Super Cars | 25.08.22

Nowy V12 Vantage Roadster

Aston Martin z dumą przedstawia nowy V12 Vantage Roadster, którego produkcja została ograniczona do 249 egzemplarzy, sprzedanych przed premierą.

- Najwyższa ekspresja stylu, dźwięku i szybkości, nowy V12 Vantage Roadster łączy najwyższe osiągi z emocjami na świeżym powietrzu.

-  Produkcja ograniczona do 249 egzemplarzy na całym świecie i zamknięta księga zamówień ze względu na bezprecedensowy popyt.

- Pierwszy Vantage Roadster z 5,2-litrowym silnikiem V12 Twin-Turbo.

- Moc 700 KM i 753 Nm sprawiają, że jest to najmocniejszy Vantage Roadster w historii.

- Prędkość maksymalna 200 mil na godzinę, od 0-100 km w 3,5 sekundy.

 

Aston Martin z dumą przedstawia nowy V12 Vantage Roadster wyjątkowo ekscytujący i wyjątkowo ekskluzywny model z limitowanej produkcji, który łączy ekscytujące osiągi najpotężniejszego Aston Martina Vantage, jaki kiedykolwiek powstał z wolnością i zmysłami stymulacja jazdy z dachem.

 

Ponieważ produkcja jest ściśle ograniczona do zaledwie 249 egzemplarzy dla klientów na całym świecie, a wszystkie egzemplarze zostały sprzedane przed premierą, V12 Vantage Roadster może pochwalić się fascynującą kombinacją dramatycznej konstrukcji szerokokadłubowej, przylegającego do podłoża zawieszenia z szerokim rozstawem kół i po raz pierwszy w modelu Vantage Roadster potężny 5,2-litrowy silnik V12 Twin-Turbo. Dzięki palącej prędkości na prostej i niefiltrowanym tłumikiem 12-cylindrowego silnika Aston Martin o mocy 700 KM, V12 Vantage Roadster wznosi wrażenia z jazdy z otwartym dachem na nowy, błyskotliwy poziom.


Kluczem do tego ekscytującego wrażenia z jazdy jest moc silnika. Rozwijający 700 KM silnik V12 o pojemności 5,2 litra to prawdziwa siła natury. Dzięki stosunkowi mocy do masy 372 KM na tonę i nieskończenie imponującej wydajności, która łączy bezwysiłkową reakcję na biegu z niesamowitym przyspieszeniem, każde naciśnięcie przepustnicy V12 Vantage Roadster prowadzi do niezapomnianego przypływu adrenaliny.

 

Przyspieszając od spoczynku do 100 km na godzinę w zaledwie 3,5 sekundy i osiągając prędkość maksymalną 200 mil na godzinę, V12 Vantage Roadster zajmuje najwyższy poziom osiągów samochodu sportowego z otwartym dachem. Z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF i mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (LSD) zamontowanym z tyłu, samochód posiada czystość i równowagę układu napędu na tylne koła z silnikiem umieszczonym z przodu i pośrodku. Zoptymalizowana kalibracja skrzyni biegów minimalizuje prędkość zmiany biegów i maksymalizuje interakcję z kierowcą, podczas gdy adaptacyjne oprogramowanie w układzie sterowania skrzyni biegów monitoruje warunki pracy i wymagania kierowcy, aby zwiększyć poczucie reakcji i kontroli kierowcy.

 

Dzieląc ten sam osprzęt zawieszenia, co V12 Vantage, ale z dostosowanym do indywidualnych potrzeb tłumieniem adaptacyjnym, dynamika V12 Vantage Roadster została dopracowana do najostrzejszej możliwej krawędzi. Lusterka do kalibracji układu kierowniczego, które można znaleźć w V12 Vantage, zapewniają maksymalne wyczucie układu kierowniczego i szybką reakcję, ulepszenia, które ożywiają samochód na zakrętach i są wyczuwalne przy każdym ruchu kierownicy.

 

Podobnie jak V12 Vantage, V12 Vantage Roadster jest standardowo wyposażony w mocne hamulce węglowo-ceramiczne (CCB). Mierzące 410 mm x 38 mm przednie tarcze są trzymane przez 6-tłoczkowe zaciski, podczas gdy tylne 360 mm x 32 mm są połączone z 4-tłoczkowymi zaciskami. Dzięki znacznie zwiększonej sile hamowania i ogromnej odporności na zanikanie hamulców w wysokich temperaturach, technologia CCB zapewnia również znaczną redukcję masy nieresorowanej o 23 kg w porównaniu ze stalowymi hamulcami, poprawiając reakcję układu kierowniczego i jakość jazdy.

