MotorSport | 19.02.21

Nowy Radical SR10 potwór momentu obrotowego

Ostatnia ewolucja najbardziej udanego podwozia Radicala spowodowała prawdziwą rewolucję w wyścigach.

Czysta ekstremalna wydajność. Zobacz wideo.

 

Dzięki dużej mocy i wytrzymałemu układowi napędowemu, nowy Radical SR10 to wszystko, czego można oczekiwać od Radicala z turbodoładowaniem. Skierowany do entuzjastów torów wyścigowych, członków klubów sportów motorowych i zawodników na całym świecie, SR10 zapewnia większą moc i moment obrotowy niż kiedykolwiek wcześniej w gamie SR Radical, z nowym silnikiem i pakietem układu napędowego zoptymalizowanym pod kątem wydajności i trwałości.

 

SR10 wykorzystuje najnowocześniejsze możliwości dostrajania silników Radical Performance Engines (RPE) ze sprawdzoną trwałością architektury silnika Ford EcoBoost. To nie jest zwykła jednostka produkcyjna; jako wewnętrzny oddział firmy Radical ds. układów napędowych, RPE opracowało specjalnie dostosowany pakiet turbosprężarki, układu dolotowego i zarządzania silnikiem, aby uwolnić z silnika ponad 425 KM i 380 lb-ft momentu obrotowego. Specjalnie zaprojektowana turbosprężarka Garrett G-Series zapewnia lepszą reakcję przepustnicy i mniejsze opóźnienie, z kutymi tłokami i korbowodami oraz specjalnie zaprojektowanym układem smarowania suchej miski olejowej, zapewniającym kuloodporną trwałość.

 

Ten wysokowydajny silnik jest zintegrowany z nową sześciobiegową skrzynią biegów pochodzącą z modelu Hewland GT3. SR10 to pierwsze zastosowanie przez Radical przekładni Hewland TMT, pierwotnie opracowanej dla jednomiejscowego pojazdu FIA F2.

 

Ta kompaktowa jednostka zawiera zintegrowany siłownik zmiany biegów i innowacyjny mechanizm różnicowy WaveTrac ATB zapewniający maksymalną przyczepność w każdych warunkach i doskonale pasuje do wysokiego momentu obrotowego generowanego przez 2,3-litrowy wariant wysokowydajnego czterocylindrowego silnika RPE-Ford.

 

Niedawno zadebiutował w SR3 XX, środowisko kierowcy obejmuje nowy wielostronicowy wyświetlacz LCD zamontowany na kołach oraz dodatkowe elementy sterujące dostępne na wyciągnięcie ręki. W SR10 obejmuje to wiele opcji mapowania silnika i skrzyni biegów oraz regulowane obciążenie opcjonalnego elektronicznego układu wspomagania kierownicy, również pierwszego w linii modelowej SR.

 

 

Już teraz ponad 25 nowych SR10 jest już przeznaczonych do USA, a przy dziesiątkach większej liczby „potworów momentu obrotowego” wysyłanych na cały świat, jasne jest, że ostatnia ewolucja najbardziej udanego podwozia Radicala spowodowała prawdziwą rewolucję w wyścigach.



Chrysler przedstawia Airflow Concept
Concept Cars | 05.01.22

Chrysler przedstawia Airflow Concept

Na targach CES 2022 marka Chrysler zaprezentowała dzisiaj Airflow Concept, inspirujący dynamicznym designem, który będzie napędzać przyszłość marki.

Geneva Motor Show 2021 prawdopodobnie nie odbędzie się
Wiadomości | 29.06.20

Geneva Motor Show 2021 prawdopodobnie nie odbędzie się

Komitet i Rada Fundacji Salon International de l'Automobile podjęły dziś decyzję o przyszłości Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (GIMS), największego wydarzenia publicznego w Szwajcarii.

Lotus Eletre, pierwszy na świecie elektryczny hyper-SUV
Premiery | 30.03.22

Lotus Eletre, pierwszy na świecie elektryczny hyper-SUV

Pierwszy z trzech nowych, lifestylowych samochodów elektrycznych Lotus, którego stylistyka inspirowana jest pierwszym na świecie brytyjskim hipersamochodem elektrycznym, Lotusem Evija.