Super Cars | 01.09.22

1817 KM w nowym roadsterze Hennessey Venom F5

Wyceniony na 3 miliony dolarów, przy czym każdy z 30 spersonalizowanych modeli jest indywidualnie zlecany właścicielowi.

Hennessey Special Vehicles, producent hipersamochodów z siedzibą w Teksasie, opublikował szczegóły dotyczące swojego modelu Venom F5 Roadster przed światowym debiutem nowego samochodu na The Quail, A Motorsports Gathering w Monterey w Kalifornii.

 

Venom F5 Roadster jest oparty na Hennessey Venom F5 Coupe – oba są prawie identyczne pod względem mechanicznym – jednak odróżniając Venom F5 Roadster od jego rodzeństwa ze stałym dachem, jest kilka cech, które wyróżniają model na świeżym powietrzu – fizycznie, kosmetycznie i emocjonalnie .

 

W podwoziu monocoque z włókna węglowego zamontowano słynny podwójnie turbodoładowany silnik V8 firmy Hennessey o pojemności 6,6 litra i mocy 1817 KM. Moc jest przekazywana na tylne koła przez solidną, zautomatyzowaną skrzynię biegów z jednym sprzęgłem. Przy suchej masie poniżej 3100 funtów, Venom F5 Roadster obiecuje fenomenalne osiągi… i zaprojektowaną prędkość maksymalną przekraczającą 300 mil na godzinę.

 

Hennessey spodziewa się, że Venom F5 Roadster pobije własny rekord „najszybszego na świecie kabrioletu” – 265,6 mil na godzinę – obecnie posiadany przez Hennessey Venom GT Spyder.

 

Najbardziej rzuca się w oczy nowa linia dachu hipersamochodu. W przeciwieństwie do F5 Coupe, dach F5 Roadster został przeprojektowany ze zdejmowanym panelem wykonanym ze sztywnych kompozytów z włókna węglowego. Jednoczęściowy dach jest w pełni izolowany od żywiołów i wyłożony miękką tapicerką Alcantara. Odporny na warunki atmosferyczne panel jest zabezpieczony czterema szybko zwalnianymi śrubami i parą zatrzasków o wysokiej wytrzymałości, aby wytrzymać oszałamiające możliwości przyspieszenia hipersamochodu i siły aerodynamiczne przy ekstremalnej prędkości. Lekki panel dachowy waży zaledwie 8 kg, dzięki czemu demontaż i montaż są łatwe dla jednej osoby.

 

Właściciele mogą zdecydować się na przechowywanie panelu w wykonanej na zamówienie torbie podróżnej z wełny merynosowej lub jako samodzielne dzieło sztuki na wykonanym na zamówienie, rzeźbiarskim cokole – opracowanym przez wewnętrzny zespół projektantów Hennessey w celu zwiększenia komfortu użytkowania. Cokół dachowy, wykonany z włókna węglowego, podobnie jak panel dachowy, odzwierciedla motywy luster z Venom F5 Roadster. Patrząc z góry, „nóżki” odwzorowują kształt tylnej klapy samochodu, podczas gdy profil boczny inspiruje się kształtem wlotu powietrza z boku nadwozia. Ponadto ostro pochylona, opływowa podstawa wyświetla napis „Venom F5 Roadster” na przedniej powierzchni podstawy z tego samego aluminium o grubości 8 mikronów, co znaczek „H” na nosie samochodu.

 

Venom F5 Roadster ma nowe okno podglądu silnika ze szkła hartowanego. Ten panel, pośrodku tylnej pokrywy silnika, zwraca uwagę na masywny silnik V8 „Fury” w całej okazałości. Jego inżynieria nie była prostym zadaniem – została opracowana i certyfikowana do użytku w samolotach odrzutowych. Duży szklany panel może wytrzymać siły aerodynamiczne przekraczające 300 mil na godzinę i temperatury przekraczające 1000 stopni Fahrenheita (540 stopni Celsjusza). Szczegóły są niezwykłe – okienko obserwacyjne silnika jest zamknięte w zdejmowanej pokrywie silnika z włókna węglowego, która ma misternie wyfrezowane otwory odprowadzania ciepła, które pasują do tych w tylnym zderzaku. Dodatkową ekstrakcję ciepła zapewniają podwójne aluminiowe otwory wentylacyjne, cztery z każdej strony szklanego panelu, które pasują do otworów wentylacyjnych za każdym przednim kołem.

 

Roadster różni się od swojego rodzeństwa coupe wyjątkowymi kołami. Kute ze stopu aluminium, a następnie frezowane do perfekcji, lekkie koła mają siedem par szprych, z których każda przypomina wydłużoną „H” Hennessey. Na zewnętrznej powierzchni każdej obręczy koła wyfrezowano napis „Hennessey”, który jest odzwierciedlony w napisie „Roadster” po przeciwnej stronie. Właściciele mogą zdecydować się na ulepszenie felg Hyper Silver do wysoko polerowanego aluminium – to ekskluzywne wykończenie wymaga żmudnego procesu ręcznego polerowania, który trwa tygodnie. Koła są zabezpieczone pięcioma tytanowymi nakrętkami, stopem szanowanym ze względu na swoją wytrzymałość, odporność na ciepło, odporność na korozję i wyjątkowo niską masę.

 

Firma Hennessey Special Vehicles wyceniła nowego Venom F5 Roadster na 3 miliony dolarów, przy czym każdy z 30 spersonalizowanych egzemplarzy został indywidualnie zlecony właścicielowi.



Wkrótce premiera nowego w pełni elektrycznego hipersamochodu z Austrii
Super Cars | 17.03.22

Wkrótce premiera nowego w pełni elektrycznego hipersamochodu z Austrii

Podczas New York Auto Show, które rozpocznie się w połowie przyszłego miesiąca, firma DEUS Automobiles zaprezentuje swoją koncepcję ultra-limitowanego elektrycznego hipersamochodu.

Ferrari Roma Spider, najnowszy model marki z Maranello
Super Cars | 16.03.23

Ferrari Roma Spider, najnowszy model marki z Maranello

Napędzany silnikiem należącym do rodziny V8 turbo, który został wybrany „Najlepszym Silnikiem ostatnich 20 lat”. 620 KM przy 7500 obr./min.

Tylko jeden egzemplarz Ferrari KC23 oparty na modelu 488 GT3 EVO
Super Cars | 14.07.23

Tylko jeden egzemplarz Ferrari KC23 oparty na modelu 488 GT3 EVO

Ferrari, na które patrzysz, nie jest konceptem. Nie jest to też samochód produkcyjny. Jest to całkowicie jednorazowy model, skoncentrowany na torze i jednocześnie elegancki.