Elektryczne | 02.02.22

Nowy silnik elektryczny firmy Koenigsegg niewiele większy od puszki na napoje

Koenigsegg kontynuuje rozwój własnej technologii i właśnie zaprezentował pierwszy własny silnik elektryczny i napęd elektryczny.


Nowy silnik elektryczny firmy Koenigsegg niewiele większy od puszki na napoje

Koenigsegg kontynuuje rozwój własnej technologii i oferuje na rynku zaawansowane komponenty. Zaczęło się od Davida, niedawno wprowadzonego rewolucyjnego inwertera 6-fazowego, a po nim pojawiła się najnowsza innowacja firmy, silnik elektryczny Quark, który wykorzystuje nowatorską równowagę między momentem obrotowym a bogatą mocą między promieniowymi (moc gęsta) i osiowymi (moment obrotowy). -gęsty) topologia strumienia zwana Raxial Flux. Co więcej, Koenigsegg zintegrował dwa silniki Quark E z jednym falownikiem David oraz zestawami przekładni planetarnych, aby stworzyć wiodącą w swojej klasie jednostkę napędową Terrier z wektorowaniem momentu obrotowego.

 

Silnik elektryczny firmy Quark nawiązuje do podstaw magnetyzmu, materiałów, chłodzenia i pakowania, zamiast przestrzegać normy, stąd jego nazwa. Cząstka elementarna Quark jest jedyną cząstką, która doświadcza wszystkich czterech podstawowych sił (elektromagnetyzmu, grawitacji, oddziaływania silnego i oddziaływania słabego). Biorąc pod uwagę, w jaki sposób odnosi się do tajemnicy magnetyzmu, nazwa Quark dobrze sprawdziła się w przypadku nowatorskiego projektu silnika elektrycznego.

 

Mieszanie układu promieniowego i osiowego strumienia zapewnia najlepszy w branży stosunek momentu obrotowego mocy do masy. Na czele tego rozwoju stoi lider projektowania silników elektrycznych, Dragos-Mihai Postariu, który komentuje: „Quark został zaprojektowany, aby wzmocnić zakres niskich prędkości Gemery tam, gdzie jest to potrzebne, w celu brutalnego przyspieszenia. ICE następnie skupia się na zakresie dużych prędkości. Pod względem osiągów Gemera oznacza to duży wzrost mocy, po którym następuje ciągłe przyspieszanie do rekordowej prędkości do 400 km/h bez utraty momentu obrotowego i mocy”.

 

Wprowadzenie na rynek silnika elektrycznego Quark, równolegle z niedawno zaprezentowanym falownikiem David, umożliwiło Koenigseggowi stworzenie jednej z najbardziej ekscytujących jednostek napędowych EV, odpowiednich do wielu zastosowań EV – The Terrier. Konfiguracja typu „dwa kwark-jeden-David” była okazją do stworzenia jednostki napędowej z wektorem momentu obrotowego o największej gęstości mocy/momentu obrotowego w branży pojazdów elektrycznych.

 

W tradycyjnym stylu Koenigsegga jednostka napędowa została nazwana Terrier – ponieważ zarówno rasa psa, jak i jednostka napędowa charakteryzują się małym, energicznym i nieustraszonym zachowaniem.

 

Terrier przewyższa dzisiejsze jednostki napędowe, wymagając tylko jednego falownika (zamiast dwóch), ponieważ 6-fazowa konstrukcja Davida nadaje 3 fazy każdemu silnikowi Quark, tym samym drastycznie zmniejszając wagę, rozmiar i komponenty. Co więcej, biorąc pod uwagę płaskie opakowanie silnika Quark, David może zgrabnie wsunąć się między dwa silniki tego typu, aby stworzyć kwadratowe, bardzo gęste opakowanie. Wreszcie, ponieważ silniki zapewniają ogromną moc i moment obrotowy przy rozsądnych obrotach na minutę, na każdym wyjściu potrzebne są tylko małe, wysoce wydajne zestawy przekładni planetarnych o niskim przełożeniu.



Mercedes EQS pierwsze jazdy testowe przed premierą
Elektryczne | 03.04.21

Mercedes EQS pierwsze jazdy testowe przed premierą

Mercedes pokazał pierwsze wrażenia z jazdy nowym modelem EQS, którego oficjalna premiera nastąpi 15 kwietnia.

Odświeżony LEXUS LC 2021. Ewolucja luksusowego coupe
Wiadomości | 17.04.20

Odświeżony LEXUS LC 2021. Ewolucja luksusowego coupe

LEXUS prezentuje odświeżony model luksusowego coupe Lexus LC na rok 2021. Dla Lexusa bardzo charakterystyczne jest nieustanne dopracowywanie każdego modelu w gamie. Inżynierowie marki wciąż poszukują sposobów udoskonalenia każdego szczegółu. Dzięki tej skrupulatności powstał odświeżony model LC na rok 2021. Luksusowe coupe Lexus LC na rok 2021 przeszło facelifting. Masa nieresorowana obniżona o około 10 kg. Zmiany w zawieszeniu dla płynniejszego i bardziej komfortowego działania, z nowymi ustawieniami amortyzatorów i zwiększoną sztywnością tylnego stabilizatora. Wprowadzenie Asystenta aktywnego pokonywania zakrętów (Active Cornering Assist). LC 500 zyskuje udoskonaloną, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów. Skrócony czas zmiany biegów dla napędu Multi Stage Hybrid System Lexusa LC 500h. Nowe kolory wnętrza i nadwozia oraz nowy wzór 20-calowcyh, kutych felg aluminiowych. Zaktualizowany system multimediów z integracją ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto.

Mercedes-Benz prezentuje wizję hiperspersonalizowanego doświadczenia użytkownika na targach CES 2024
Wiadomości | 24.12.23

Mercedes-Benz prezentuje wizję hiperspersonalizowanego doświadczenia użytkownika na targach CES 2024

Wirtualny asystent MBUX oparty na sztucznej inteligencji przenosi relację kierowca-samochód w nowy wymiar dzięki naturalnej, ludzkiej interakcji.