 

W celu dalszego zmniejszenia całkowitej masy V12 Vantage Roadster ma zderzak, maskę, przednie błotniki i progi boczne z włókna węglowego, a tylny zderzak i pokrywa pokładu z lekkiego materiału kompozytowego. Dodatkowe oszczędności uzyskano dzięki zastosowaniu lekkiej baterii i specjalnego, centralnego układu wydechowego z dwoma wylotami, wykonanego z lekkiej 1 mm stali nierdzewnej. Dostrojony tak, aby V12 Vantage Roadster miał porywający głos pasujący do jego wyglądu, ten nowy system waży o 7,2 kg mniej niż wydech Vantage Roadstera.

 

Wskazuje na potworne osiągi V12 Vantage Roadster, że jego dramatyczna forma wynika z funkcji. Na przykład budząca grozę budowa konstrukcji szerokokadłubowej jest niezbędna, aby pomieścić zawieszenie widetrack, które jest o 40 mm szersze niż Vantage. Nowa konstrukcja przedniego zderzaka, wraz z przednim rozdzielaczem o pełnej szerokości, zapewnia dodatkową siłę docisku i równowagę aerodynamiczną, podczas gdy lepsze chłodzenie jest osiągane przez przeprojektowaną przednią osłonę chłodnicy, która jest o 25% większa, oraz wlot silnika w kształcie podkowy w masce.

 

Aerodynamiczne osiągi mają również wpływ na nowe, wyrzeźbione, jednoczęściowe progi i tylny zderzak, który jest wyposażony w zintegrowany dyfuzor – którego skuteczność została poprawiona przez poprowadzenie montowanego centralnie, podwójnej rury wydechowej, układu wydechowego. W przeciwieństwie do V12 Vantage, V12 Vantage Roadster jest standardowo pozbawiony imponującego tylnego spojlera, chociaż może być oferowany jako opcja. Ci, którzy wybierają bardziej dyskretny wygląd, mogą to zrobić wiedząc, że balans aerodynamiczny jest utrzymywany dzięki szczegółowemu zarządzaniu przepływem powietrza pod podwoziem.

 

Ostatnie wizualne akcenty stanowią imponujące 21-calowe felgi aluminiowe, które są oferowane w dwóch wykończeniach, satynowo-czarnym lub satynowo-czarnym diamentowanym. Opcjonalna opcja lekkiego kutego koła jest również dostępna w obu satynowych black i satynowy czarny diament toczony, co pozwala zaoszczędzić kolejne 8 kg masy nieresorowanej. Opony o wysokich osiągach Michelin Pilot 4S – 275/35 R21 z przodu i 315/30 R21 z tyłu – są standardowo montowane na wszystkich felgach.

 

Jako flagowy model gamy Vantage, V12 Roadster jest standardowo wyposażony w fotele Sports Plus wykończone w pełni skórą semianilinową oraz pikowane i perforowane skrzydła. Wyczynowy fotel z włókna węglowego z odsłoniętą skośną skorupą z włókna węglowego i manualną 6-stopniową regulacją może być oferowany jako opcja dla tych, którzy szukają najwyższej dynamicznej konstrukcji i maksymalnego wsparcia podczas wyczynowej jazdy, oszczędzając przy tym 7,3 kg bez ograniczania komfortu pasażerów.

 

Klienci V12 Vantage Roadster mogą jeszcze bardziej zwiększyć ekskluzywność swojego samochodu, korzystając z usług spersonalizowanej usługi personalizacji Q by Aston Martin, w zakresie wszystkiego, od efektownych grafik zewnętrznych i malowań po tkaną skórę. Dzięki szerokiemu zastosowaniu odsłoniętego włókna węglowego w swoim projekcie, V12 Vantage Roadster doskonale nadaje się również do Q by Aston Martin: gama przyciemnianych lakierów Commission, które zmieniają wygląd w różnych warunkach oświetleniowych, aby uzyskać spektakularną cechę ręcznie układanego włókna węglowego panele.



Poznaj GHIATH Smart Patrol, jeden z najbardziej zaawansowanych pojazdów policji w Dubaju
Wiadomości | 19.03.22

Poznaj GHIATH Smart Patrol, jeden z najbardziej zaawansowanych pojazdów policji w Dubaju

Pierwszy samochód W Motors w całości wyprodukowany w ZEA Dubai Silicon.

Opel będzie w pełni elektryczny, wejdzie na rynek chiński i wprowadzi do produkcji kultowy model Manta-e
Wiadomości | 09.07.21

Opel będzie w pełni elektryczny, wejdzie na rynek chiński i wprowadzi do produkcji kultowy model Manta-e

Bogata w tradycje niemiecka marka otwiera kolejny rozdział swojej historii, ekspansja i elektryfikacja.

Maserati Ghibli Hybrid zostanie zaprezentowany 15 lipca tymczasem zobacz zwiastun wideo
Wiadomości | 15.06.20

Maserati Ghibli Hybrid zostanie zaprezentowany 15 lipca tymczasem zobacz zwiastun wideo

Iskra, która uderzyła w wieżę Maserati, ustąpiła miejsca elektryfikacji przyszłości marki.