Wiadomości | 11.10.23

Innowacyjny system napędowy pojazdu hybrydowego typu plug-in

Zwiększona wydajność w całkowicie nowym hybrydowym Dodge'u Hornet R/T. Jeden z 10 najlepszych silników i systemów napędowych w 2023 roku.


Innowacyjny system napędowy pojazdu hybrydowego typu plug-in

1,3-litrowa, turbodoładowana jednostka I-4 PHEV w Dodge'u Hornet R/T zdobywa wyróżnienie już w pierwszym roku dostępności. Jednostka napędowa PHEV Hornet R/T osiąga 288 KM i 383 lb-ft momentu obrotowego, zawiera silnik BSG oraz 90-kW silnik elektryczny na tylnej osi. Innowacyjna funkcja PowerShot dostarcza dodatkowe 30 KM na 15 sekund, skracając standardowy czas przyspieszenia od 0 do 60 mph o 1,5 sekundy BEV i elektryfikowane systemy napędowe odgrywają kluczową rolę w strategicznym planie Stellantis Dare Forward 2030.

 

Innowacyjny system napędowy pojazdu hybrydowego typu plug-in Dodge Hornet R/T 2024, pierwszego elektrycznego pojazdu o wysokich osiągach od Dodge, został ogłoszony laureatem nagrody Wards 10 Best Engines and Propulsion Systems w 2023 roku. To siódmy rok z rzędu, gdy produkt Stellantis znajduje się na prestiżowej liście zwycięzców.

 

Uhonorowana jednostka napędowa łączy 1,3-litrowy silnik turbo I-4 z dwoma silnikami elektrycznymi, dostarczając wyjście systemu na poziomie 288 KM i 383 lb-ft momentu obrotowego. Pakiet baterii litowo-jonowych o pojemności 15,5 kWh umożliwia przejechanie ponad 30 mil na energii elektrycznej. Hornet R/T zawiera funkcję wydajności PowerShot, która dostarcza dodatkowe 30 KM i dostarcza moment obrotowy natychmiast po uruchomieniu. PowerShot skraca standardowe czasy przyspieszenia od 0 do 60 mph o 1,5 sekundy, zwiększając moc i przyspieszenie za pomocą 15-sekundowych wybuchów dodatkowej mocy dostarczanej przez baterię i silnik elektryczny, co sprawia, że jest to najszybszy i najmocniejszy pojazd użytkowy w segmencie.

 

BEV i elektryfikowane systemy napędowe odgrywają kluczową rolę w planie strategicznym Dare Forward 2030, który zobowiązuje Stellantis do obniżenia swojego globalnego śladu węglowego o 50% do 2030 roku i do prowadzenia w przemyśle transportowym, osiągając netto zero węgla do 2038 roku. Obejmuje plany osiągnięcia 100% mieszanki sprzedaży BEV w Europie i 50% mieszanki sprzedaży BEV w samochodach osobowych i lekkich pojazdach dostawczych w Stanach Zjednoczonych do 2030 roku. Pierwsze BEV-y Stellantis w Ameryce Północnej, Ram ProMaster i Fiat 500e, pojawią się na początku 2024 roku.

 

Modele PHEV od Stellantis nadal cieszą się popularnością, przy czym całkowita sprzedaż PHEV w Ameryce Północnej wzrosła ponad dwukrotnie w pierwszej połowie 2023 roku do 66 000 jednostek, a Stellantis stało się najlepiej sprzedającym producentem samochodów w USA w kategorii PHEV.



1 marca odbędzie się ceremonia wręczenia nagród The Car of the Year 2021
Wiadomości | 23.02.21

1 marca odbędzie się ceremonia wręczenia nagród The Car of the Year 2021

Trofeum Samochodu Roku przyznawane od 1964 roku to najbardziej prestiżowa i pożądana nagroda w świecie motoryzacji.

Maserati Ghibli Hybrid zostanie zaprezentowany 15 lipca tymczasem zobacz zwiastun wideo
Wiadomości | 15.06.20

Maserati Ghibli Hybrid zostanie zaprezentowany 15 lipca tymczasem zobacz zwiastun wideo

Iskra, która uderzyła w wieżę Maserati, ustąpiła miejsca elektryfikacji przyszłości marki.

Mustang najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie
Wiadomości | 17.04.20

Mustang najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie

Światowa ikona motoryzacji, która bije rekordy popularności obchodzi dziś swoje 56 urodziny. Tym samym "Dziki Koń" zapracował sobie na tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego na świecie piąty raz z rzędu. Pierwsze egzemplarze Forda Mustanga zjechały z linii produkcyjnej 17 kwietnia 1964 roku. Podczas tego dnia Mustang może świętować dwa światowe osiągnięcia sprzedaży, zdobywając tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego na świecie oraz piąty tytuł najlepiej sprzedającego się sportowego coupe. Mustang to również najlepiej sprzedający się amerykański samochód sportowy ostatnich 50 lat.