TOYOTA GAZOO Racing rozpocznie nową erę w kategorii wyścigów długodystansowych Le Mans Hypercar.
Po intensywnym programie testów przedsezonowych, całkowicie nowy GR010 HYBRID Hypercar jest gotowy do debiutu w wyścigach, ponieważ zespół chce obronić swoje światowe tytuły i wygrać czwarty z rzędu 24-godzinny wyścig Le Mans z niezmienionym składem kierowców.
Po tysiącach kilometrów testowych już ukończonych na trzech różnych torach nadchodzi ostatni etap przygotowań na torze Spa-Francorchamps w Belgii, z dwudniowym oficjalnym testem Prologue, który odbędzie się w dniach 26-27 kwietnia. To pierwszy raz, kiedy GR010 HYBRID pojawi się na torze z rywalizującymi samochodami, dając zespołowi i kierowcom ważną okazję do oceny nowego samochodu z jego głównymi konkurentami z ekipy Alpine.
GR010 HYBRID jest wyposażony w przedni agregat prądotwórczy, zapewniający 272 KM mocy hybrydowej i napęd na cztery koła przy prędkościach powyżej 120 km/h. W połączeniu z 3,5-litrowym silnikiem V6, kierowca ma do dyspozycji 680 KM, bez ograniczeń w zużyciu paliwa.
Oprócz osiągów na torze, cały zespół musi również dostosować się do nowych przepisów, które ograniczają liczebność załogi operacyjnej na torze do 43. Ten środek oszczędnościowy wymaga znacznej reorganizacji i elastyczności ze strony mechaników i załóg inżynieryjnych w celu utrzymania ich wysokich standardów wsparcia na torze, a Spa to pierwszy raz, kiedy odchudzony zespół będzie działał w konkurencyjnym środowisku. Oczekuje się zatem trudnego początku tygodnia, zanim pole startowe do sobotniego wyścigu zostanie ustalone w nowym formacie kwalifikacyjnym, kiedy jeden kierowca na samochód rozegra jedno okrążenie w locie.
TOYOTA GAZOO Racing ma doskonały rekord na torze Spa-Francorchamps, z pięcioma zwycięstwami od czasu pierwszego wyścigu WEC w 2013 roku i pomimo dużego wyzwania, jakiego oczekuje się od konkurentów, celem jest rozpoczęcie sezonu z maksymalną liczbą punktów.