za zarządzanie procesem testowania i weryfikacji. Szerokie wykorzystanie potężnych narzędzi symulacyjnych oznacza, że ??rozwój Valkyrie Spider jest już w toku, przed budową i fizycznymi testami pierwszych prototypów rozwojowych.
Dyrektor generalny Aston Martin, Tobias Moers, powiedział: „Aston Martin Valkyrie to produkt niesamowitych innowacji i technologii, ale przede wszystkim zawsze chodziło o emocje. Wraz z Pająkiem Walkirii przenosimy tę pasję i emocje na wyższy poziom. Wrażenia z jazdy zapowiadają się naprawdę rewelacyjnie. Dźwięk tego 6,5-litrowego silnika V12 rozpędzającego się do ponad 11 000 obr./min po zdjętym dachu to coś, czego nie mogę się doczekać, aby usłyszeć”.