Super Cars | 01.09.22

1817 KM w nowym roadsterze Hennessey Venom F5

Wyceniony na 3 miliony dolarów, przy czym każdy z 30 spersonalizowanych modeli jest indywidualnie zlecany właścicielowi.

Hennessey Special Vehicles, producent hipersamochodów z siedzibą w Teksasie, opublikował szczegóły dotyczące swojego modelu Venom F5 Roadster przed światowym debiutem nowego samochodu na The Quail, A Motorsports Gathering w Monterey w Kalifornii.

 

Venom F5 Roadster jest oparty na Hennessey Venom F5 Coupe – oba są prawie identyczne pod względem mechanicznym – jednak odróżniając Venom F5 Roadster od jego rodzeństwa ze stałym dachem, jest kilka cech, które wyróżniają model na świeżym powietrzu – fizycznie, kosmetycznie i emocjonalnie .

 

W podwoziu monocoque z włókna węglowego zamontowano słynny podwójnie turbodoładowany silnik V8 firmy Hennessey o pojemności 6,6 litra i mocy 1817 KM. Moc jest przekazywana na tylne koła przez solidną, zautomatyzowaną skrzynię biegów z jednym sprzęgłem. Przy suchej masie poniżej 3100 funtów, Venom F5 Roadster obiecuje fenomenalne osiągi… i zaprojektowaną prędkość maksymalną przekraczającą 300 mil na godzinę.

 

Hennessey spodziewa się, że Venom F5 Roadster pobije własny rekord „najszybszego na świecie kabrioletu” – 265,6 mil na godzinę – obecnie posiadany przez Hennessey Venom GT Spyder.

 

Najbardziej rzuca się w oczy nowa linia dachu hipersamochodu. W przeciwieństwie do F5 Coupe, dach F5 Roadster został przeprojektowany ze zdejmowanym panelem wykonanym ze sztywnych kompozytów z włókna węglowego. Jednoczęściowy dach jest w pełni izolowany od żywiołów i wyłożony miękką tapicerką Alcantara. Odporny na warunki atmosferyczne panel jest zabezpieczony czterema szybko zwalnianymi śrubami i parą zatrzasków o wysokiej wytrzymałości, aby wytrzymać oszałamiające możliwości przyspieszenia hipersamochodu i siły aerodynamiczne przy ekstremalnej prędkości. Lekki panel dachowy waży zaledwie 8 kg, dzięki czemu demontaż i montaż są łatwe dla jednej osoby.

 

Właściciele mogą zdecydować się na przechowywanie panelu w wykonanej na zamówienie torbie podróżnej z wełny merynosowej lub jako samodzielne dzieło sztuki na wykonanym na zamówienie, rzeźbiarskim cokole – opracowanym przez wewnętrzny zespół projektantów Hennessey w celu zwiększenia komfortu użytkowania. Cokół dachowy, wykonany z włókna węglowego, podobnie jak panel dachowy, odzwierciedla motywy luster z Venom F5 Roadster. Patrząc z góry, „nóżki” odwzorowują kształt tylnej klapy samochodu, podczas gdy profil boczny inspiruje się kształtem wlotu powietrza z boku nadwozia. Ponadto ostro pochylona, opływowa podstawa wyświetla napis „Venom F5 Roadster” na przedniej powierzchni podstawy z tego samego aluminium o grubości 8 mikronów, co znaczek „H” na nosie samochodu.

 

Venom F5 Roadster ma nowe okno podglądu silnika ze szkła hartowanego. Ten panel, pośrodku tylnej pokrywy silnika, zwraca uwagę na masywny silnik V8 „Fury” w całej okazałości. Jego inżynieria nie była prostym zadaniem – została opracowana i certyfikowana do użytku w samolotach odrzutowych. Duży szklany panel może wytrzymać siły aerodynamiczne przekraczające 300 mil na godzinę i temperatury przekraczające 1000 stopni Fahrenheita (540 stopni Celsjusza). Szczegóły są niezwykłe – okienko obserwacyjne silnika jest zamknięte w zdejmowanej pokrywie silnika z włókna węglowego, która ma misternie wyfrezowane otwory odprowadzania ciepła, które pasują do tych w tylnym zderzaku. Dodatkową ekstrakcję ciepła zapewniają podwójne aluminiowe otwory wentylacyjne, cztery z każdej strony szklanego panelu, które pasują do otworów wentylacyjnych za każdym przednim kołem.

 

Roadster różni się od swojego rodzeństwa coupe wyjątkowymi kołami. Kute ze stopu aluminium, a następnie frezowane do perfekcji, lekkie koła mają siedem par szprych, z których każda przypomina wydłużoną „H” Hennessey. Na zewnętrznej powierzchni każdej obręczy koła wyfrezowano napis „Hennessey”, który jest odzwierciedlony w napisie „Roadster” po przeciwnej stronie. Właściciele mogą zdecydować się na ulepszenie felg Hyper Silver do wysoko polerowanego aluminium – to ekskluzywne wykończenie wymaga żmudnego procesu ręcznego polerowania, który trwa tygodnie. Koła są zabezpieczone pięcioma tytanowymi nakrętkami, stopem szanowanym ze względu na swoją wytrzymałość, odporność na ciepło, odporność na korozję i wyjątkowo niską masę.

 

Firma Hennessey Special Vehicles wyceniła nowego Venom F5 Roadster na 3 miliony dolarów, przy czym każdy z 30 spersonalizowanych egzemplarzy został indywidualnie zlecony właścicielowi.



Edycja Kolekcjonerska szóstej generacji Chevroleta Camaro 2024
Tuning | 06.06.23

Edycja Kolekcjonerska szóstej generacji Chevroleta Camaro 2024

Z silnikiem o mocy 650 koni mechanicznych, limitowana do 350 sztuk, będzie miała kolor nadwozia Panther Black Matte, pierwszy matowy lakier oferowany w Camaro z fabryki.

Światowy debiut Subaru SOLTERRA
Premiery | 12.11.21

Światowy debiut Subaru SOLTERRA

Subaru zaprezentowało dziś nowy, pierwszy globalny i całkowicie elektryczny model SUV-a , który będzie podstawą przyszłych pojazdów typu BEV.

Lexus GX 460 2020 mistrz wśród luksusowych SUV-ów
Wiadomości | 18.05.20

Lexus GX 460 2020 mistrz wśród luksusowych SUV-ów

Odświeżony siedmiomiejscowy GX 460 Lexusa dodają więcej stylu stylistyce, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Nowa konstrukcja kratki wrzeciona, reflektory LED ?triple eye? oraz opcje kolorów i wykończenia wnętrza oraz zaawansowane technologicznie systemy w ekstremalnych warunkach terenowych.