Elektryczne | 02.02.22

Nowy silnik elektryczny firmy Koenigsegg niewiele większy od puszki na napoje

Koenigsegg kontynuuje rozwój własnej technologii i właśnie zaprezentował pierwszy własny silnik elektryczny i napęd elektryczny.


Nowy silnik elektryczny firmy Koenigsegg niewiele większy od puszki na napoje

Koenigsegg kontynuuje rozwój własnej technologii i oferuje na rynku zaawansowane komponenty. Zaczęło się od Davida, niedawno wprowadzonego rewolucyjnego inwertera 6-fazowego, a po nim pojawiła się najnowsza innowacja firmy, silnik elektryczny Quark, który wykorzystuje nowatorską równowagę między momentem obrotowym a bogatą mocą między promieniowymi (moc gęsta) i osiowymi (moment obrotowy). -gęsty) topologia strumienia zwana Raxial Flux. Co więcej, Koenigsegg zintegrował dwa silniki Quark E z jednym falownikiem David oraz zestawami przekładni planetarnych, aby stworzyć wiodącą w swojej klasie jednostkę napędową Terrier z wektorowaniem momentu obrotowego.

 

Silnik elektryczny firmy Quark nawiązuje do podstaw magnetyzmu, materiałów, chłodzenia i pakowania, zamiast przestrzegać normy, stąd jego nazwa. Cząstka elementarna Quark jest jedyną cząstką, która doświadcza wszystkich czterech podstawowych sił (elektromagnetyzmu, grawitacji, oddziaływania silnego i oddziaływania słabego). Biorąc pod uwagę, w jaki sposób odnosi się do tajemnicy magnetyzmu, nazwa Quark dobrze sprawdziła się w przypadku nowatorskiego projektu silnika elektrycznego.

 

Mieszanie układu promieniowego i osiowego strumienia zapewnia najlepszy w branży stosunek momentu obrotowego mocy do masy. Na czele tego rozwoju stoi lider projektowania silników elektrycznych, Dragos-Mihai Postariu, który komentuje: „Quark został zaprojektowany, aby wzmocnić zakres niskich prędkości Gemery tam, gdzie jest to potrzebne, w celu brutalnego przyspieszenia. ICE następnie skupia się na zakresie dużych prędkości. Pod względem osiągów Gemera oznacza to duży wzrost mocy, po którym następuje ciągłe przyspieszanie do rekordowej prędkości do 400 km/h bez utraty momentu obrotowego i mocy”.

 

Wprowadzenie na rynek silnika elektrycznego Quark, równolegle z niedawno zaprezentowanym falownikiem David, umożliwiło Koenigseggowi stworzenie jednej z najbardziej ekscytujących jednostek napędowych EV, odpowiednich do wielu zastosowań EV – The Terrier. Konfiguracja typu „dwa kwark-jeden-David” była okazją do stworzenia jednostki napędowej z wektorem momentu obrotowego o największej gęstości mocy/momentu obrotowego w branży pojazdów elektrycznych.

 

W tradycyjnym stylu Koenigsegga jednostka napędowa została nazwana Terrier – ponieważ zarówno rasa psa, jak i jednostka napędowa charakteryzują się małym, energicznym i nieustraszonym zachowaniem.

 

Terrier przewyższa dzisiejsze jednostki napędowe, wymagając tylko jednego falownika (zamiast dwóch), ponieważ 6-fazowa konstrukcja Davida nadaje 3 fazy każdemu silnikowi Quark, tym samym drastycznie zmniejszając wagę, rozmiar i komponenty. Co więcej, biorąc pod uwagę płaskie opakowanie silnika Quark, David może zgrabnie wsunąć się między dwa silniki tego typu, aby stworzyć kwadratowe, bardzo gęste opakowanie. Wreszcie, ponieważ silniki zapewniają ogromną moc i moment obrotowy przy rozsądnych obrotach na minutę, na każdym wyjściu potrzebne są tylko małe, wysoce wydajne zestawy przekładni planetarnych o niskim przełożeniu.



Światowa premiera nowego supermini od MG
Wiadomości | 06.02.24

Światowa premiera nowego supermini od MG

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie MG Motor zaprezentuje nowe hybrydowe supermini MG3, które po raz pierwszy zostanie zaoferowane europejskim klientom w 2024 roku.

75 lat sportowych samochodów Porsche, historia sukcesu
Wiadomości | 30.01.23

75 lat sportowych samochodów Porsche, historia sukcesu

W 1948 roku Ferry Porsche zrealizował swoje marzenie o samochodzie sportowym: wraz ze swoim zespołem wyprodukował Porsche 356 No.1 Roadster.

Mercedes-Benz Vans wkrótce przedstawi nowy Concept EQT
Concept Cars | 20.04.21

Mercedes-Benz Vans wkrótce przedstawi nowy Concept EQT

Ten pojazd koncepcyjny jest prekursorem nowej Klasy T w segmencie małych samochodów dostawczych.