Tuning | 19.02.21

Nowy Radical SR10 potwór momentu obrotowego

Ostatnia ewolucja najbardziej udanego podwozia Radicala spowodowała prawdziwą rewolucję w wyścigach.

Czysta ekstremalna wydajność. Zobacz wideo.

 

Dzięki dużej mocy i wytrzymałemu układowi napędowemu, nowy Radical SR10 to wszystko, czego można oczekiwać od Radicala z turbodoładowaniem. Skierowany do entuzjastów torów wyścigowych, członków klubów sportów motorowych i zawodników na całym świecie, SR10 zapewnia większą moc i moment obrotowy niż kiedykolwiek wcześniej w gamie SR Radical, z nowym silnikiem i pakietem układu napędowego zoptymalizowanym pod kątem wydajności i trwałości.

 

SR10 wykorzystuje najnowocześniejsze możliwości dostrajania silników Radical Performance Engines (RPE) ze sprawdzoną trwałością architektury silnika Ford EcoBoost. To nie jest zwykła jednostka produkcyjna; jako wewnętrzny oddział firmy Radical ds. układów napędowych, RPE opracowało specjalnie dostosowany pakiet turbosprężarki, układu dolotowego i zarządzania silnikiem, aby uwolnić z silnika ponad 425 KM i 380 lb-ft momentu obrotowego. Specjalnie zaprojektowana turbosprężarka Garrett G-Series zapewnia lepszą reakcję przepustnicy i mniejsze opóźnienie, z kutymi tłokami i korbowodami oraz specjalnie zaprojektowanym układem smarowania suchej miski olejowej, zapewniającym kuloodporną trwałość.

 

Ten wysokowydajny silnik jest zintegrowany z nową sześciobiegową skrzynią biegów pochodzącą z modelu Hewland GT3. SR10 to pierwsze zastosowanie przez Radical przekładni Hewland TMT, pierwotnie opracowanej dla jednomiejscowego pojazdu FIA F2.

 

Ta kompaktowa jednostka zawiera zintegrowany siłownik zmiany biegów i innowacyjny mechanizm różnicowy WaveTrac ATB zapewniający maksymalną przyczepność w każdych warunkach i doskonale pasuje do wysokiego momentu obrotowego generowanego przez 2,3-litrowy wariant wysokowydajnego czterocylindrowego silnika RPE-Ford.

 

Niedawno zadebiutował w SR3 XX, środowisko kierowcy obejmuje nowy wielostronicowy wyświetlacz LCD zamontowany na kołach oraz dodatkowe elementy sterujące dostępne na wyciągnięcie ręki. W SR10 obejmuje to wiele opcji mapowania silnika i skrzyni biegów oraz regulowane obciążenie opcjonalnego elektronicznego układu wspomagania kierownicy, również pierwszego w linii modelowej SR.

 

 

Już teraz ponad 25 nowych SR10 jest już przeznaczonych do USA, a przy dziesiątkach większej liczby „potworów momentu obrotowego” wysyłanych na cały świat, jasne jest, że ostatnia ewolucja najbardziej udanego podwozia Radicala spowodowała prawdziwą rewolucję w wyścigach.



W 2023 roku Automobili Lamborghini świętuje swoje 60 - lecie
Wiadomości | 15.02.23

W 2023 roku Automobili Lamborghini świętuje swoje 60 - lecie

Sześćdziesiąt lat temu na terenie, który wówczas był terenem wiejskim, rozpoczęto budowę fabryki Automobili Lamborghini.

Oto nowy kompaktowy SUV Toyota Corolla Cross
Premiery | 09.07.20

Oto nowy kompaktowy SUV Toyota Corolla Cross

Toyota prezentuje w Tajlandii nowego kompaktowego SUV-a Corolla Cross, o sile i funkcjonalności całej gamy modelowej Corolli. Światowa premiera modelu odbyła się dziś w Tajlandii, gdzie rozpoczęła się również sprzedaż tego modelu a następnie zostanie rozszerzona na coraz większą liczbę innych rynków. Zobacz wideo z premiery.

Mercedes-AMG GT4: nowa edycja uznanego modelu
Wiadomości | 21.04.20

Mercedes-AMG GT4: nowa edycja uznanego modelu

Po wprowadzeniu na rynek nowego samochodu wyścigowego GT3 marka Mercedes-AMG przedstawia kolejne wcielenie GT4 ? modelu, który odnosi sukcesy na całym świecie. Poza odświeżonym designem Mercedes-AMG GT4 przeszedł optymalizacje techniczne, których zadaniem jest m.in. podniesienie osiągów w wyścigach wytrzymałościowych. Lepsze chłodzenie silnika i hamulców sprawia, że nowy GT4 może niezawodnie zapewniać najwyższe osiągi na torze także w warunkach ekstremalnie wysokich temperatur powietrza.