Amerykański startup z branży hipersamochodów przedstawia specyfikację wersji produkcyjnej swojego pierwszego modelu 21C, który pojawi się w 2023 r.
Czinger, pionierska firma, która wykorzystuje opracowany przez siebie system produkcyjny Human-AI do budowy najnowocześniejszych pojazdów o wysokich osiągach, zaprezentowała dziś ostateczną specyfikację produkcyjną hipersamochodu 21C, która wyraża szczyt kreatywności Human-AI.
Czinger 21C, pierwszy model z serii ekskluzywnych samochodów wyczynowych – produkcja będzie ograniczona do 80 samochodów – został częściowo stworzony przy użyciu technologii wytwarzania przyrostowego. Każdy komponent wyprodukowany przy użyciu tej technologii jest zaprojektowany obliczeniowo przy użyciu sztucznej inteligencji, zoptymalizowany pod kątem wagi i wydajności oraz pięknie wykończony ręcznie. Zastrzeżone technologie produkcyjne firmy Czinger, opracowany przez firmę układ napędowy i kultowy design będą kierować jego przyszłą rodziną pojazdów.
Ten nowy hipersamochód prezentuje znaczące aktualizacje od czasu jego pierwszego publicznego wprowadzenia w marcu 2020 r. przed odwołanym Międzynarodowym Salonem Samochodowym w Genewie, w tym zaktualizowaną szerokość o 2050 mm. Przy mocy 1250 KM i suchej masie poniżej 1240 kg, 21C osiąga prawdziwy stosunek mocy do masy 1:1. Posiada również napęd na wszystkie koła z mocnym hybrydowym układem napędowym, który obejmuje:
Silnik V8 o pojemności 2,88 litra z płaską korbą i podwójnymi turbosprężarkami umieszczonymi w środku pojazdu.
Dwa silniki elektryczne o dużej mocy, każdy napędzający przednie koło z wektorowaniem momentu obrotowego.
Ultralekka, sekwencyjna siedmiobiegowa zautomatyzowana manualna skrzynia biegów.
Całkowita moc 1250 KM pod redliningiem przy 11 000 obr./min (oferowana jest modernizacja o mocy 100 KM zapewniająca 1350 KM)
21C V8 jest zaprojektowany do korzystania z szeregu paliw, w tym metanolu z recyklingu węgla i innych e-paliw, dzięki czemu może być eksploatowany jako pojazd o zerowej emisji.
Hybrydowy układ napędowy 21C wykorzystuje jako podstawę najmocniejszy na świecie, produkowany seryjnie silnik IC. Jest to 2,88-litrowy, płaski silnik V8 z korbą i podwójnymi turbosprężarkami umieszczonymi w środku pojazdu. V8 jest sprzężony z napędem elektrycznym 800V i systemem regeneracji. Silnik elektryczny napędza każde przednie koło, a akumulatory są ładowane podczas pracy zarówno poprzez hamowanie regeneracyjne, jak i agregat prądotwórczy (MGU) za pomocą przekładni zębatej podłączonej do silnika spalinowego. Całkowicie mocny system hybrydowy zapewnia maksymalną moc 1250 KM (1233 KM).
Hipersamochód osiąga prędkość maksymalną do 281 mph (450 km/h) w opcjonalnej konfiguracji o niskim oporze Vmax. Umieszczając kierowcę i pasażera w centralnej pozycji, aby uzyskać optymalny rozkład masy, aerodynamikę i zaangażowanie kierowcy, jego czas na ćwierć mili wynosi 8,1 sekundy, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 1,9 sekundy; 0 do 186 mph (300 km/h) do 0 w 13,8 sekundy i 0 do 248 mph (400 km/h) do 0 w 27,1 sekundy; 0 do 186 mph (300 km/h) w 8,5 sekundy; i od 0 do 248 mph (400 km/h) w 21,3 sekundy. Ma współczynnik podnoszenia/przeciągania >3:1 z siłą docisku 615 kg przy 100 milach na godzinę i 2500 kg przy 200 mil na godzinę (konfiguracja o dużej sile docisku).
Hipersamochód został zaprojektowany, zbudowany i wyprodukowany w Los Angeles przy użyciu najnowocześniejszych narzędzi technologicznych, które są zintegrowane z opatentowanym systemem produkcyjnym. System ten obejmuje zautomatyzowane oprogramowanie do projektowania i optymalizacji oparte na sztucznej inteligencji, opatentowane procesy wytwarzania przyrostowego, zautomatyzowany montaż o wysokiej dokładności i nowatorskie materiały eksploatacyjne. Ta rewolucyjna technologia umożliwia zespołowi projektowemu i inżynieryjnemu Czinger uwolnienie osiągów i stylizacji niespotykanych wcześniej w branży motoryzacyjnej.
Zaprojektowany komputerowo, wydrukowany i zmontowany, każdy element znajduje się na granicy teoretycznej wydajności. Na przykład przedni górny wahacz jest wydrążony z wewnętrznymi strukturami, co pozwala na osiągnięcie znacznych oszczędności masy w porównaniu z tradycyjnym wariantem narzędziowym, co znacznie zmniejsza masę nieresorowaną i dodatkowo napędza dominujące osiągi 21C.
21C jest wysoce konfigurowalny zarówno pod względem specyfikacji, jak i indywidualnej personalizacji. Zaprezentowane w dwóch w pełni homologowanych specyfikacjach, lekkiej konfiguracji o dużej sile docisku i konfiguracji o niskim oporze, oba samochody są napędzane wewnętrznym układem napędowym Czingera i prezentują swój kultowy język projektowania oraz rzędową architekturę siedzeń.