Tuning | 19.02.21

Nowy Radical SR10 potwór momentu obrotowego

Ostatnia ewolucja najbardziej udanego podwozia Radicala spowodowała prawdziwą rewolucję w wyścigach.

Czysta ekstremalna wydajność. Zobacz wideo.

 

Dzięki dużej mocy i wytrzymałemu układowi napędowemu, nowy Radical SR10 to wszystko, czego można oczekiwać od Radicala z turbodoładowaniem. Skierowany do entuzjastów torów wyścigowych, członków klubów sportów motorowych i zawodników na całym świecie, SR10 zapewnia większą moc i moment obrotowy niż kiedykolwiek wcześniej w gamie SR Radical, z nowym silnikiem i pakietem układu napędowego zoptymalizowanym pod kątem wydajności i trwałości.

 

SR10 wykorzystuje najnowocześniejsze możliwości dostrajania silników Radical Performance Engines (RPE) ze sprawdzoną trwałością architektury silnika Ford EcoBoost. To nie jest zwykła jednostka produkcyjna; jako wewnętrzny oddział firmy Radical ds. układów napędowych, RPE opracowało specjalnie dostosowany pakiet turbosprężarki, układu dolotowego i zarządzania silnikiem, aby uwolnić z silnika ponad 425 KM i 380 lb-ft momentu obrotowego. Specjalnie zaprojektowana turbosprężarka Garrett G-Series zapewnia lepszą reakcję przepustnicy i mniejsze opóźnienie, z kutymi tłokami i korbowodami oraz specjalnie zaprojektowanym układem smarowania suchej miski olejowej, zapewniającym kuloodporną trwałość.

 

Ten wysokowydajny silnik jest zintegrowany z nową sześciobiegową skrzynią biegów pochodzącą z modelu Hewland GT3. SR10 to pierwsze zastosowanie przez Radical przekładni Hewland TMT, pierwotnie opracowanej dla jednomiejscowego pojazdu FIA F2.

 

Ta kompaktowa jednostka zawiera zintegrowany siłownik zmiany biegów i innowacyjny mechanizm różnicowy WaveTrac ATB zapewniający maksymalną przyczepność w każdych warunkach i doskonale pasuje do wysokiego momentu obrotowego generowanego przez 2,3-litrowy wariant wysokowydajnego czterocylindrowego silnika RPE-Ford.

 

Niedawno zadebiutował w SR3 XX, środowisko kierowcy obejmuje nowy wielostronicowy wyświetlacz LCD zamontowany na kołach oraz dodatkowe elementy sterujące dostępne na wyciągnięcie ręki. W SR10 obejmuje to wiele opcji mapowania silnika i skrzyni biegów oraz regulowane obciążenie opcjonalnego elektronicznego układu wspomagania kierownicy, również pierwszego w linii modelowej SR.

 

 

Już teraz ponad 25 nowych SR10 jest już przeznaczonych do USA, a przy dziesiątkach większej liczby „potworów momentu obrotowego” wysyłanych na cały świat, jasne jest, że ostatnia ewolucja najbardziej udanego podwozia Radicala spowodowała prawdziwą rewolucję w wyścigach.



CUPRA Studio w Warszawie
Wiadomości | 08.02.21

CUPRA Studio w Warszawie

Po Hamburgu oraz mieście Meksyk CUPRA otwiera autorskie Studio w Warszawie.

Kicks e-POWER Nissan pokazał w Tajlandii całkiem nowego SUV-a
Premiery | 17.05.20

Kicks e-POWER Nissan pokazał w Tajlandii całkiem nowego SUV-a

Całkowicie nowy kompaktowy SUV po raz pierwszy w Tajlandii oferuje nagradzaną technologię e-POWER jako innowacyjny pomost techniczny dla klientów tajlandzkich w stosunku do pojazdów elektrycznych.

BRABUS XLP 900 6x6 SUPERBLACK
Tuning | 04.07.23

BRABUS XLP 900 6x6 SUPERBLACK

900 koni mechanicznych w niezrównanym pickupie opartym na Mercedesie-AMG G 63, który posiada doskonałe właściwości terenowe dzięki trzem osiom portalowym 6X6.